Main Menu
User Menu

Micubiši G6M1-K [Betty]

Mitsubishi G6M1-K / 三菱 G6M1-K 一式大型陸上練習機一一型

     
Název:
Name:
Micubiši G6M1-K
Originální název:
Original Name:
一式大型陸上練習機一一型
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 (přestavěno / converted)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5-8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6800 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
24,880 m
Délka:
Length:
19,970 m
Výška:
Height:
4,900 m
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
112,64 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 037 kW (1 410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo CS-3B s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 640 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
440 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v 3600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m
Dolet:
Range:
4200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一式大型陸上練習機一一型 / - / Námořní cvičný letoun typ 1
Spojenecké kódové označení bylo Betty.


- Poté co boje v Číně ukázaly, že těžký doprovodný stíhač G6M1 není schopen plnit své úkoly, byl tento typ upraven na pokračovací cvičn letoun, označení se změnilo na G6M1-K. Není znám počet takto upravených letadel, zřejmě však touto úpravou prošlo všech 30 vyrobených stíhačů.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-K-Betty-t65131#232079Verze : 0
MOD