Messerschmitt Bf 109 F-3

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 F-3 Messerschmitt Bf 109 F-3
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 F-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.RR.1940-DD.RR.194R Messerschmitt GmbH, Regensburg /
DD.RR.1940-DD.RR.194R Wiener Neustädter Flugzeugwerke GmbH, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1940-DD.01.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1964 kg 4330 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2746 kg 6054 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,918 m 32ft 6,5in
Délka:
Length:
8,851 m 29ft 0,5in
Výška:
Height:
2,590 m 8ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
16.25 m2 174.375 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,51 kg/m2 34.72 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 601 E, kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 969,5 kW (1 350 k).
Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Daimler-Benz DB 601 E, twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,332 hp,
driving a three-blade VDM constant-speed propeller of diameter 10ft 2,04in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 88 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
628 km/h v 6700 m 390 mph in 21982 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
500 km/h v 5000 m 310.7 mph in 16400 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22,1 m/s 4350.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,6 min do 4000 m 3,6 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11278 m 37000 ft
Dolet:
Range:
708 km 440 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG 151/15 ráže 15 mm1) v ose motoru se zásobou střeliva 200 nábojů a
2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem s 500 náboji pro každý.
One fixed forward-firing 0.59 inch MG 151/15 cannon mounted between engine cylinder banks with 200 rounds1) and
two fixed forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-guns mounted upper engine, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 1,4 h


Jednalo se o letoun Bf 109 F-2 s novým motorem DB 601E, bylo vyrobena pouze malá série, než se linka připravila na verzi Bf 109 F-4.


1)Některé zdroje uvádějí montáž kanónu MG FF/M ráže 20 mm s 200 náboji.
Endurance: 1 hour 24 minutes


1)Some sources put the 0.79 inches cannon MG FF/M with 200 rounds.
Zdroje:
Sources:
Martin C. Windrow, Profile Publications, The Messerschmitt BF 109 F, Number 184, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England
Robert Michulec, Monografie Lotnicze 45, Me 109 cz.2, AJ Press, Gdansk, 1998, ISBN 83-86209-66-X
Robert Michulec, Monografie Lotnicze 45, Me 109 cz.4, AJ Press, Gdansk, 2002, ISBN 83-7237-108-3
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109f.html
archiv autora

Messerschmitt Bf 109 F-3 - http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109f.html

http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109f.html
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-F-3-t115072#400149 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více