Mi-1M 1040

Typ:
Type:
Mi-1M
Výrobce:
Producer:
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego im. Zygmunta Puławskiego, Świdnik /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.RRRR
Výrobní číslo:
Construction Number:
401040
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR 1040
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Хаустов, Андрей В. Большая карьера малечкого вертолета. Авиация и Время 1998/04.
Soukup, Oldřich. Mil Mi-1, L+K 1981/16-17.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-1M-1040-t92348#665574 Verze : 0
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.RRRR
Datum vyřazení:
Decommissioned:
DD.MM.1976
Provozovatel:
Operator:
01.10.1968-01.09.1969 Velitelská letka
01.09.1969-DD.MM.RRRR 3. velitelská letka
DD.MM.RRRR-04.03.1976 42. spojovací letka
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR 3rd Command Squadron of 3rd State Air Defense Division
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR 42nd Air Courier Squadron
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR 1040
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR standardní (high visibility)
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR standardní vojenská
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR olivově zelená
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR modrá světlá
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR olive green
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR light blue
Poznámka:
Note:
1.) 19.08.1969 pilot vrtulníku Cudrák, František (major) 3. velitelské letky s příslušníkem "VYŠŠÍHO" štábu (ten chtěl provést "maskování" palebného postavení protiletadlové raketové jednotky) a NEHLÁŠENI přistáli uvnitř postavení. Jeden z příslušníků stráže "vběhl" ze zadu pod točíčí vyrovnávací vrtuli a byl smrtelně zraněn
2.) 04.03.1976 u 42. spojovací letky došlo ke katastrofě - pilot Ptáček, Josef (major) a vrtulník byl zničen
-
Zdroje:
Sources:
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Хаустов, Андрей В. Большая карьера малечкого вертолета. Авиация и Время 1998/04.
Soukup, Oldřich. Mil Mi-1, L+K 1981/16-17.
URL : https://www.valka.cz/Mi-1M-1040-t92348#345760 Verze : 5
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více