Název: Name: | Messerschmitt Me 163 B-1 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 163 B-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 Messerschmitt GmbH, Regensburg / DD.MM.1944-DD.MM.1945 Hanns Klemm Flugzeugbau GmbH, Böblingen / DD.MM.1944-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau / | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1944-DD.03.1945 Me 163 B-1 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 Me 163 B-0 274 Me 163 B-1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.06.1942 ve vleku / towed; Me 163 B V1 21.02.1943 motorový let / powered flight; Me 163 B V8 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | odhazovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1905 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3100 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4310 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,30 m | |
Délka: Length: | 5,92 m | |
Výška: Height: | 2,80 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 210,00 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | raketový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kapalinový raketový motor Walter HWK 109-509 A-2 o tahu 16,68 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1160 l T-Stoff 500 l C-Stoff | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 955 km/h v 9150 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 160 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2,02 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15500 m | |
Dolet: Range: | 40 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | B-0: - 2 kanony Mauser MG 151/20 ráže 20mm (100 ks nábojů na hlaveň) (prvních 47 kusů) B-1: - 2 kanony Rheinmetall-Borsig MK-108 ráže 30 mm(60 ks nábojů na hlaveň) - zbraně Sondergerät 500 Jägerfaust ráže 50 mm (některé kusy) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Jednomístný středoplošný bezocasý stíhací letoun se šipovitým křídlem a s raketovým pohonem. Přistávací zařízení tvořila hydraulicky vysouvatelná lyže pod trupem a stejně ovládane ostruhové kolo. Při dopravě po letišti a ke startu používal letoun pomocný dvoukolový podvozek. Palivo - látky T-Stoff (80% peroxid vodíku) a C-Stoff (30% hydrát hydrazinu + 57% metanolu + 13% vody). Vzletová rychlost 280 km/h, přistávací rychlost 160 km/h. Rychlost stoupání do 1000 m 50 m/s. Rychlost stoupání 160 m/s do 12000 m. | |
Zdroje: Sources: | Belcarz, B; Peczkowski, R. Me 163 Komet. AJ-Press, Gdynia 1997. ISBN 83-86208-72-4 https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163 https://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163 |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#11210Verze : 2
Reklama
RAF Museum Cosford
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#175677Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#175757Verze : 1
brano
MOD
Messerschmitt Me 163B-1 Komet - múzeum Berlín, Gatow.





(©Radek Havelka)





(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#201416Verze : 0
Elvis
MOD
Reklama
Pohonná jednotka Messerschmittu Me 163B-1 Komet: raketový motor Walter HWK 109-509.

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#201417Verze : 0
Elvis
MOD
Messerschmitt Me 163 B-1 Komet, Národní muzeum letectví East Fortune, Skotsko
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Me 163 B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Me 163 B-1 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#518377Verze : 0
Datum používání Date of Usage |
Název jednotky (CZ / EN / ORIGINAL) Unit Name (CZ / EN / ORIGINAL) |
DD.MM.1944-DD.MM.1944 |
Doplňovací letka Stíhací eskadry 400
Replacement Squadron of the 400th Fighter Wing Ergänzungsstaffel des Jagdgeschwaders 400 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945 |
1. letka Stíhací eskadry 400
1st Squadron of the 400th Fighter Wing 1. Staffel des Jagdgeschwaders 400 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945 |
2. letka Stíhací eskadry 400
2nd Squadron of the 400th Fighter Wing 2. Staffel des Jagdgeschwaders 400 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945 |
5. letka Stíhací eskadry 400
5th Squadron of the 400th Fighter Wing 5. Staffel des Jagdgeschwaders 400 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945 |
6. letka Stíhací eskadry 400
6th Squadron of the 400th Fighter Wing 6. Staffel des Jagdgeschwaders 400 |
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945 |
7. letka Stíhací eskadry 400
7th Squadron of the 400th Fighter Wing 7. Staffel des Jagdgeschwaders 400 |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#685762Verze : 0
Siegfried
MOD
Me 163B-1a (výrobní číslo 191060) od JG 400, přepraven do Velké Británie pomocí Arado 232 B-0, testován na letišti Wisley coby kluzák tažený Spitfire F Mk.IX, 10.10.1946 pak letěl pilotován Winkie Brownem. Při třetím letu havaroval při přistání.

zdroj: www.facebook.com

zdroj: www.facebook.com
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-163-B-1-t3109#690203Verze : 1
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.