Název: Name: | Messerschmitt Bf 108 B-2 | |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 108 B-2 | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1938 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg / DD.MM.1938-DD.MM.1942 Bayerische Flugzeugwerke Regensburg GmbH, Regensburg / DD.MM.1942-DD.MM.194R Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Les Mureaux / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~600 BFW 81+ SNCAN | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 + 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 880 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1380 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,61 m | |
Délka: Length: | 8,29 m | |
Výška: Height: | 2,02 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,40 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | žádný | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Argus As 10 C-3 o vzletovém výkonu 177 kW/240 k dvoulistá pevná dřevěná vrtule Schwartz nebo dvoulistá stavitelná vrtule Me P 7 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 219 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 303 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,1 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4800 m | |
Dolet: Range: | 1000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - ve Francii byl Bf 108 po válce vyráběn z původních dílů pod označením Nord 1000 Pingouin, s motorem Renault 6Q-10 Nord 1001 Pingouin I a s motorem Renault 6Q-11 Nord 1002 Pingouin II - 1939 jeden Bf 108 B-1 zakoupen pro atašé v Berlíně jako XC-44, několik dalších získáno po válce - tři Taifuny v Británii byly zabaveny a používány RAF pod označením Messerschmitt Aldon, po válce u RAF sloužilo nejméně dalších 14 - několik Bf 108 B a D po válce používáno v Československu jako K-70 | |
Zdroje: Sources: | Hitchcock, Thomas H. Taifun, Monogram Close-Up 5. Monogram Aviation Publications, Boylston 1979. ISBN 0-914144-05-7. Fleischer, Seweryn. Messerschmitt Bf 108 Taifun. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 2002. ISBN 83-7219-126-3. Nowarra, Heinz J. Die deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 3: Flugzeugtypen Henschel-Messerschmitt. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5467-9. Němeček, Václav. Messerschmitt Bf 108 Taifun, L+K 1983/11. http://www.nzwarbirds.org.nz/108a.html www.eads.net http://www.airwar.ru/enc/other2/bf108.html http://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_108 www.preservedaxisaircraft.com http://www.cofe.ru/avia/M/photos_avia_M-73.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#16587Verze : 0
Messerschmitt Bf 108 Tajfun
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#19951Verze : 0
Z CD vydaného k historii OZL Planá u ČB
Vrak - rok 1945
Vrak - rok 1945
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#203793Verze : 0
.
Messerschmitt Bf 108 Lebed bulharského letectva. Stroj byl používán jako kurýrní, kamufláž standardní, tmavá zelená horní a boční plochy, spodní plochy šedomodré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Messerschmitt |
Typ letounu | Messerschmitt Bf 108 B Taifun |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Messerschmitt Bf 108 Lebed bulharského letectva. Stroj byl používán jako kurýrní, kamufláž standardní, tmavá zelená horní a boční plochy, spodní plochy šedomodré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-108-B-Taifun-t6995#504173Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.