Typ: Type: | Mi-8VKP | |
Výrobce: Producer: | Kazaňský vrtulníkový závod | |
Datum výroby: Date of Production: | DD.MM.1984 | |
Výrobní číslo: Construction Number: | 730001 | |
Sériové číslo / imatrikulace: Serial Number / Registration Code: | DD.MM.1984-DD.MM.2003 0001 | |
Datum vyřazení z provozu: Date of Decommissioning: | DD.MM.2003 modernizace nebo přestavba | DD.MM.2003 modernization or conversion |
Poznámka: Note: | Vrtulník by v roce 1983 vyroben v SSSR jako Mil Mi-9 Ivolga (Mi-8 VKP). V roce 1984 byl přidělen k tehdejší 14. vrl. v Bechyni. Vrtulník sloužil jako záložní vzdušné místo velení jak pro velitele vševojskových, tankových nebo leteckých divizí. V roce 2003 vrtulník přešel pod 24. zDL. ve Kbelích, kde z něj byly postupně odebrány všechny radiostanice, které z vrtulníku dělaly Mi-9. V roce 2005 byl vrtulník přestavěn v LOM Praha na pasažérskou verzi Mi-8P 0001. Do interiéru bylo zabudováno 18 sedaček z letadla L 410 Turbolet. V roce 2009 vrtulník čekala další generální oprava, při které už získala komfortnější odhlučněný interiér a hlavní změnou byla změna barevného schématu z "nato kamufláže" na "vládní" bílo-modro-červené. | The helicopter would be manufactured in the USSR in 1983 as the Mil Mi-9 Ivolga (Mi-8 VKP). In 1984 he was assigned to the then 14th vrl. in Bechyně. The helicopter served as a backup air command post for commanders of all-army, tank or air divisions. In 2003, the helicopter passed under the 24th LD. in Kbely, where all the radio stations that made the helicopter Mi-9 were gradually removed from it. In 2005, the helicopter was rebuilt in LOM Prague to a passenger version Mi-8P 0001 . 18 seats from the L 410 Turbolet aircraft were built into the interior. In 2009, the helicopter was waiting for another overhaul, during which it received a more comfortable soundproof interior, and the main change was the change of color scheme from "NATO camouflage" to "government" white-blue-red. |
Zdroje: Sources: | https://www.airwar.ru/enc/uh/mi8p.html |