Název: Name: | Douglas RF-4C Phantom II | |
Originální název: Original Name: | Douglas RF-4C Phantom II | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1963-DD.05.1967 McDonnell Aircraft Corp., St. Louis, Missouri DD.05.1967-DD.12.1973 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1964-DD.12.1973 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 503 (63-7740/7763, 64-0997/1085, 65-0818/0945, 66-0383/0478, 67-0428/0469, 68-0548/0611, 69-0349/0384, 71-0248/0259, 72-0145/0156) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 09.08.1963 YRF-4C | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12826 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 18048 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26308 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.71 m | |
Délka: Length: | 19.18 m | |
Výška: Height: | 5.03 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J79-GE-15 o tahu 48,49 kN / 75,62 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7154 nebo 6708 l 1x 2271 l přídavná nádrž 2x 1400 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2348 km/h v 14630 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 944.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 43.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18105 m | |
Dolet: Range: | 1351.8 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2816.4 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letouny nenesly žádnou hlavňovou výzbroj, na průzkumné mise letály bez defenzivní výzbroje v duchu tradic průzkumných jednotek: "sami, nevyzbrojeni, neohroženi". I když, jak ukazuje příklad níže - ve válce existují výjimky, které potvrzují pravidlo. V závěru jejich služby mělo dojít k modifikaci, díky níž mohly nosit PLŘS AIM-9 Sidewinder pro vlastní obranu. Mezi vybavení, které se dalo standardně podvěsit na jejich závěsníky, patřily mimo palivových nádrží či průzkumných kontejnerů i rušící kontejnery Westinghouse AN/ALQ-115(V)15 nebo Raytheon AN/ALQ-184(V)1. | |
Zdroje: Sources: | http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_9.html |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#171080Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Našel jsem jednu moc pěknou fotku na průzkumné Phantomy z Namu (foto bylo publikováno v F-4 in Action) a popiska k ní je následující:
Když nový Wing Commander nastoupil k 432 Tactical Fighter Reconnaisance Wing (TFRW), mnoho pilotů z jeho nové jednotky používalo RF-4C velmi osobitým způsobem - létali s vymontovanými kamerami a místo nich nosili bomby. Byl velmi šokován, neboť průzkumné Phantomy nejsou pro tuto činost vybaveny žádným zaměřovacím systémem.
Toto je tak zajímavá fotka, že jsem neodolal
Když nový Wing Commander nastoupil k 432 Tactical Fighter Reconnaisance Wing (TFRW), mnoho pilotů z jeho nové jednotky používalo RF-4C velmi osobitým způsobem - létali s vymontovanými kamerami a místo nich nosili bomby. Byl velmi šokován, neboť průzkumné Phantomy nejsou pro tuto činost vybaveny žádným zaměřovacím systémem.
Toto je tak zajímavá fotka, že jsem neodolal

Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#58785Verze : 0
McDonnell Douglas RF-4C-39-MC sériového čísla 68-0590 (výrobní číslo 3579) zachycený ve zbarvení 363. TRW (TRW = taktické průzkumné křídlo), které bylo dislokováno na základně Shaw AFB v Jižní Karolíně. 363. křídlo používalo stroje RF-4C v rozmezí let 1964 až 1989. Snímky stroje 68-0590 pochází z leteckého muzea v Bruselu.

































URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#3498Verze : 0
Admin
MOD
Tento McDonnell Douglas RF-4C-38-MC Phantom II (serial 68-0587) kdysi sloužil u 363. Tactical Reconnaissance Wingu na základně Shaw AFB v Jižní Karolíně, dnes patří mezi exponáty v německém muzeu v Hermeskeilu. 363. TRW první průzkumné RF-4C obdržel v červnu 1965, přičemž jedna z jeho letek, 16. TRS, se stala první jednotkou v celém USAF, která dosáhla na typu RF-4C operační způsobilosti.

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#171243Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tento McDonnell RF-4C-18-MC Phantom (sériové číslo 63-7746) zahájil svou aktivní kariéru u USAF v roce 1964. Působil u řady jednotek (Tactical Air Command i Air National Guard), jeho poslední "štací" byla od července 1990 163rd Tactical Reconnaissance Group dislokovaná na základně March AFB v Kalifornii a působící v rámci ANG. Drak letounu má na svém kontě 5491,7 letových hodin.



URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#196242Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#310336Verze : 0
karaco
MOD
McDonnell Douglas RF-4C Phantom II, Muzeum letectví a kosmonautiky Čedžu, FiBe © 2016
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4C-Phantom-II-t651#614230Verze : 0
FiBe
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.