Micubiši F1M2-K [Pete]

Mitsubishi F1M2-K / 三菱 F1M2-K
     
Název:
Name:
Micubiši F1M2-K Mitsubishi F1M2-K
Originální název:
Original Name:
三菱 F1M2-K 零式練習用観測機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.194R-DD.11.1944 21st Naval Aviation Workshop, Sasebo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.194R-DD.11.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
přestavba několika desítek letadel / conversion of several dozens of machines
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1964 kg 4330 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2550 kg 5622 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
9,500 m 31ft 2,01in
Výška:
Height:
4,000 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,54 m2 317.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86,32 kg/m2 17.68 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK2A Zuisei 13 (Ha-31-13), dvouhvězdicový vzduchem chlazený čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 652 kW (875 k), 597 kW (800 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 000 mm.
Mitsubishi MK2A Zuisei 13 Ha-33-13), fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 840 hp for take-off and 768 hp at 4,000 m, driving a three-blade constant-speed propeller of 9ft 10,11in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
630 l 138.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
370 km/h v 3500 m 229.9 mph in 11483 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v 3000 m 155.3 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,92 min do 3000 m 8,92 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9156 m 30039 ft
Dolet:
Range:
440 km 273.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
740 km 459.8 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm nad motorem.
Pumový náklad: 2x 30 kg.
Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine guns.
Bomb load: two 66 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
F1M2-K - Námořní cvičný plovákový letoun typ 0.


Jednalo se o úpravu sériových F1M2 licenčně vyráběných v Sasebu.


Letová vytrvalost: 6,5 h
F1M2-K - Two-seat seaplane trainer Type 0.


Endurance: 6.5 hours
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313X
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN: 1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 2/1977, Monografie Mitsubishi F1M, Václav Němeček
http://www.combinedfleet.com/ijna/f1m.htm
http://www.cofe.ru/avia/M/M-140.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/f1m.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-F1M2-K-Pete-t87485#324398 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více