Micubiši Ki 46-III KAI [Dinah]

Mitsubishi Ki-46-III KAI / 三菱 キ46-III改

     
Název:
Name:
Micubiši Ki 46-III KAI
Originální název:
Original Name:
三菱 キ46-III改
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.10.1944-DD.MM.1944 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
asi 15 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3831 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6228 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,700 m
Délka:
Length:
11,450 m
Výška:
Height:
3,880 m
Plocha křídla:
Wing Area:
32,03 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
194,60 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) v h= 5 800 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
624 km/h v 5991 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
425 km/h v 6096 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,5 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,25 min do 8000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m
Dolet:
Range:
2000* km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Type Ho-204 ráže 37 mm střílející vzhůru pod úhlem 70° se zásobou střeliva 200 nábojů a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v přídi se zásobou 200 nábojů na hlaveň.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
* dolet byl 2000 km + rezerva na hodinu boje
Spojenecké kódové jméno: Dinah
Zdroje:
Sources:
Edit Vláďa
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Japanese Army Fighters, part 2, London, Macdonald & Jane's, rok 1977, ISBN 0-354-01068-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966
Mgr. Martin Ferkl, Mitsubishi Ki-46 Dinah, Revi Publications, Vydání 1., Ostrava 2004, ISBN: 80-85957-10-8
L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček
L+K 16/1956, Letadla 1939-45
https://www.airwar.ru/enc/fww2/ki46.html
https://de.wikipedia.org/wiki/Rikugun_Ki-46-III
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Ki-46
www.lemairesoft.happyhost.org
https://www.vectorsite.net/avdinah.html
https://www.cofe.ru/avia/M/M-150.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#5137Verze : 0
MOD
Stručná historie:
V době, kdy Američané připravovali leteckou ofenzívu na Japonsko (květen 1944), vzniká projekt, který jednoduchou úpravou rychlého průzkumného letounu Ki-46-III dal vzniknout těžké stíhačce. Nový stíhač byl určen výhradně pro boj se čtyřmotorovými bombardéry. Do přídě byly vestavěny dva kanóny Ho-5 a o něco později byl letoun doplněn zavěsníky pro protiletadlové pumy Ta (ta Dan). Tato stíhací verze byla označena v systému kitai Ki-46-IIIb (Otsu).
Konstruktéři a technici však šli ve vývoji dále a tak do trupu, místo trupové nádrže, vestavěli účinný poloautomatický kanón Ho-204, který střílel šikmo vzhůri pod úhlem 70°. Zásobník kanónu měl kapacitu 25 granátů a celkem bylo neseno osm zásobníků, celkem tedy 200 granátů. Výměnu zásobníků měl na starosti druhý člen osádky.
Úpravou byl pověřen vojenský arsenál v Tachikawě, opraveno bylo asi 15 letadel. Protože se jednalo o zásadní úpravu, byl v poválečné litertuře označován jako Ki-46-III KAI. V současné literatuře je označován jako Ki-46-III Otsu/Hei (キ46-III乙+丙).
Plánovala se i varianta s motory Ha-112-II Ru s turbokompresory, ale k výrobě již nedošlo.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#98543Verze : 0
MOD
Tady je, krásně je vidět hlavně šikmo nahoru mířící kanon 30 mm.


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#43422Verze : 0
Bokorys a detail uložení zbraní


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#100099Verze : 0
MOD
a ještě dvě fotografie s pěknými záběry instalovaných kanónů


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#110597Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!