Messerschmitt Me 163 B-1

     
Název:
Name:
Messerschmitt Me 163 B-1
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Me 163 B-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1943 Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Hanns Klemm Flugzeugbau GmbH, Böblingen /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1944-DD.03.1945 Me 163 B-1
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 Me 163 B-0
274 Me 163 B-1
První vzlet:
Maiden Flight:
26.06.1942 Me 163 B V1, ve vleku / towed
21.02.1943 Me 163 B V8, motorový let / powered flight
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1905 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4310 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,30 m
Délka:
Length:
5,92 m
Výška:
Height:
2,80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
210,00 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
raketový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kapalinový raketový motor Walter HWK 109-509 A-2 o tahu 16,68 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1160 l T-Stoff
500 l C-Stoff
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
955 km/h v 9150 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
160 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,02 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
15500 m
Dolet:
Range:
40 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
B-0:
- 2 kanony Mauser MG 151/20 ráže 20mm (100 ks nábojů na hlaveň) (prvních 47 kusů)


B-1:
- 2 kanony Rheinmetall-Borsig MK-108 ráže 30 mm(60 ks nábojů na hlaveň)
- zbraně Sondergerät 500 Jägerfaust ráže 50 mm (některé kusy)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jednomístný středoplošný bezocasý stíhací letoun se šipovitým křídlem a s raketovým pohonem. Přistávací zařízení tvořila hydraulicky vysouvatelná lyže pod trupem a stejně ovládane ostruhové kolo.
Při dopravě po letišti a ke startu používal letoun pomocný dvoukolový podvozek.
Palivo - látky T-Stoff (80% peroxid vodíku) a C-Stoff (30% hydrát hydrazinu + 57% metanolu + 13% vody).
Vzletová rychlost 280 km/h, přistávací rychlost 160 km/h. Rychlost stoupání do 1000 m 50 m/s. Rychlost stoupání 160 m/s do 12000 m.
Zdroje:
Sources:
Belcarz, B; Peczkowski, R. Me 163 Komet. AJ-Press, Gdynia 1997. ISBN 83-86208-72-4
https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163
https://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#11210Verze : 0



URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#9575Verze : 0
MOD
RAF Museum Cosford




URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#175677Verze : 0
...






URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#175757Verze : 0
MOD
Messerschmitt Me 163B-1 Komet - múzeum Berlín, Gatow.










(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#201416Verze : 0
MOD
Pohonná jednotka Messerschmittu Me 163B-1 Komet: raketový motor Walter HWK 109-509.


(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#201417Verze : 0
MOD
Messerschmitt Me 163 B-1 Komet, Národní muzeum letectví East Fortune, Skotsko




URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#518377Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!