Main Menu
User Menu
Reklama

Micubiši Ki 67-Ib Hirjú [Peggy]

Mitsubishi Ki-67-Ib Hiryū / 三菱 キ67-I乙 「飛龍」(四式重爆击机“飞龙”)

     
Název:
Name:
Micubiši Ki-67-Ib
Originální název:
Original Name:
三菱 キ-67-I乙
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.04.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Obu-machi /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Kumamoto /
DD.12.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.194R-DD.MM.194R Japan International Air Industries, Ltd., Uji /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.03.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
248 (z celkem 698 vyrobených)
První vzlet:
Maiden Flight:
17.12.1942
Osádka:
Crew:
6-8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8670 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13798 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m
Délka:
Length:
18,700 m
Výška:
Height:
7,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
65,85 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
209,54 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 096 m.
Vrtule kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 886 l + 1 230 l ve dvou přídavných nádržích v pumovnici
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
537,5 km/h v 6090 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 8000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,5 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9470 m
Dolet:
Range:
2800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3800 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Ho-5 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti se zásobou 300 granátů
5x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm na těchto pozicích:
1x v předním střelišti se zásobou 500 nábojů
1x v obou bočních střelištích se zásobou 400 nábojů pro každý
1x v ocasním střelišti se zásobou 750 nábojů
Pumový náklad: v pumovnici 500 kg normálně, 800 kg maximálně nebo 1x torpédo o hmotnosti 800 - 1 070 kg na závěsech pod trupem.
Např.:15x 50 kg, 8x 100 kg, 3x 250 kg, 1x 500 kg, 1x 800 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
飛龍 / Hiryū = Létající drak (jap.)/ Peggy
四式重爆撃機 / 4 Šiki Džú Bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 4 model 1B
- Továrna Micubiši plánovala zavést od 451. letounu změny, které by umožnily navýšit pumový náklad až na 1 250 kg. Podle plánu mělo být takto upraveno dalších 300 letadel, plán nebylo možno realizovat, protože výrobní kapacita byla značně omezena spojeneckým bombardováním a v prosinci 1944 také zemětřesením, které poškodilo továrnu na výrobu motorů. Výroba byla ukončena postavením 698. letounu.
Zdroje:
Sources:
Dne 26.04.2010 upravil a doplnil moderátor Vláďa s použitím těchto pramenů:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano.
MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.ijaafpics.com/jbwki671.htm
www.century-of-flight.net
forum.axishistory.com
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#5141Verze : 0
MOD
Mitsubishi Ki-67 Hiryu
Micubiši Ki 67-Ib Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#24552Verze : 0
Tradiční rivalitu námořního a armádního letectva částečně prolomilo nasazení bombardérů Mitsubishi Ki-67 Peggy od 98.Sentai v rámci 762.Kokutai. Dle různých pramenů bylo toto nasazení armádních bombardérů velmi účinné a námořnictvo požadovalo jejich opětovné operační nasazení. Ki-67 dostal při tomto nasazení "námořní" jméno Yasukuni.
Micubiši Ki 67-Ib Hirjú [Peggy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#158830Verze : 0
MOD