Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1)

Mitsubishi B2M1 / 三菱 八九式艦上攻撃機 (B2M1)
     
Název:
Name:
Micubiši B2M1 typ 89-1 Mitsubishi B2M1 Type 89-1
Originální název:
Original Name:
三菱 八九式艦上攻撃機(B2M1)
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1930-DD.MM.1933 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1930-DD.MM.1931 tři prototypy
DD.03.1932-DD.MM.1933 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
neznámý počet z celkem 205 postavených
První vzlet:
Maiden Flight:
31.03.1930 prototyp vyrobený v Japonsku
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2260 kg 4982 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3600 kg 7937 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,222 m 49ft 11,3in
Délka:
Length:
10,272 m 33ft 8,4in
Výška:
Height:
3,712 m 12ft 2,1in
Plocha křídla:
Wing Area:
55,00 m2 592.034 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
65,454 kg/m2 13.41 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mitsubishi Type Hi 7 (Hispano-Suiza) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 478 kW (650 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 690 mm
Mitsubishi Type Hi 7 (Hispano-Suiza) twelvee-cylinder water-cooled Vee engine rated at 641 hp for take-off,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 12ft 1,3in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
454 l s podvěšeným torpédem
918,3 l s pumami
+ 386,4 l v pomocné nádrži pro průzkumné lety
100 UK gallons with torpedo
202 UK gallons with bombs
plus 85 gallons in the additional tank only for reconnaissance flights
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
212.4 km/h v 1000 m 132 mph in 3281 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,0 min do 3000 m 18,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
1020 km 633.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1775 km 1102.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm vlevo nad motorem,
1x pohyblivý zdvojený kulomet Lewis ráže 7,7 mm v zadní kabině a
1x pohyblivý zdvojený kulomet Lewis ráže 7,7 mm pro střelbu pod letoun v prosřední kabině.
Pumový náklad: 1x torpédo typu 91 popř. typu 94 o hmotnosti 785 - 907 kg nebo
2x 226 kg puma.
One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun fitted along the port side of the fuselage,
one flexible twin-mounted rearward-firing 0.303 in Lewis machine-guns mounting over the observer's cockpit and
optional one flexible 0.303 inch Lewis machine-gun firing from ventral aperture in the floor of the central cockpit.
Bomb load: One 1,730 to 2,000 lb Type 90 or Type 94 torpedo or two 250 to 500 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
三菱 八九式艦上攻撃機 – Micubiši Ha-či kyū šiki kandžō kōgeki-ki - Námořní palubní bombardér Micubiši typ 89-1.

Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno
三菱 八九式艦上攻撃機 – Mitsubishi Ha-chi kyū shiki kanjō kōgeki-ki - Mitsubishi Navy Type 89-1 Carrier Attack Aircraft.
Allied Code Name: None
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
K. Munson, Bombers Between the Wars 1919 - 39, Blandford Press, London 1970
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#113830 Verze : 0
a fotografie
Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#116137 Verze : 0
a kresba.
Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#113832 Verze : 0
trojpohledový náčrtek
Micubiši B2M1 (palubní útočný letoun typ 89 model 1) -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-B2M1-palubni-utocny-letoun-typ-89-model-1-t31522#113831 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více