Název: Name: | Micubiši A6M5b 52B | |
Originální název: Original Name: | 零式艦上戦闘機五二型 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.194R Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / DD.MM.1944-DD.MM.194R Nakajima Aircrafts, Ltd., Koizumi / | |
Období výroby: Production Period: | DD.04.1944-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 470 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1930 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2805 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 9,120 m | |
Výška: Height: | 3,510 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 131,69 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK1F Sakae 21, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k), výkon 809 kW (1 100 k) v h= 2 850 m a 721 kW (980 k) v h= 6 000 m. Vrtule trojlistá kovová Hamilton-Sumitomo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm, rozsah náběhu vrtulových listů 29°- 49°. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 545 l + 330 v přídavné nádrži pod trupem. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 5601) km/h v 6000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 360 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,25 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11420 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1850 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón Type 99 model 2 Mk.4 ráže 20 mm v křídlech - 125 nábojů na hlaveň 1x pevný kulomet Type 3 ráže 13,2 mm vpravo nad motorem, 240 nábojů 1x kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem - 500 nábojů. Pumový náklad: 2x 60 kg pumy pod křídly. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 零式艦上戦闘機五二型 - Rei Šiki Kandžo Sentoki Go Ni Ocú Gata - Námořní palubní stíhací letoun Typ 0 Model 52B 1)tato Zera již této rychlosti dosahovala spíše vyjmečně. Hlavní změny se týkaly: - Montáž čelního pancéřovaného skla o síle 50 mm - Zesílení potahu křídel, aby bylo možno dosáhnout vyšší mezní rychlostí (již u A6M5a 52A) - Instalace samočinného hasícího systému s CO2 - Náhrada jednoho trupového kulometu za velkorážový - Nárůst hmotnosti byl záporem těchto úprav. | |
Zdroje: Sources: | Artur Juszcak, Mitsubishi A6M Zero, Mushroom Model Magazine Special, No 6103, Yellow Series, ISBN: 83-7300-085-2 Robert C. Mikesh, Warbird History Zero, Combat & Development History of Japanese Legendary Mitsubishi A6M Zero Fighter, Osceola, Wisconsin, Motorbooks International, rok 1994, ISBN: 0-87938-915-X William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Shigeru Nahara, Mitsubishi A6M Zero Fighter, Aero Detail No.7, Japan, Dai Nippon Kaiga Co, rok 1993, ISBN 4-499-22608-2 Shigeru Nahara, A6M Zero In Action, Aircraft No 59., Squadron/Signal Publications. Robert C. Mikesh a Rikyu Watanabe, Zero Fighter, Crown, rok 1981, ISBN 0-517-54260-9. http://www.airwar.ru/enc/fww2/a6m.html http://www.fighter-planes.com/info/a6m.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M5b-52B-Reisen-Zeke-Zero-t1280#147950Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek - pohled z boku na Zero A6M5b 52B s 320 l přídavnou nádrží.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M5b-52B-Reisen-Zeke-Zero-t1280#180864Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie ze serveru www.lemairesoft.happyhost.org
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M5b-52B-Reisen-Zeke-Zero-t1280#180866Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.