Název: Name: | Micubiši 1MF4 | Mitsubishi 1MF4 |
Originální název: Original Name: | 一〇式艦上戦闘機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 128 (celkem všechny verze) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 929 kg | 2048 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1240 kg | 2734 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1290 kg | 2844 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,500 m | 27ft 10,64in |
Délka: Length: | 6,935 m | 22ft 9in |
Výška: Height: | 3,130 m | 10ft 3,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,68 m2 | 297.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,80 kg/m2 | 9.18 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Hi (Hispano Suiza 8F), kapalinou chlazený řadový omiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k) Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm. | Mitsubishi Hi (Hispano Suiza 8F), eight-cylinder water-cooled Vee engine at 296 hp for take-off, driving a two-bladed wooden fixed-pitch propeller of the diam. 9 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 255 l | 56 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 234 km/h v 3200 m | 145.4 mph in 10499 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6200 m | 20341 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,69 mm nad motorem. | Two fixed forward-firing 0.303 Vickers machine-guns in the upper fuselage decking. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一〇式艦上戦闘機 - Námořní palubní stíhací letoun Typ 10-3 - letoun měl upravenou směrovku, kabina pro pilota byla posunuta vpřed a nad podvozkem byly dva chladiče typu Lamblin. | 一〇式艦上戦闘機 - Navy Carrier Fighter Type 10-3 Revised production version with cockpit moved forwards. |
Zdroje: Sources: | Robert Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol.1. Mitsubishi Aircraft, Shuppan-Kyodo 1981 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.j-aircraft.com/drawings/johan/1mf.htm www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html http://smmlonline.com/articles/hosho/hosho.html http://www.j-aircraft.com/drawings/johan/1mf.htm archiv autora |