Název: Name: | Micubiši Ki 21-IIb | |
Originální název: Original Name: | キ21-II乙 九七式重型爆击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 688 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6170 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9710 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10565 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 22.500 m | |
Délka: Length: | 16,000 m | |
Výška: Height: | 4,350 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 69,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 139,51 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši typ 100 Ha-101 o vzletovém výkonu 1 103 kW (1500 k) vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 135 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 485 km/h v 4720 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 380 km/h v 5000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,25 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 1500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2700 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 1 ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži 4 - 5x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm na těchto pozicích 1x příď 2x boční okna 1x spodní střeliště 1x dálkově ovládané střeliště na zádi Pumový náklad 750 - 1 000 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - 九七式重爆撃機 / Kyunana-shiki jubakugekiki / Armádní těžký bombardovací letoun typ 97 model 2b - Spojenecké kódové jméno - Gwen / Sally - Poslední verze typu Ki-21, byl odstraněn dlouhý "skleník" na hřbetě a na jeho místě je instalována mechanicky ovládaná střelecká věž. | |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990 ISBN-13: 978-1557505637 www.xs4all.nl http://www.j-aircraft.com/faq/ki21.htm www.ww2aircraft.net http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki21.html koapp.narod.ru avia.russian.ee http://www.go2war2.nl/artikel/163/3 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#103354Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi Ki-21-IIb
- / - / Gwen or Sally
九七式重爆撃機 / Kyunana-shiki jubakugekiki / Armádní těžký bombardovací letoun typ 97 model 2b
Historie:
Mitsubishi Ki-21-IIa byl vyráběn od prosince 1940 měl vyšší výkony než předchozí verze a to díky novým výkonnějším motorům Mitsubishi Ha-101 o výkonu 1 520 koní, po vyhodnocení zkušeností od bojových útvarů byl odsraněn charakteristický skleník a na hřbet byla posazena střelecká věž s kulometem typ 1 ráže 12,7 mm s 1 026 náboji.
Dále byla zlepšena ochrana trupových nádrží. Letadlo se vyrábělo do září 1944 a v této verzi bylo vyrobeno 1 282 ks. Pro verzi Ki-21-IIb spojenci začali používat kódové jméno Gwen, až později se zjistilo, že to je verze Sally.
Operační nasazení: Tyto verze byly použity jak v Číně tak i v bojích proti spojeneckým vojskům na úzení Siamu, Thajska a Filipín, kde Sally odváděla poměrně dobrou práci, ale například při nasazení nad Barmou, kde bylo protivníkovo stíhací letectvo se Sally dostala do pozice poměrně snadného cíle. Po roce 1942 je již zastaralým a nevyhovujícím typem, ale náhrada za ni nebyla k dispozici.
Letouny Ki-21-I a Ki-21-II byly upravovány do podoby civilních dopravních strojů MC 21-I a MC 21-II, samozřejmě již bez střelišť. Ki-21 sloužil také jako zdroj konstrukčních celků pro vojenský dopravní Mitsubishi Ki-57 Topsy.
- / - / Gwen or Sally
九七式重爆撃機 / Kyunana-shiki jubakugekiki / Armádní těžký bombardovací letoun typ 97 model 2b
Historie:
Mitsubishi Ki-21-IIa byl vyráběn od prosince 1940 měl vyšší výkony než předchozí verze a to díky novým výkonnějším motorům Mitsubishi Ha-101 o výkonu 1 520 koní, po vyhodnocení zkušeností od bojových útvarů byl odsraněn charakteristický skleník a na hřbet byla posazena střelecká věž s kulometem typ 1 ráže 12,7 mm s 1 026 náboji.
Dále byla zlepšena ochrana trupových nádrží. Letadlo se vyrábělo do září 1944 a v této verzi bylo vyrobeno 1 282 ks. Pro verzi Ki-21-IIb spojenci začali používat kódové jméno Gwen, až později se zjistilo, že to je verze Sally.
Operační nasazení: Tyto verze byly použity jak v Číně tak i v bojích proti spojeneckým vojskům na úzení Siamu, Thajska a Filipín, kde Sally odváděla poměrně dobrou práci, ale například při nasazení nad Barmou, kde bylo protivníkovo stíhací letectvo se Sally dostala do pozice poměrně snadného cíle. Po roce 1942 je již zastaralým a nevyhovujícím typem, ale náhrada za ni nebyla k dispozici.
Letouny Ki-21-I a Ki-21-II byly upravovány do podoby civilních dopravních strojů MC 21-I a MC 21-II, samozřejmě již bez střelišť. Ki-21 sloužil také jako zdroj konstrukčních celků pro vojenský dopravní Mitsubishi Ki-57 Topsy.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#219166Verze : 0
Vláďa
MOD
Krásná fotografie Ki-21-IIb Sally za letu nad mořem
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#103357Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrteky Mitsubishi Ki-21-IIb
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#103355Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Ki 21-IIb Gwen, který sloužil v létě 1944 u 3. chútai 14. sentai (3. letky 14. pluku). 14. sentai tehdy operoval v oblasti Jižního Pacifiku. Stroj nesl kamufláž na horních a bočních plochách tvořenou tenkými nastříkanými provazci tmavé zelené na kovovém povrchu letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Micubiši |
Typ letounu | Micubiši Ki 21-IIb [Sally, Gwen] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 14. letecký pluk [1938-1945] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1944 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Ki 21-IIb Gwen, který sloužil v létě 1944 u 3. chútai 14. sentai (3. letky 14. pluku). 14. sentai tehdy operoval v oblasti Jižního Pacifiku. Stroj nesl kamufláž na horních a bočních plochách tvořenou tenkými nastříkanými provazci tmavé zelené na kovovém povrchu letounu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-21-IIb-Sally-Gwen-t8539#584332Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.