Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 G-14 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 G-14 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.RR.1944-DD.RR.1945 Messerschmitt GmbH, Regensburg / DD.RR.1944-DD.RR.1945 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig / DD.RR.1944-DD.RR.1945 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt / DD.RR.1944-DD.RR.1945 Rába Magyar Vagon- és Gépgyár (Großkonzern Manfred Weiss), Győr / | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1944-DD.02.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2022 (G-14, do 30.11.1944 / until 30.11.1944) 1306 (G-14/AS, do 30.11.1944 / until 30.11.1944) 582 (G14/U4, do 30.11.1944 / until 30.11.1944) Messerschmitt: ? (W.Nr.: 165000-166000, 166000-166400, 780000-781000, 781000-781400, 781900-782000, 782000-783000, 783800-784000, 784000-785000, 785000-786000, 786000-786500, 787000-787600, 788300-788500) Erla-Maschinenwerk: ? (W.Nr.: 415600-415700, 460000-460700, 461000-462000, 462000-463000, 463000-463300, 464000-465000, 465000-465400) WNF Wiener Neustädter Flugzeugwerke: ? (W.Nr.: 510800-511000, 511000-512000, 512000-512700) Großkonzern Manfred Weiss: 32 G-14/U4 (W.Nr. 760000-760600 ?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2268 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3355 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | |
Délka: Length: | 8,940 m | |
Výška: Height: | 2,600 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,1 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 AM - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) (1324 kW / 1800 PS s MW 50) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 6281) km/h v 6600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 590 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12200 m | |
Dolet: Range: | 560 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 8502) km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý 300 nábojů 1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 666 km/h v 5000 m (s MW 50) 2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem Rüstsätze: Bf 109 G-14/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb Bf 109 G-14/R3 - s 300l přídavnou nádrží Bf 109 G-14/R4 - s výmetnicí pumiček SD 2 Bf 109 G-14/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem Bf 109 G-14/R7 - s radiokompasem (Peilrufanlage) Rüstzustände: Bf 109 G-14/R3 - s kamerou Rb 75/30 Bf 109 G-14/R4 - se systémem GM-1 Bf 109 G-14/R6 - vybaven FuG 125 a PKS 12 pro lety za každého počasí Umbausätze: Bf 109 G-14/U4 - Motorkanone typu MK 108 Bf 109 G-14/AS - s výškovým motorem DB 605 AS | |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#240819Verze : 0
Bokorysy varianty Bf 109 G-14/AS.
Levá strana Bf-10G-14AS
Pravá strana Bf-109G-14AS
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Levá strana Bf-10G-14AS
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá strana Bf-109G-14AS
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#173986Verze : 0
Reklama
Bf 109 G-14 ("bílá 21", W.Nr. 464549) z výzbroje 5./JG 11, pravděpodobně letiště Neubiberg, rok 1945.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 G-14 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#9572Verze : 0
Admin
MOD
Bf 109 G-14/R3 ("bílá ", W.Nr. 462919) z výzbroje 10./JG 3, pilot Lt. Oskar Romm, patrně rok 1945.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 109 G-14 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-G-14-t68674#173983Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.