MiG-21PF 0307

     
Typ:
Type:
MiG-21PF
Výrobce:
Producer:
Moskevský strojírenský závod Prapor práce, Moskva /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.05.1964
Výrobní číslo:
Construction Number:
-
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.08.1964-21.09.1975 0307
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
21.09.1975 zrušen a používán k výcvikovým účelům
21.09.1975 decommisioned and used for training purposes
Poznámka:
Note:
05.04.1967 při pokusu o překonání rekordu v dynamickém dostupu došlo k celkovému spotřebování paliva v nádržích letounu. Pilot, zkušební pilot Aera Vodochody Juraj Šouc, s letounem nouzově přistál bez podvozku. Letoun byl při přistání poškozen, Havárie letounu není vedena ve statistikách vojenského letectva ač letoun v této době byl v jeho stavu -
Zdroje:
Sources:
Gordon, J., Dexter, K., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-21, Midland Publishing, Hincley, 2008
http://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21pf.html
Lorenc Miroslav, Rogl Stanislav: Zrušená křídla. Olomouc Votobia 2000
"MiG-21/Ve znamení delty" autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PF-0307-t51656#196112 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.08.1964
Datum vyřazení:
Decommissioned:
21.09.1975
Provozovatel:
Operator:
DD.08.1964-DD.05.1965 11. stíhací letecký pluk
DD.08.1964-21.09.1975 1. stíhací letecký pluk
DD.08.1964-DD.05.1965 11th Fighter Air Regiment
DD.05.1965-21.09.1975 1st Fighter Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.08.1964-21.09.1975 0307
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.08.1964-21.09.1975 standardní (high visibility)
DD.08.1964-21.09.1975 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:


Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.08.1964-21.09.1975 standardní vojenská
DD.08.1964-21.09.1975 standard military
Barvy:
Colors:
DD.08.1964-21.09.1975 kov, stříbrná
DD.08.1964-21.09.1975 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Gordon, J., Dexter, K., Komissarov, D.: Mikoyan MiG-21, Midland Publishing, Hincley, 2008
https://www.airwar.ru/enc/fighter/mig21pf.html
Lorenc Miroslav, Rogl Stanislav: Zrušená křídla. Olomouc Votobia 2000
"MiG-21/Ve znamení delty" autora Radima Špalka uveřejněný na serveru www.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PF-0307-t51656#342797 Verze : 2

Diskuse

Lietadlo bolo po nehode opravené a slúžilo ďalej.
Koniec prevádzky lietadla nie som schopný určiť - nevlastním knihu č.3.
Zdroj: Draková kniha č.2 a záletové protokoly, ktoré vlastním.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PF-0307-t51656#342968 Verze : 1
Mohu tedy poprosit o vypsání konce provozu letounu?
V mě dostupné, dosud nezpracované literatuře (M.Irra:MiG-21) je uvedena informace signovaná ing.A.Vladovičem že letoun sloužil do roku 1975 u 1.slp a poté byl předán dále.Bohužel, i přes dotaz u pamětníků se mi tuto skutečnost nepodařilo ověřit
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PF-0307-t51656#342816 Verze : 1
V knihe č.2 je posledný let tohto lietadla datovaný dňom 16.07.1975. Dňom 21.09.1975 bolo lietadlo predané inému útvaru.
Predpokladám, že kniha č.3 nebola nikdy vystavená a lietadlo bolo predané do niektorého zo školiacich stredísk letectva, buď do VSOŠL Prešov, alebo VSL Brno-Černovice.
U 1.slp na lietadle v rokoch 1974 a 1975 lietali piloti: Hort, Hlavica, Skalický, Strakoš, Figura, Voců, V.Dvořák, Kotlárik, Neliba, Konečný, Presl, Valenta, Kolouch, Zapletal, Duda, Vořech, Hadač a ďalší.


Zdroj : Drakový záznamník č.2 uvedeného lietadla.
URL : https://www.valka.cz/MiG-21PF-0307-t51656#413962 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více