Micubiši G3M2b 22B [Nell]

Mitsubishi G3M2b Model 22B / 三菱 G3M2b・九六式陸上攻撃機二二型

     
Název:
Name:
Micubiši G3M2b model 22B
Originální název:
Original Name:
九六式陸上攻撃機二二型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Nakajima Aircrafts, Ltd., Koizumi /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
asi 78
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5150 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10300 kg
Rozpětí:
Wingspan:
25,000 m
Délka:
Length:
16,450 m
Výška:
Height:
3,685 m
Plocha křídla:
Wing Area:
75,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
107,0 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Kinsei 45 (Ha-33-45) o vzletovém výkonu 735 kW (1000 k) při 2 550 ot/min, výkon 787 kW (1070 k) v h= 4 180 m
Vrtule: trojlistá HS CS-16 kovová stavitelná (23,5°- 29°) o průměru 3 200 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 874 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
373 km/h v 4180 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,3 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9130 m
Dolet:
Range:
1500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
4670 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v horním kapkovitém střelišti
3-4x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
1x ve výsuvné střelecké věži na hřbetě před kapkovitým střelištěm
2x v bočních kapkovitých střelištích
1x v kabině pro střelbu z bočních oken (tato zbraň byla doplňková)
Pumy nebo torpédo: do 800 kg na závěsech pod trupem (12x 60 kg nebo 2x 250 kg nebo 1x 500-800 kg)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九六式陸上攻撃機二二型 / Shiki rikujo kogekiki / Námořní útočný bombardér Type 96 Model 22B
Spojenecké kódové jméno Nell
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War; Naval Institute Press, Annapolis, rok 1979.
William Green, Famous Bombers of the Second World War, Second Series; Hanover House, Garden City, NY; rok 1960.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X
www.historyofwar.org
https://www.combinedfleet.com/ijna/g3m.htm
https://www.go2war2.nl/artikel/531
www.warbirdsresourcegroup.org
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_G3M
www.aviastar.org
www.aircraftresourcecenter.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G3M2b-22B-Nell-t8548#97167Verze : 0
MOD
Mitsubishi G3M2b 22B
- / Chi-ko / Nell
九六式陸上攻撃機二二型 / Shiki rikujo kogekiki / Námořní útočný bombardér Type 96 Model 22B


Historie:
Tato verze nahradila koncem roku 1940 ve výrobě předešlou verzi G3M2 model 21. Do výroby této verze se zapojila továrna Nakajima Hikoki K. K., protože mateřská továrna v Mitsubishi Nagoji ukončila v únoru 1941 výrobu (238 letadel G3M2 22) a přecházela na výrobu modernějších středních bombardérů G4M1. Výroba v Nakajima se rozeběhla od dubna 1941 a dála zde několik set (odhadem 150 – 200) letadel této verze, za několik měsíců byla potom nahrazena modernějším G3M3 23.
Hlavním důvodem pro zavedené nové verze označené G3M2 model 22 byly ztráty starších verzí při jejich dlouhých bombardovacích náletech v Číně. Bombardéry měly neúčinnou výzbroj a japonské stíhačky je nedokázaly ochránit, protože měly zcela nedostačující dolet pro doprovodné lety.
Kaigun Koku Hombu se tuto nemilou situaci snažilo řešit jednak nákupem doprovodných stíhaček ze zahraničí (A8V1), zahraniční stíhačky však nesplňovaly požadavky japonského námořního letectva, jistým zlepšením bylo zavedení nové verze stíhačky A5M4, která měla delší dolet díky podvěšené přídavné nádrži. Naopak jako neúčinné a scestné řešení se projevilo zavedení doprovodných „létajících křižníků“ G6M1.
Nejrychlejším řešením byla tedy úprava samotného bombardéru, bylo odstraněno problematické spodní výsuvné střeliště, které bylo osádkami málo používáno pro jeho velký aerodynamický odpor. Přední hřbetní výsuvná střelecká věž byla zachována, ale zadní střelecká věž. byla nahrazena velkým kapkovitým střelištěm s kanónem ráže 20 mm, na boky potom přibyla kapkovitá boční střeliště s kulomety ráže 7,7 mm. Osádky potom mnohdy doplnily tuto výzbroj ještě jedním kulometem typu 89 v přední kabině, střelby byla potom vedena bočními okénky. Tato verze byla poměrně úspěšná a zapojila se do počátečních bojů v Pacifiku, později byla upravována pro transportní a dopravní účely.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G3M2b-22B-Nell-t8548#113825Verze : 0
MOD
a fotografii


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G3M2b-22B-Nell-t8548#113829Verze : 0
MOD
přidám výkres


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G3M2b-22B-Nell-t8548#113827Verze : 0
MOD
... kamuflážní schéma ...


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G3M2b-22B-Nell-t8548#113828Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!