Mi-2T 9425

     
Typ:
Type:
Mi-2T
Výrobce:
Producer:
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego im. Zygmunta Puławskiego
Datum výroby:
Date of Production:
26.10.1985
Výrobní číslo:
Construction Number:
519425105
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
26.10.1985-17.07.1992 9425
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
17.07.1992 zničen při nehodě
17.07.1992 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
Dne 17.07.1992 došlo k letecké nehodě, při které byl stroj zničen. Stroj tehdy náležel k 31. smltvpz Bechyně, posádka mjr.Ladislav Kára, mjr. Karel Jančík, velitel 31. letky, dále byli na palubě tyto osoby - zaměstnanci ČT Ostrava - kameraman s asistentem - Jan Plesník a Ludvík Klega. Důvod nehody - stroj byl zasažen během letu bleskem, došlo k zastavení levého motoru, posádka přistála autorotací, došlo k převrácení a následnému požáru. Došlo k lehkým zraněním. Dopad stroje u Kostelce nad Vltavou. Tato letecká nehoda se stala tématem jednoho z dílu ze série "Osudové okamžiky, Bechyně (1992)." V pořadu mimo výpovědi zúčastněných jsou též fotografie pořízené při nehodě a následně fotografie z vyšetřovacího spisu. On 17.7. In 1992, there was a plane crash in which the machine was destroyed. The machine then belonged to the 31st Smltvpz Bechyně, the crew of Maj. Ladislav Kára, Maj. Karel Jančík, commander of the 31st Squadron, the following persons were also on board - employees of ČT Ostrava - cameraman with assistant - Jan Plesník and Ludvík Klega. The reason for the accident - the machine was hit by lightning during the flight, the left engine was stopped, the crew landed by autorotation, there was a rollover and a subsequent fire. There were minor injuries. Impact of the machine near Kostelec nad Vltavou. This plane crash became the theme of one of the works in the series "Fateful Moments, Bechyně (1992)." In addition to the testimonies of the participants, the program also includes photographs taken during the accident and, subsequently, photographs from the investigation file.
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Grzegorzewski J. Śmigłowiec Mi-2, Typy Broni i Uzbrojenia nr 60. Wydawnictwo MON, Warszawa 1979.
Комиссаров, Д., Котлобовский, А., Русецкий, М., Хаусто, А. Вертолет с двойным гражданством. Авиация и Время 2004/06.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-2T-9425-t56425#205673 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
26.10.1985
Datum vyřazení:
Decommissioned:
17.07.1992
Provozovatel:
Operator:
26.10.1985-17.07.1992 31. smíšená letka velení a průzkumu
26.10.1985-17.07.1992 31st Composite Command and Reconnaissance Squadron
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
26.10.1985-17.07.1992 9425
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
26.10.1985-17.07.1992 standardní (high visibility)
26.10.1985-17.07.1992 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
26.10.1985-17.07.1992 standardní vojenská
26.10.1985-17.07.1992 standard military
Barvy:
Colors:
26.10.1985-17.07.1992 zelená
26.10.1985-17.07.1992 zelená světlá
26.10.1985-17.07.1992 hnědozelená světlá
26.10.1985-17.07.1992 šedá světlá
26.10.1985-17.07.1992 green
26.10.1985-17.07.1992 light green
26.10.1985-17.07.1992 light khaki
26.10.1985-17.07.1992 light grey
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Хаустов, Андрей В. Большая карьера малечкого вертолета. Авиация и Время 1998/04.
Soukup, Oldřich. Mil Mi-1, L+K 1981/16-17.
URL : https://www.valka.cz/Mi-2T-9425-t56425#667344 Verze : 2
Dne 17.7. 1992 došlo k letecké nehodě, při které byl stroj zničen. Stroj tehdy náležel k 31. smltvpz Bechyně, posádka mjr.Ladislav Kára, mjr. Karel Jančík, velitel 31. letky, dále byli na palubě tyto osoby - zaměstnanci ČT Ostrava - kameraman s asistentem - Jan Plesník a Ludvík Klega. Důvod nehody - stroj byl zasažen během letu bleskem, došlo k zastavení levého motoru, posádka přistála autorotací, došlo k převrácení a následnému požáru. Došlo k lehkým zraněním. Dopad stroje u Kostelce nad Vltavou.
Tato letecká nehoda se stala tématem jednoho z dílu ze série "Osudové okamžiky, Bechyně (1992)." V pořadu mimo výpovědi zúčastněných jsou též fotografie pořízené při nehodě a následně fotografie z vyšetřovacího spisu.

https://www.youtube.com/watch?v=FkLyGbH-vEs&t=640s


Literatura:
Lorenc, M., Rogl. S. Zrušená křídla : poznámky k československému a českému vojenskému letectvu v letech 1989 až 1994. Votobia, v Olomouci, 2000. ISBN 80-7198-405-1.
URL : https://www.valka.cz/Mi-2T-9425-t56425#242494 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více