Název: Name: | McDonnell XF-85 Goblin | |
Originální název: Original Name: | McDonnell XF-85 Goblin | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.01.1948-DD.MM.1948 McDonnell Aircraft Corp., St.Louis, Missouri | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1948-DD.MM.1948 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 (46-523/524) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.08.1948 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | jiné | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1807 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2540 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 6.44 m | |
Délka: Length: | 4.52 m | |
Výška: Height: | 2.54 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 8.36 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 249 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Westinghouse XJ34-WE-22 o tahu 13,34 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 781 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1042.9 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 63.5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14691 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | navrhovaná: 4x kulomet ráže 12,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - protože letové zkoušky se soustředily na zachycení a odpoutání na visuté hrazdě, výkony nebyly testovány a jsou pouze odhadnuty; nejvyšší skutečně dosažená rychlost byla 582,5 km/h - vytrvalost 32 minut, v boji 20 minut Článek | |
Zdroje: Sources: | Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume II. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 0-85177-828-3. Jones, Lloyd S. US Fighters - Army Air Force 1925 to 1980s. Aero Publishers, Fallbrook 1975. http://joebaugher.com/usaf_fighters/p85.html www.nationalmuseum.af.mil 1980 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | McDonnell XF-85 Goblin |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XF-85-Goblin-t9056#468655Verze : 0
Aubi
MOD
McDonnell XF-85 Goblin
Parazitní stíhačka určená pro bombardér B-36
Je to jediný speciálně zkonstruovaný parazitní letoun, všechny ostatní byly adaptací sériově vyráběných strojů.
Rozměry byly limitované velikostí otvoru pumovnice tj.délkou 4.75 m a šířkou 1.7 m
Letounek byl poháněný proudovým motorem Westinghouse J-34 s tahem 13 kN, výzbroj měly tvořit čtyři půlpalcové kulomety Browning M-2 se zásobou 300 nábojů na hlaveň.
Byly postaveny dva prototypy, které uskutečnily v letech 1948-49 několik pokusných letů z paluby bombardéru EB-29B "Monstro".
Ve svazu bombardérů měl být mateřský B-36, který nenesl výzbroj ale tři Gobliny, které měl vypustit v oblasti výskytu nepřátelských stíhačů
Později byla tato koncepce upravena tak, že každý bombardér si nesl "svoji" stíhačku. Důvodem bylo riziko ztráty celého stíhacího roje v případě sestřelení mateřského bombardéru (toho pro 3 F-85).
Let z paluby B-36 se ale nikdy neuskutečnil.
Program byl zrušen páč tankování za letu bylo praktičtější
P.S. Oba prototypy jsou k vidění v muzeu
Parazitní stíhačka určená pro bombardér B-36
Je to jediný speciálně zkonstruovaný parazitní letoun, všechny ostatní byly adaptací sériově vyráběných strojů.
Rozměry byly limitované velikostí otvoru pumovnice tj.délkou 4.75 m a šířkou 1.7 m
Letounek byl poháněný proudovým motorem Westinghouse J-34 s tahem 13 kN, výzbroj měly tvořit čtyři půlpalcové kulomety Browning M-2 se zásobou 300 nábojů na hlaveň.
Byly postaveny dva prototypy, které uskutečnily v letech 1948-49 několik pokusných letů z paluby bombardéru EB-29B "Monstro".
Ve svazu bombardérů měl být mateřský B-36, který nenesl výzbroj ale tři Gobliny, které měl vypustit v oblasti výskytu nepřátelských stíhačů
Později byla tato koncepce upravena tak, že každý bombardér si nesl "svoji" stíhačku. Důvodem bylo riziko ztráty celého stíhacího roje v případě sestřelení mateřského bombardéru (toho pro 3 F-85).
Let z paluby B-36 se ale nikdy neuskutečnil.
Program byl zrušen páč tankování za letu bylo praktičtější

P.S. Oba prototypy jsou k vidění v muzeu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XF-85-Goblin-t9056#27223Verze : 0
ICE
MOD
Takhle vteoreticky ypadalo zavěšení v pumovnci B-36. Obojí jsou jen makety.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | McDonnell XF-85 Goblin |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XF-85-Goblin-t9056#27224Verze : 0
ICE
MOD
Zavěsit XF-85 do pumovnice B-29 Monstro nebyla žádná sranda
Bombardér musel najet přesně nad speciální jámu, XF-85 byl na transportním vozíku spuštěn pomocí navijáku do jamy (kdo by to ručně ubrzdil?)
Potom už ho stačilo spustit hrazdu, připevnit Goblina a zatáhnout ho do břicha B-29.

Bombardér musel najet přesně nad speciální jámu, XF-85 byl na transportním vozíku spuštěn pomocí navijáku do jamy (kdo by to ručně ubrzdil?)

Potom už ho stačilo spustit hrazdu, připevnit Goblina a zatáhnout ho do břicha B-29.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XF-85-Goblin-t9056#27228Verze : 0
ICE
MOD
Prvý prototyp parazitného stíhacieho lietadla McDonell XP-85 Goblin (s/n 46-523) bol po ukončení projektu 23. 8. 1950 odovzdaný Národnému múzeu USAF a je exponátom múzea na leteckej základni Wright-Patterson v Daytone, Ohiu.

Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/

Zdroj: http://www.nationalmuseum.af.mil/
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-XF-85-Goblin-t9056#207124Verze : 0
Elvis
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.