Název: Name: | Micubiši A6M7 63 | |
Originální název: Original Name: | 零式艦上戦闘機五三型丙 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1945-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | vždy je zmiňován "nevelký počet" / small number | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2050 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3755 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 9,240 m | |
Výška: Height: | 3,510 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 140,82 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK1E Sakae 31, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k), 890 kW (1 210 k) v h= 2 850 m se vstřikem vody a metanolu a 721 kW (980 k) v h= 6 000 m. Vrtule trojlistá kovová Hamilton-Sumitomo / HS s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 502 l + 2x 150 l v přídavných palivových nádržích pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 543 km/h v 6400 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,97 min do 8000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | |
Dolet: Range: | 1520 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2960 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 2 Mk 4 ráže 20 mm v křídlech (po 125 nábojích), 2x pevný kulomet Type 3 ráže 13,2 mm v křídlech (240 nábojů) a 1x pevný kulomet Type 3 ráže 13,2 mm vpravo nad motorem (230 nábojů). Pumový náklad: 1x 250 kg puma zavěšena na výklopné vidlici, 1x 500 kg puma zřejmě pouze pro sebevražedné operace. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | V první polovině roku 1944 již bylo japonské námořní letectvo nemělo své velké letadlové lodě a tak Kaigun Koku Hombu požaduje aby konstruktéři upravili stíhací Zero pro jeho novou úlohu - Zero se mělo stát střemhlavým bombardérem. Za základ byla vzata stíhací verze A6M6c, zesílen byl potah křídel a ocasní část - letoun musel být schopen vybrat střemhlavý let a tak musel odolat velkému přetížení. Puma musela být zavěšena pod trup na výklopné vidlici, která zaručila odhoz pumy ve střemhlavém letu mimo okruh vrtule. Přídavné nádrže byly nyní dvě pod křídly. Letoun měl operovat na palubách menších letadlových lodí a také z pozemních základen. Do výroby se zřejmě dostalo pouze malé množství letadel této verze. | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Artur Juszcak, Mitsubishi A6M Zero, Mushroom Model Magazine Special, No 6103, Yellow Series, ISBN: 83-7300-085-2 M. C. Richards a Donald S. Smith, Mitsubishi A6M5 to A6M8 'Zero-Sen' ('Zeke 52',)Aircraft in Profile number 236, Windsor, Berkshire, Profile Publications Ltd., rok 1972. Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 www.nasm.si.edu http://www.vectorsite.net/avzero.html http://www.go2war2.nl/artikel/522/7 www.lemairesoft.happyhost.org www.xs4all.nl www.warbirdsresourcegroup.org http://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M7-63-Reisen-Zeke-Zero-t1281#404062Verze : 0
Vláďa
MOD
Poznámky autora:
Tato veze Zera byla spíše stíhacím bombardérem, pro malé letadlové lodě. V místě, kde ostatní Zera měla přídavnou nádrž (pod trupem), byl pumový závěsník s výklopnou vidlicí pro pumu 250 kg. Výklopná vidlice zajistí odhození pumy pod trupem při střemhlavém letu, tak, aby byla odhozena mimo okruh vrtule.
Přídavné nádrže byly dvě, zavěšené pod křídly, každá nádrž měla objem 150 l. Některé prameny sice uvádí, že tyto nádrže měly objem 350 l, to se mi zdá na lehkou konstrukci Zera příliš.
Výzbroj : Kulomety ráže 13,2 mm, kanóny ráže 20 mm všechny zbraně byly v křídlech. Otázkou je použití třetího kulometu ráže 13,2 mm nad motorem jako A6M5c 52c a A6M6 53. Osobně si myslím, že nebyl používán, aby se Zeru odlehčilo.
Tento typ byl zřejmě nasazen bojově jako kamikaze, některé prameny uvádějí, že pro tuto příležitost byla použita puma o hmotnosti 500 kg, ta ale asi již nebyla zavěšena ve vidlici.
Počet vyrobených kusů není znám. Výroba začala v květnu 1945.
Tato veze Zera byla spíše stíhacím bombardérem, pro malé letadlové lodě. V místě, kde ostatní Zera měla přídavnou nádrž (pod trupem), byl pumový závěsník s výklopnou vidlicí pro pumu 250 kg. Výklopná vidlice zajistí odhození pumy pod trupem při střemhlavém letu, tak, aby byla odhozena mimo okruh vrtule.
Přídavné nádrže byly dvě, zavěšené pod křídly, každá nádrž měla objem 150 l. Některé prameny sice uvádí, že tyto nádrže měly objem 350 l, to se mi zdá na lehkou konstrukci Zera příliš.
Výzbroj : Kulomety ráže 13,2 mm, kanóny ráže 20 mm všechny zbraně byly v křídlech. Otázkou je použití třetího kulometu ráže 13,2 mm nad motorem jako A6M5c 52c a A6M6 53. Osobně si myslím, že nebyl používán, aby se Zeru odlehčilo.
Tento typ byl zřejmě nasazen bojově jako kamikaze, některé prameny uvádějí, že pro tuto příležitost byla použita puma o hmotnosti 500 kg, ta ale asi již nebyla zavěšena ve vidlici.
Počet vyrobených kusů není znám. Výroba začala v květnu 1945.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M7-63-Reisen-Zeke-Zero-t1281#98117Verze : 0
Vláďa
MOD
Ještě připojím kresbu - pohled z boku nohoře s nádržemi po 150 l a 250 kg pumou.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M7-63-Reisen-Zeke-Zero-t1281#98119Verze : 0
Vláďa
MOD
A6M7
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M7-63-Reisen-Zeke-Zero-t1281#46136Verze : 0
a ještě jedna fotografie, Reisen těsně po kapitulaci Japonska, byl pilotován japonským pilotem a krátce používán pro doprovodné lety japonských kapitulačních delegací. Znaky Hinomaru jsou přetřeny a nahrazeny zelenými kříži - znamení pokory.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M7-63-Reisen-Zeke-Zero-t1281#129925Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.