Main Menu
User Menu
Reklama

Messerschmitt Me 261

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 261 V3
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 261 V3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1943 Messerschmitt AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1940
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
26,87 m
Délka:
Length:
16,69 m
Výška:
Height:
4,72 m
Plocha křídla:
Wing Area:
~76,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 610 A/B o vzletovém výkonu 2170 kW/2950 k
čtyřlistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8250 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
11000 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Projekt 1064 měl velkou podporu Adolfa Hitlera, a proto se mu neoficiálně přezdívalo Adolfine. První tři prototypy byly konstruovány v Augsburgu na jaře 1939. V létě 1940 se podařilo zkompletovat jeden prototyp Me 261 V1 (BJ+CP). Byl zalétán 23. prosince 1940 a zalétal jej Karl Baur. Druhý prototyp Me 261 V2 (BJ+CQ) byl zalétán na jaře 1941. Třetí prototyp Me 261 V3 (BJ+CR) byl zalétán počátkem roku 1943. Karl Baur překonal s tímto strojem za 10 hodin vzdálenost 4500 km. Při přistání byl poškozen podvozek a po opravě byl letoun Me 261 V3 v květnu 1943 zařazen do Aufklärungsgruppe des Oberbefehlshabers der Luftwaffe (průzkumná skupina vrchního velitele Luftwaffe). Prototypy V1 a V2 byly zničeny při náletu na Lechfeld a poté byly sešrotovány.
Zdroje:
Sources:
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9.
http://www.luftarchiv.de/.../me261.htm
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#22653Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/me261.html

Messerschmitt Me 261 - Me 261 V1

Me 261 V1
Messerschmitt Me 261 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#528587Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/me261.html

Messerschmitt Me 261 - Me 261 V2

Me 261 V2
Messerschmitt Me 261 - Me 261 V2

Me 261 V2
Messerschmitt Me 261 - Me 261 V3

Me 261 V3
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#528588Verze : 0
MOD
Me-261 ukoristený americkou armádou, Nemecko, 1945.


s53.photobucket.com

Messerschmitt Me 261 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#537252Verze : 0
MOD
Diskuse
Tento letoun měl původně čistě propagandistický účel, měl vykonat přelet s olympijským plamenem z Berlína do Tokya.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-261-t7928#51899Verze : 0