Micubiši Ka-14 (2. prototyp)

Mitsubishi Ka-14 (2nd prototype) / 九試単座戦闘機(カ-14)
     
Název:
Name:
Micubiši Ka-14 (2. prototyp) Mitsubishi Ka-14 (2nd prototype)
Originální název:
Original Name:
九試単座戦闘機(カ-14)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2. ze šesti prototypů
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1470 kg 3241 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
7,565 m 24ft 9,82in
Výška:
Height:
3,260 m 10ft 8,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,80 m2 191.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
82,58 kg/m2 16.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 3, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 471 kW (640 k) a 526 kW (715 k) v h= 2 800 m.
Vrtule dvoulistá s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 690 mm.
Nakajima Kotobuki 3 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 631 hp for take-off and 705 hp at 1,186 ft,
driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 8ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l 44 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
449 km/h v 2800 m 279 mph in 9186 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,82 min do 5000 m 5,82 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
zástavba zbraní nedoložena Development of weapons undocumented.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九試単座戦闘機(カ-14)- Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Námořní palubní stíhací letoun 9-Ši (Ka-14).


Tento prototyp již neměl křídlo lomené do W
九試単座戦闘機(カ-14)- Kyū-shi Tanza sentō-ki (Ka - 14) - Naval carrier-borne fighter 9-Shi (Ka-14).
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1
Famous Airplanes of the World, Type96 Carrier Fighter, No 27, March 1991, Bunrin-Do Co. Ltd., Nankano, Tokyo 164, Japan
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Václav Balous, Monografie Micubiši A5M Claude,
L+K č. 2/65, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Mitsubishi A5M
http://www.combinedfleet.com/ijna/a5m.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html
http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm
www.aviastar.org
www.aviastar.org
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259
www.aviarmor.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-14-2-prototyp-t118730#408142 Verze : 0
Fotografie druhého prototypu, křídla jsou již klasická (nejsou prolomená).
Micubiši Ka-14 (2. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-14-2-prototyp-t118730#101576 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více