Název: Name: | Micubiši Ki-21-Ia Kou | |
Originální název: Original Name: | 三菱 キ21-I中 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1938-DD.MM.1939 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / DD.08.1938-DD.MM.1939 Nakajima Aircrafts, Ltd., Ota / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 143 Mitsubishi a neznámý počet Nakajima | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1937 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4691 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7492 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7916 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22,500 m | |
Délka: Length: | 16,000 m | |
Výška: Height: | 4,350 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 69,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 107,64 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 699 kW (950 k) a 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m trojlisté stavitelné vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 635 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 431 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v 5000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,9 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8600 m | |
Dolet: Range: | 1500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2703.7 km | |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm (přední střeliště, hřbetní střeliště a výstřelná štěrbina pod trup letadla) Pumový náklad: 1 000 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 九七式重型爆击机 / Kjúnana šiki džú bakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A Spojenecké kódové jméno: Sally | |
Zdroje: Sources: | TTD doplnil a upravil moderátor Vláďa za pomoci těchto zdrojů: - původní Schlangeho příspěvek - vlastní poznámky Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13-978-0870213137 Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13-978-1557505637 avia.russian.ee http://www.answers.com/topic/mitsubishi-ki-21 http://www.cofe.ru/avia/M/M-148.htm koapp.narod.ru www.awiacja.republika.pl www.pacific-storm.net |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#5133Verze : 0
Schlange
MOD
Mitsubishi Ki 21-Ia Ko
- / - / Sally
九七式重型爆击机 / Kyūnana-shiki jūbakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A
Historie:
Vývoj letounu Mitsubishi Ki-21 začíná v roce 1936 kdy byly vydány nové specifikace na bombardovací letoun. V prosinci byly dokončeny dva prototypy, které se od sebe lišily hřbetním střelištěm (viz náčrtek 1. a 2.). V listopadu 1937 je zahájena sériová výroba motory jsou nyní Ha-5 Kai s vyšším výkonem (965/1095 koní). Verze Ki-21-Ib Otsú měla ve výzbroji 5x pohyblivý kulomet 7,7 mm - jeden byl na konci trupu v dálkově ovládaném střelišti. této varianty bylo vyrobeno 120 ks a měla také samosvorné palivové nádrže. Poslední "jedničkovou" verzí byl Ki-21-Ic, kerá měla ještě další boční kulomet, v pumovnici 500 litrovou přídavnou nádrž a externí závěsníky pro 4x 50 kg pumy. Vyráběla se do konce roku 1940.
Operační nasazení: již první letadla Ki-21-I šla do výzbroje Sentaií v Číně jednou z nich byla 60.Sentai, která je dostala jako první. Zpočátku na tomto bojišti neměla konkurenci a k dobrým prvkům pasivní bezpečnosti patřila i vysoká rychlost. Na tomto bojišti také brzy vytlačily Fiaty BR 20, které japonským pilotům vyloženě nesedly.
______________________________________________________________
- / - / Sally
九七式重型爆击机 / Kyūnana-shiki jūbakugekiki / armádní těžký bombardér typ 97 model 1A
Historie:
Vývoj letounu Mitsubishi Ki-21 začíná v roce 1936 kdy byly vydány nové specifikace na bombardovací letoun. V prosinci byly dokončeny dva prototypy, které se od sebe lišily hřbetním střelištěm (viz náčrtek 1. a 2.). V listopadu 1937 je zahájena sériová výroba motory jsou nyní Ha-5 Kai s vyšším výkonem (965/1095 koní). Verze Ki-21-Ib Otsú měla ve výzbroji 5x pohyblivý kulomet 7,7 mm - jeden byl na konci trupu v dálkově ovládaném střelišti. této varianty bylo vyrobeno 120 ks a měla také samosvorné palivové nádrže. Poslední "jedničkovou" verzí byl Ki-21-Ic, kerá měla ještě další boční kulomet, v pumovnici 500 litrovou přídavnou nádrž a externí závěsníky pro 4x 50 kg pumy. Vyráběla se do konce roku 1940.
Operační nasazení: již první letadla Ki-21-I šla do výzbroje Sentaií v Číně jednou z nich byla 60.Sentai, která je dostala jako první. Zpočátku na tomto bojišti neměla konkurenci a k dobrým prvkům pasivní bezpečnosti patřila i vysoká rychlost. Na tomto bojišti také brzy vytlačily Fiaty BR 20, které japonským pilotům vyloženě nesedly.
______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103330Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek Mitcubishi Ki-21-Ia - střeliště se "přestěhovalo" dopředu, motory jsou Ha-5 KAI, změnila se příď, a zmizelo prosazení.
Výzbroj zůstává jako u prototypů co do počtu, rozmístnění a typů shodná.
Výzbroj zůstává jako u prototypů co do počtu, rozmístnění a typů shodná.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103344Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek Ki-21-Ib Otsú - pro zvýšení obranyschopnosti jsou doplněny další dva kulomety vz.89 ráže 7,7 mm. Rozmístnění:
1. příď
2. na konci skleníku
3. v prosklení pod trupem
4. v trupu v bočním okénku za úrovní odtokové hrany křídla
5. dálkově ovládané střeliště na konci trupu (ovládal střelec ze skleníku) střeliště jsem viděl na fotografiích vždy zakryté a utěsněné, nevím kolik nábojů měl zadní kulomet. (viz popis kulometu)
1. příď
2. na konci skleníku
3. v prosklení pod trupem
4. v trupu v bočním okénku za úrovní odtokové hrany křídla
5. dálkově ovládané střeliště na konci trupu (ovládal střelec ze skleníku) střeliště jsem viděl na fotografiích vždy zakryté a utěsněné, nevím kolik nábojů měl zadní kulomet. (viz popis kulometu)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#103345Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie verze Mitsubishi Ki-21-Ia
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#134156Verze : 0
Vláďa
MOD
zdroj:
http://www.ww2incolor.com/japan/aJapPlaneSa.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#546806Verze : 0
wlasto
MOD
Pohled z boku
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-Ia-Sally-t1288#98414Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.