Micubiši J2M4 32 Raiden [Jack]

Mitsubishi J2M4 Model 32 Raiden / 雷電三二型(J2M4)

     
Název:
Name:
Micubiši J2M4 32
Originální název:
Original Name:
三二型
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (první prototyp ze dvou)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2547 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3465 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3947 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,800 m
Délka:
Length:
9,945 m
Výška:
Height:
3,945 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,05 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
172,82 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK4R-C Kasei 23c (Ha32-23c) turbokompresor Micubiši
vzletový výkon 1 342 kW (1825 k) a 1 044 kW (1420 k) ve výšce 9 300 m
Vrtule: čtyřlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 350 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
570 l + 400 l v přídavné nádrži
60 l oleje
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
583 km/h v 9300 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,9 min do 10000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11500 m
Dolet:
Range:
930 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Type 99 model 1 ráže 20 mm –v trupu za kabinou pro střelbu šikmo vzhůru pod úhlem 30° - po 150 nábojích
2x pevný kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm v křídlech po 210 nábojích
2x 60 kg pum
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Robert Peczkowski; Mitsubishi J2M Raiden; Stratus; 2004 Polsko
www.century-of-flight.net
https://airu.ru/content/view/452/81/
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#97150Verze : 0
MOD
Mitsubishi J2M4 Model 32


Historie:
Továrna Mitsubishi Jukogyo K. K. vyrobila dva prototypy výškového stíhače, který byl poháněn motorem Mitsubishi Kasei 23c MK4R-C.
První prototyp používal k přeplňování motoru turbokompresor Mitsubishi, ten umožnil dasažení výkonu 1 420 koní až do výšce 9 300 m a zde byla dosažena rychlost 582 km/hod.
Poprvé bylo u Raidenů ve výrobě použito šikmo uložených zbraní v trupu (kanóny Type 99 ráže 20 mm). Další dva až čtyři kanóny byly uloženy v křídlech.
K výrobě této výškové verze však nedošlo, protože motor nebyl spolehlivý. Po zástavbě motoru M4KU-A Kasei 26a, který byl přeplňován třístupňovým mechanickým kompresorem vznikl typ J2M5 33, který byl mimochodem nejrychlejší z Raidenů 615 km/hod. Pro porovnání výkon motoru přeplňovaného mechanickým kompresorem byl 1 310 koní ve výšce 7 200 m.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#108386Verze : 0
MOD
Nákres pravé strany s detailem turbokompresoru.


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#108387Verze : 0
MOD
a jedna fotografie


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#113089Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!