Messerschmitt Bf 108 B Taifun

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 108 B-2
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 108 B-2
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
DD.MM.1938-DD.MM.1942 Bayerische Flugzeugwerke Regensburg GmbH, Regensburg /
DD.MM.1942-DD.MM.194R Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Les Mureaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~600 BFW
81+ SNCAN
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
880 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1380 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,61 m
Délka:
Length:
8,29 m
Výška:
Height:
2,02 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,40 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Argus As 10 C-3 o vzletovém výkonu 177 kW/240 k
dvoulistá pevná dřevěná vrtule Schwartz nebo
dvoulistá stavitelná vrtule Me P 7
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
219 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
303 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,1 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4800 m
Dolet:
Range:
1000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:













Poznámka:
Note:
- ve Francii byl Bf 108 po válce vyráběn z původních dílů pod označením Nord 1000 Pingouin,
s motorem Renault 6Q-10 Nord 1001 Pingouin I a s motorem Renault 6Q-11 Nord 1002 Pingouin II
- 1939 jeden Bf 108 B-1 zakoupen pro atašé v Berlíně jako XC-44, několik dalších získáno po válce
- tři Taifuny v Británii byly zabaveny a používány RAF pod označením Messerschmitt Aldon, po válce u RAF sloužilo nejméně dalších 14
- několik Bf 108 B a D po válce používáno v Československu jako K-70
Zdroje:
Sources:
Hitchcock, Thomas H. Taifun, Monogram Close-Up 5. Monogram Aviation Publications, Boylston 1979. ISBN 0-914144-05-7.
Fleischer, Seweryn. Messerschmitt Bf 108 Taifun. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 2002. ISBN 83-7219-126-3.
Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9.
Němeček, Václav. Messerschmitt Bf 108 Taifun, L+K 1983/11.
https://www.nzwarbirds.org.nz/108a.html
www.eads.net
https://www.airwar.ru/enc/other2/bf108.html
https://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_108
www.preservedaxisaircraft.com
https://www.cofe.ru/avia/M/photos_avia_M-73.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#16587Verze : 0
Messerschmitt Bf 108 Tajfun


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#19951Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#24849Verze : 0
Z CD vydaného k historii OZL Planá u ČB
Vrak - rok 1945


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#203793Verze : 0
.

Messerschmitt Bf 108 Lebed bulharského letectva. Stroj byl používán jako kurýrní, kamufláž standardní, tmavá zelená horní a boční plochy, spodní plochy šedomodré.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#504173Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!