Mi-1 2009

     
Typ:
Type:
Mi-1
Výrobce:
Producer:
Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego im. Zygmunta Puławskiego, Świdnik /
Datum výroby:
Date of Production:
DD.MM.RRRR
Výrobní číslo:
Construction Number:
-
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
DD.MM.RRRR-06.02.1968 2009
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
06.02.1968 zničen při nehodě
06.02.1968 destroyed in crash
Poznámka:
Note:
Pilot vrtulníku Mi-1 trupového čísla 2009 npor. Jaroslav Koma prováděl 6. února cvičný orientační let /č. 95 Let 3-10/ v oblačnosti. Trať byla stanovena přes otočné body VPRS KBELY, ONDŘEJOV, ÚJEZDEC, SADSKÁ, VPRS KBELY, letu byl přidělen byl volací znak KARBID 1. Po dosažení plánované výšky 600 m pilot zjistil, že se pohybuje v oblasti tvorby námrazy a zažádal o povolení stoupat nad oblaky. Horní základna oblačnosti byla podle dopoledního létání kolem 850 m. Řídící létání mu stoupání nad oblačnost povolil. Osádky dalších dvou vrtulníků, které letěly po stejné trati rovněž žádaly výstup nad mraky, v důsledku sníženého výkonu se ale dostaly pouze do výšky 800m. Nad oblaky se nedostaly a musely sestoupit pod mraky. Por. Koma prováděl let nad oblaky až do prostoru 3. otočného bodu- SADSKÁ. Tam s ním bylo ztraceno spojení. Pilot se zřejmě snažil dostat pod oblačnost, v důsledku námrazy, nebo chybné pilotáže ale došlo k destrukci nosného rotoru, jehož trosky byly roztroušeny po ploše 2000/100 metrů. V poslední fázi jeho dramatického letu listy rotoru přesekaly ocasní nosník a celá zadní část odpadla. Pilot se zřejmě pokoušel opustit padající stroj na padáku, nepodařilo se mu ale otevřít kabinu. Vrtulník i s nebohým pilotem narazil do země, vybuchl a shořel. -
Zdroje:
Sources:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-1
www.leteckabadatelna.cz
URL : https://www.valka.cz/Mi-1-2009-t214067#601717 Verze : 1
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
DD.MM.RRRR
Datum vyřazení:
Decommissioned:
06.02.1968
Provozovatel:
Operator:
DD.MM.RRRR-06.02.1968 50. spojovací letecký pluk
DD.MM.RRRR-06.02.1968 50th Courier Air Regiment
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
DD.MM.RRRR-06.02.1968 2009
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
DD.MM.RRRR-06.02.1968 standardní (high visibility)
DD.MM.RRRR-06.02.1968 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
DD.MM.RRRR-06.02.1968 standardní vojenská
DD.MM.RRRR-06.02.1968 standard military
Barvy:
Colors:
DD.MM.RRRR-06.02.1968 olivově zelená
DD.MM.RRRR-06.02.1968 olive green
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-1
URL : https://www.valka.cz/Mi-1-2009-t214067#601719 Verze : 2
Vrtulník byl zničen při něhodě dne 6. února 1968 u obce Sadská. Stroj náležel 50.spojlp Kbely. Zahynul pilot npor.Jaroslav Koma (27).


Zdroj:
www.pomnikyletcu.cz

Mi-1 2009 - Zdroj:
https://www.facebook.com/Pomn%C3%ADky-letc%C5%AF-290216827686343/photos/pcb.1833284526712891/1833278846713459/

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-1 2009 - Zdroj:
https://www.facebook.com/Pomn%C3%ADky-letc%C5%AF-290216827686343/photos/pcb.1833284526712891/1833279113380099

Zdroj:
www.facebook.com

Mi-1 2009 - Zdroj:
https://www.pomnikyletcu.cz/fotoalbum/pomniky---ceska-republika/ceskoslovenske-letectvo-1945---1992/6.2.1968---npor.koma/?fbclid=IwAR18OnFK1iiBbap3gnDxksv4JgzWWvjFRr6lKGT7FbxaV4LANgo6qvbG_cw

Zdroj:
www.pomnikyletcu.cz

URL : https://www.valka.cz/Mi-1-2009-t214067#666016 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více