Micubiši Ki 21-Ia [Sally]

Mitsubishi Ki-21-Ia / 三菱 キ21-I中 九七式重型爆击机

     
Název:
Name:
Micubiši Ki-21-Ia Kou
Originální název:
Original Name:
三菱 キ21-I中
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1938-DD.MM.1939 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.08.1938-DD.MM.1939 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
143 Mitsubishi a neznámý počet Nakajima
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1937
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4691 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7492 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7916 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22,500 m
Délka:
Length:
16,000 m
Výška:
Height:
4,350 m
Plocha křídla:
Wing Area:
69,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107,64 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m
trojlisté stavitelné vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 635 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
431 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 5000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,9 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8600 m
Dolet:
Range:
1500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2703.7 km
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm (přední střeliště, hřbetní střeliště a výstřelná štěrbina pod trup letadla)
Pumový náklad: 1 000 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九七式重型爆击机 / Kjúnana šiki džú bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A
Spojenecké kódové jméno: Sally
Zdroje:
Sources:
TTD doplnil a upravil moderátor Vláďa za pomoci těchto zdrojů:
- původní Schlangeho příspěvek
- vlastní poznámky
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13-978-0870213137
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13-978-1557505637 avia.russian.ee
https://www.answers.com/topic/mitsubishi-ki-21
https://www.cofe.ru/avia/M/M-148.htm
koapp.narod.ru
www.awiacja.republika.pl
www.pacific-storm.net
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#5133Verze : 0
MOD
Mitsubishi Ki 21-Ia Ko
- / - / Sally
九七式重型爆击机 / Kyūnana-shiki jūbakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A


Historie:
Vývoj letounu Mitsubishi Ki-21 začíná v roce 1936 kdy byly vydány nové specifikace na bombardovací letoun. V prosinci byly dokončeny dva prototypy, které se od sebe lišily hřbetním střelištěm (viz náčrtek 1. a 2.). V listopadu 1937 je zahájena sériová výroba motory jsou nyní Ha-5 Kai s vyšším výkonem (965/1095 koní). Verze Ki-21-Ib Otsú měla ve výzbroji 5x pohyblivý kulomet 7,7 mm - jeden byl na konci trupu v dálkově ovládaném střelišti. této varianty bylo vyrobeno 120 ks a měla také samosvorné palivové nádrže. Poslední "jedničkovou" verzí byl Ki-21-Ic, kerá měla ještě další boční kulomet, v pumovnici 500 litrovou přídavnou nádrž a externí závěsníky pro 4x 50 kg pumy. Vyráběla se do konce roku 1940.
Operační nasazení: již první letadla Ki-21-I šla do výzbroje Sentaií v Číně jednou z nich byla 60.Sentai, která je dostala jako první. Zpočátku na tomto bojišti neměla konkurenci a k dobrým prvkům pasivní bezpečnosti patřila i vysoká rychlost. Na tomto bojišti také brzy vytlačily Fiaty BR 20, které japonským pilotům vyloženě nesedly.



______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103330Verze : 0
MOD
Náčrtek Mitcubishi Ki-21-Ia - střeliště se "přestěhovalo" dopředu, motory jsou Ha-5 KAI, změnila se příď, a zmizelo prosazení.
Výzbroj zůstává jako u prototypů co do počtu, rozmístnění a typů shodná.


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103344Verze : 0
MOD
Náčrtek Ki-21-Ib Otsú - pro zvýšení obranyschopnosti jsou doplněny další dva kulomety vz.89 ráže 7,7 mm. Rozmístnění:
1. příď
2. na konci skleníku
3. v prosklení pod trupem
4. v trupu v bočním okénku za úrovní odtokové hrany křídla
5. dálkově ovládané střeliště na konci trupu (ovládal střelec ze skleníku) střeliště jsem viděl na fotografiích vždy zakryté a utěsněné, nevím kolik nábojů měl zadní kulomet. (viz popis kulometu)


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103345Verze : 0
MOD
Fotografie verze Mitsubishi Ki-21-Ia


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#134156Verze : 0
MOD
zdroj:
https://www.ww2incolor.com/japan/aJapPlaneSa.html



URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#546806Verze : 0
MOD
Pohled z boku


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#98414Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!