Název: Name: | Micubiši A5M4 | |
Originální název: Original Name: | 九六式四号艦戦(A5M4) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / DD.MM.1939-DD.MM.1941 21st Naval Aviation Workshop, Omura / DD.MM.1939-DD.MM.1942 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Micubiši - 389 letadel 21. námořní arzenál - 161 letadlo Watanabe - 39 letadel celkem - 589 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1216 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1671 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1822 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 7,565 m | |
Výška: Height: | 3,237 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 93,88 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 41 nebo 41 KAI o vzletovém výkonu 522 kW (710 k), max. výkon 577 kW (785 k) v h= 3 000 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 980 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 330 l + 160 l v přídavné nádrži pod trupem(nebyly ohhoditelné). | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 435 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 395 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,17 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,583 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9800 m | |
Dolet: Range: | 750 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Type 89 ráže 7,7mm (500 nábojů na hlaveň) později: 2x kulomet Type 97 ráže 7,7 mm také s 500 náboji na hlaveň. Pumový náklad: do 60 kg (2x 30 kg). | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 九六式四号艦戦 / šiki kandžo sentoki / Námořní palubní stíhací letoun Typ 96 Model 3-4 Spojenecké kódové jméno: Claude. Letová vytrvalost: 4,0 h. | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Tadeusz Januszewski, Mitsubishi A5M Claude, Yellow Series No.6107, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, rok 2003, ISBN ISBN 83-917178-0-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K č. 24/1991, 25/1991 a 26/1991, Monografie, Václav Balous L+K č. 2/65, Letadla 1939-1945, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/j2m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a5m.html http://www.hikotai.net/datasheets/ka14.htm www.aviastar.org www.aviastar.org http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=259 www.aviarmor.net archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M4-Claude-t8547#101564Verze : 0
Vláďa
MOD
Bojově nasazen v čínském konfliktu kde zvrátil vzdušnou nadvládu na stranu japonského námořního letectva zejména díky svému doletu, který umožnil doprovod bombardérů i do hlouby čínského vnitrozemí na střední a jižní čínské frontě kde bylo námořní letectvo nasazeno.
Podílel se okrajově i na počátečním nástupu Japonska v Pacifiku, ale vzhledem k výkonům A6M přecházel ve stále větší míře k druholiniovým a výcvikovým jednotkám.
Posledními bojovými výstupy bylo použití při sebevražedných náletech na americké jednotky.
Podílel se okrajově i na počátečním nástupu Japonska v Pacifiku, ale vzhledem k výkonům A6M přecházel ve stále větší míře k druholiniovým a výcvikovým jednotkám.
Posledními bojovými výstupy bylo použití při sebevražedných náletech na americké jednotky.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M4-Claude-t8547#24410Verze : 0
Schlange
MOD
Na snímku je Mitsubishi A5M4
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M4-Claude-t8547#108840Verze : 1
Vláďa
MOD
přidám ještě pár fotografií z čínského bojiště
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M4-Claude-t8547#101565Verze : 0
Vláďa
MOD
Barevné schéma A5M4 z letadlové lodě Soryu rok 1939
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M4-Claude-t8547#101566Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek A5M4 Claude
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A5M4-Claude-t8547#118951Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.