Název: Name: | Micubiši J2M4 32 | |
Originální název: Original Name: | 三二型 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (první prototyp ze dvou) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2547 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3465 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3947 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | |
Délka: Length: | 9,945 m | |
Výška: Height: | 3,945 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,05 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 172,82 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4R-C Kasei 23c (Ha32-23c) turbokompresor Micubiši vzletový výkon 1 342 kW (1825 k) a 1 044 kW (1420 k) ve výšce 9 300 m Vrtule: čtyřlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 350 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 570 l + 400 l v přídavné nádrži 60 l oleje | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 583 km/h v 9300 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,9 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | |
Dolet: Range: | 930 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 model 1 ráže 20 mm –v trupu za kabinou pro střelbu šikmo vzhůru pod úhlem 30° - po 150 nábojích 2x pevný kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm v křídlech po 210 nábojích 2x 60 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Robert Peczkowski; Mitsubishi J2M Raiden; Stratus; 2004 Polsko www.century-of-flight.net http://airu.ru/content/view/452/81/ archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#97150Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi J2M4 Model 32
Historie:
Továrna Mitsubishi Jukogyo K. K. vyrobila dva prototypy výškového stíhače, který byl poháněn motorem Mitsubishi Kasei 23c MK4R-C.
První prototyp používal k přeplňování motoru turbokompresor Mitsubishi, ten umožnil dasažení výkonu 1 420 koní až do výšce 9 300 m a zde byla dosažena rychlost 582 km/hod.
Poprvé bylo u Raidenů ve výrobě použito šikmo uložených zbraní v trupu (kanóny Type 99 ráže 20 mm). Další dva až čtyři kanóny byly uloženy v křídlech.
K výrobě této výškové verze však nedošlo, protože motor nebyl spolehlivý. Po zástavbě motoru M4KU-A Kasei 26a, který byl přeplňován třístupňovým mechanickým kompresorem vznikl typ J2M5 33, který byl mimochodem nejrychlejší z Raidenů 615 km/hod. Pro porovnání výkon motoru přeplňovaného mechanickým kompresorem byl 1 310 koní ve výšce 7 200 m.
Historie:
Továrna Mitsubishi Jukogyo K. K. vyrobila dva prototypy výškového stíhače, který byl poháněn motorem Mitsubishi Kasei 23c MK4R-C.
První prototyp používal k přeplňování motoru turbokompresor Mitsubishi, ten umožnil dasažení výkonu 1 420 koní až do výšce 9 300 m a zde byla dosažena rychlost 582 km/hod.
Poprvé bylo u Raidenů ve výrobě použito šikmo uložených zbraní v trupu (kanóny Type 99 ráže 20 mm). Další dva až čtyři kanóny byly uloženy v křídlech.
K výrobě této výškové verze však nedošlo, protože motor nebyl spolehlivý. Po zástavbě motoru M4KU-A Kasei 26a, který byl přeplňován třístupňovým mechanickým kompresorem vznikl typ J2M5 33, který byl mimochodem nejrychlejší z Raidenů 615 km/hod. Pro porovnání výkon motoru přeplňovaného mechanickým kompresorem byl 1 310 koní ve výšce 7 200 m.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#108386Verze : 0
Vláďa
MOD
Nákres pravé strany s detailem turbokompresoru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#108387Verze : 0
Vláďa
MOD
a jedna fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-J2M4-32-Raiden-Jack-t8538#113089Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.