Main Menu
User Menu

Micubiši J4M1 Senden M-70B

Mitsubishi J4M1 (Senden) M-70B / 局地战斗机「閃電」

     
Název:
Name:
Micubiši J4M1 Senden B
Originální název:
Original Name:
局地战斗机「閃電」
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt / project only
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4886 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5255 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,500 m
Délka:
Length:
12,500 m
Výška:
Height:
4,100 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,70 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
197,81 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK9D (Ha-43-42) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 567 kW (2 100 k) při 2 900 ot./min,
I. převodový stupeň kompresoru: 1 486 kW (2 020 k) v h= 1 180 m při 2 900 ot./min a
II. převodový stupeň kompresoru: 1 221 kW (1 660 k) v h= 8 400 m při 2 900 ot./min.
Vrtule tlačná šestilistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
704 km/h v 8000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
500 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 8000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm se 100 ks nábojů
2x pevný kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm po 200 ks nábojů
Pumový náklad: 2x 30 kg nebo 2x 60 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
局地战斗机「閃電」- Námořní experimentální přepadový stíhací letoun typ Senden 17-Ši Ocú (B)
Senden - Zářící blesk (jap.)
Spojenecké kódové jméno: Luke


Letová vytrvalost: 2,2 h
Jednalo se pouze o projekt vysokovýkonného záchytného stíhače, projekt byl ukončen po postavení zmenšené makety.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
https://www.combinedfleet.com/ijna/j4m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J4M1-Senden-M-70B-t124861#241171Verze : 0
MOD
Přidám ještě trojpohledový náčrtek
Micubiši J4M1 Senden M-70B -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J4M1-Senden-M-70B-t124861#147345Verze : 0
MOD
Takto by měl vypadat
Micubiši J4M1 Senden M-70B -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J4M1-Senden-M-70B-t124861#108184Verze : 0
a ještě jedna představa Senden za letu
Micubiši J4M1 Senden M-70B -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J4M1-Senden-M-70B-t124861#111428Verze : 0
MOD