Název: Name: | Micubiši Ki 46-III KAI | |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ46-III改 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.10.1944-DD.MM.1944 1st Army Aviation Workshop, Tachikawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | asi 15 konverzí | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3831 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6228 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,700 m | |
Délka: Length: | 11,450 m | |
Výška: Height: | 3,880 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 32,03 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 194,60 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) v h= 5 800 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 624 km/h v 5991 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v 6096 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19,25 min do 8000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10500 m | |
Dolet: Range: | 2000* km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón Type Ho-204 ráže 37 mm střílející vzhůru pod úhlem 70° se zásobou střeliva 200 nábojů a 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v přídi se zásobou 200 nábojů na hlaveň. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | * dolet byl 2000 km + rezerva na hodinu boje Spojenecké kódové jméno: Dinah | |
Zdroje: Sources: | Edit Vláďa René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Japanese Army Fighters, part 2, London, Macdonald & Jane's, rok 1977, ISBN 0-354-01068-9 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Rene J.Francilion, Profile Publications The Mitsubishi Ki-46, rok 1966 Mgr. Martin Ferkl, Mitsubishi Ki-46 Dinah, Revi Publications, Vydání 1., Ostrava 2004, ISBN: 80-85957-10-8 L+K 11/1974, Monografie Mitsubishi Ki-46 Dinah, Václav Němeček L+K 16/1956, Letadla 1939-45 http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki46.html http://de.wikipedia.org/wiki/Rikugun_Ki-46-III http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Ki-46 www.lemairesoft.happyhost.org http://www.vectorsite.net/avdinah.html http://www.cofe.ru/avia/M/M-150.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#5137Verze : 0
Schlange
MOD
Stručná historie:
V době, kdy Američané připravovali leteckou ofenzívu na Japonsko (květen 1944), vzniká projekt, který jednoduchou úpravou rychlého průzkumného letounu Ki-46-III dal vzniknout těžké stíhačce. Nový stíhač byl určen výhradně pro boj se čtyřmotorovými bombardéry. Do přídě byly vestavěny dva kanóny Ho-5 a o něco později byl letoun doplněn zavěsníky pro protiletadlové pumy Ta (ta Dan). Tato stíhací verze byla označena v systému kitai Ki-46-IIIb (Otsu).
Konstruktéři a technici však šli ve vývoji dále a tak do trupu, místo trupové nádrže, vestavěli účinný poloautomatický kanón Ho-204, který střílel šikmo vzhůri pod úhlem 70°. Zásobník kanónu měl kapacitu 25 granátů a celkem bylo neseno osm zásobníků, celkem tedy 200 granátů. Výměnu zásobníků měl na starosti druhý člen osádky.
Úpravou byl pověřen vojenský arsenál v Tachikawě, opraveno bylo asi 15 letadel. Protože se jednalo o zásadní úpravu, byl v poválečné litertuře označován jako Ki-46-III KAI. V současné literatuře je označován jako Ki-46-III Otsu/Hei (キ46-III乙+丙).
Plánovala se i varianta s motory Ha-112-II Ru s turbokompresory, ale k výrobě již nedošlo.
V době, kdy Američané připravovali leteckou ofenzívu na Japonsko (květen 1944), vzniká projekt, který jednoduchou úpravou rychlého průzkumného letounu Ki-46-III dal vzniknout těžké stíhačce. Nový stíhač byl určen výhradně pro boj se čtyřmotorovými bombardéry. Do přídě byly vestavěny dva kanóny Ho-5 a o něco později byl letoun doplněn zavěsníky pro protiletadlové pumy Ta (ta Dan). Tato stíhací verze byla označena v systému kitai Ki-46-IIIb (Otsu).
Konstruktéři a technici však šli ve vývoji dále a tak do trupu, místo trupové nádrže, vestavěli účinný poloautomatický kanón Ho-204, který střílel šikmo vzhůri pod úhlem 70°. Zásobník kanónu měl kapacitu 25 granátů a celkem bylo neseno osm zásobníků, celkem tedy 200 granátů. Výměnu zásobníků měl na starosti druhý člen osádky.
Úpravou byl pověřen vojenský arsenál v Tachikawě, opraveno bylo asi 15 letadel. Protože se jednalo o zásadní úpravu, byl v poválečné litertuře označován jako Ki-46-III KAI. V současné literatuře je označován jako Ki-46-III Otsu/Hei (キ46-III乙+丙).
Plánovala se i varianta s motory Ha-112-II Ru s turbokompresory, ale k výrobě již nedošlo.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#98543Verze : 0
Vláďa
MOD
Tady je, krásně je vidět hlavně šikmo nahoru mířící kanon 30 mm.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#43422Verze : 0
Bokorys a detail uložení zbraní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#100099Verze : 0
Vláďa
MOD
a ještě dvě fotografie s pěknými záběry instalovaných kanónů
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-46-III-KAI-Dinah-t1290#110597Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.