Název: Name: | Micubiši Ki-67-Ib | |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ-67-I乙 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.04.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / DD.MM.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Obu-machi / DD.MM.194R-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Kumamoto / DD.12.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara / DD.MM.194R-DD.MM.194R Japan International Air Industries, Ltd., Uji / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.03.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 248 (z celkem 698 vyrobených) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.12.1942 | |
Osádka: Crew: | 6-8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8670 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13798 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | |
Délka: Length: | 18,700 m | |
Výška: Height: | 7,700 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 65,85 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 209,54 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW (1 900 k), 1 331 kW (1 810 k) v h= 2 200 m a 1 184 kW (1 610 k) v h= 6 096 m. Vrtule kovová čtyřlistá stavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 886 l + 1 230 l ve dvou přídavných nádržích v pumovnici | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 537,5 km/h v 6090 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 8000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,5 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9470 m | |
Dolet: Range: | 2800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3800 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kanón Ho-5 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti se zásobou 300 granátů 5x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm na těchto pozicích: 1x v předním střelišti se zásobou 500 nábojů 1x v obou bočních střelištích se zásobou 400 nábojů pro každý 1x v ocasním střelišti se zásobou 750 nábojů Pumový náklad: v pumovnici 500 kg normálně, 800 kg maximálně nebo 1x torpédo o hmotnosti 800 - 1 070 kg na závěsech pod trupem. Např.:15x 50 kg, 8x 100 kg, 3x 250 kg, 1x 500 kg, 1x 800 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 飛龍 / Hiryū = Létající drak (jap.)/ Peggy 四式重爆撃機 / 4 Šiki Džú Bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 4 model 1B - Továrna Micubiši plánovala zavést od 451. letounu změny, které by umožnily navýšit pumový náklad až na 1 250 kg. Podle plánu mělo být takto upraveno dalších 300 letadel, plán nebylo možno realizovat, protože výrobní kapacita byla značně omezena spojeneckým bombardováním a v prosinci 1944 také zemětřesením, které poškodilo továrnu na výrobu motorů. Výroba byla ukončena postavením 698. letounu. | |
Zdroje: Sources: | Dne 26.04.2010 upravil a doplnil moderátor Vláďa s použitím těchto pramenů: Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Famous Airplanes of The World, No.50, Mitsubishi Ki-67, Bunrido Co. Ltd. Nakano. MECHANIC OF WORLD AIRCRAFT, Nr.15. Ki-67 / DC-3 / L2D, Maru Mechanic Reissue, 1995 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 http://www.ijaafpics.com/jbwki671.htm www.century-of-flight.net forum.axishistory.com www.aviastar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#5141Verze : 0
Schlange
MOD
Mitsubishi Ki-67 Hiryu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#24552Verze : 0
Reklama
Tradiční rivalitu námořního a armádního letectva částečně prolomilo nasazení bombardérů Mitsubishi Ki-67 Peggy od 98.Sentai v rámci 762.Kokutai. Dle různých pramenů bylo toto nasazení armádních bombardérů velmi účinné a námořnictvo požadovalo jejich opětovné operační nasazení. Ki-67 dostal při tomto nasazení "námořní" jméno Yasukuni.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-67-Ib-Hirju-Peggy-t1292#158830Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.