Micubiši Ka-16 10-Ši

Mitsubishi Ka-16 10-Shi / 三菱 カー16
     
Název:
Name:
Micubiši Ka-16 10-Ši Mitsubishi Ka-16 10-Ši
Originální název:
Original Name:
三菱 カー16
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.11.1937 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.11.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2200 kg 4850 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3820 kg 8422 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m 52ft 5,91in
Délka:
Length:
10,300 m 33ft 9,5in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,30 m2 433.79 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
94,79 kg/m2 19.41 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Kinsei 3 o vzletovém výkonu 669 kW (910 k); v h= 1 850 m výkon 618 kW (840 k)
Vrtule trojlistá kovová a nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 550 mm
Mitsubishi Kinsei 3 rated 898 hp at take-off and 829 hp at 6,060 ft.
Driving a three-blade variable-pitch propeller of 11 ft 7.77 in diameter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 000 l 220 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
353 km/h v 1510 m 219.3 mph in 4954 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
228 km/h v 2000 m 141.7 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,22 min do 3000 m 8,25 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6250 m 20505 ft
Dolet:
Range:
1910 km 1186.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2350 km 1460.2 mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro obranu zadní části
1x torpédo o průměru 457 mm, nebo pumový náklad do hmotnosti 800 kg
One 0.303 in Type 92 machine gun in flexible mount in rear cockpit.
Bombs: 1x 1,760 lb type 91 torpedo (18 inch) or 1x 1,760 lb bomb or 3x 550 lb bombs or 6x 293 lb bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Tento prototyp vznikl na základě tachnických specifikací námořního letectva 10-Shi, ve kterých byl požadován palubní torpédový bombardér.
- Letoun se utkal ve zkouškách s konkurenčním letounem Nakajima B5N1 10-Shi. Vítězem se stal konkurenční stroj, ale ani Mitsubishi nakonec nepřišla zkrátka a pod označením B5M1 jej vylobila v počtu 135 letadel a tyto stroje operovaly především v Číně, zde jim bylo přiděleno kódové označení Mabel
Navy Carrier Attack Bomber 10-Shi


Endurance: 8.75 hours
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-16-10-Si-t64679#230750 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více