Název: Name: | McDonnell Douglas F-4F Phantom II | |
Originální název: Original Name: | McDonnell Douglas F-4F Phantom II | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1973-DD.04.1976 McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1973-DD.04.1976 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 175 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.05.1973 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13757 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 28030 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.71 m | |
Délka: Length: | 19.2 m | |
Výška: Height: | 5.01 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 569,2 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | MTU J79-MTU-17A | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2308 1) km/h v 11000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,5 min do 9144 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16580 m | |
Dolet: Range: | 2290.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón M61A1 Vulcan ráže 20 mm se 639 náboji Podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 7 257 kg: například: - 4x PLŘS AIM-9 Sidewinder - 4x PLŘS AIM-120 AMRAAM (pouze modernizované stroje) - Mk.82 Snakeye - Matra 25ED - BAP-100/80 - BL.755 - AGM-65B Maverick - AN/ALQ-101 - AN/ALQ-119 - AN/ALE-38 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) Mach 2,17 Typ F-4F nahradil v Luftwaffe Lockheed F-104G Starfighter. V ramci programu "Peace Rhine" (1980) boli zmodernizovane, aby mohli nosit AGM-65 Maverick. V rokoch 1990 - 1992 boli stroje doplnene o novy pilotny priestor, polarny navigacny system, radiolokator APG-65, novy systém identifikace vlastní-cizí a rakety AIM-120A AMRAAM. V roku 2012 by mali byt nahradene strojmi Eurofighter Typhoon. | |
Zdroje: Sources: | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
McDonnell Douglas F-4F Phantom II
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#57553Verze : 0
V první polovině osmdesátých let bylo rozhodnuto o modernizaci německých Phantomů, díky čemuž tyto letouny mohly v řadách Luftwaffe sloužit až do příchodu Eurofighterů. V roce 1983 byl Spolkovým ministerstvem obrany schválen seznam modernizačních prvků. Tato modifikace je též známa pod označením ICE (Improved Combat Efficiency).
Vlastní modernizace mající za cíl též prodloužit životnost draku, probíhala ve dvou fázích. První byla značena LA (probíhala od roku 1990) a měla zlepšit parametry Phantomu jako stíhacího bombardéru. V praxi to znamenalo zástavbu nového laserového inerciálního navigačního systému (LINS) od společnosti Honeywell, dále digitálního počítače CPU-143/A a nové kontrolní a zobrazovací jednotky pro obsluhu systému LINS.
Ve fázi LA byly modernizovány všechny německé F-4F. Do druhé fáze označené jako LV (probíhala od roku 1991) mající za cíl zdokonalit parametry v oblasti leteckého boje se zapojilo 110 letounů. Zásadní změnu v etapě LV představovala zástavba radiolokátoru AN/APG-65 a integrace střel AIM-120 AMRAAM. Spolu s novým radarem byl montován i nový radom světle šedé barvy. Díky tomu tak lze na první pohled rozeznat letouny modernizované ve fázi LA a LV, protože Phantomy, které prošly jen modifikací LA mají radomy černé, jež za sebou skrývají anténu radaru AN/APQ-120. To je případ i níže zobrazeného stroje 37+36, který svou aktivní kariéru zakončil v řadách eskadry JG 72 "Westfalen".
Vlastní modernizace mající za cíl též prodloužit životnost draku, probíhala ve dvou fázích. První byla značena LA (probíhala od roku 1990) a měla zlepšit parametry Phantomu jako stíhacího bombardéru. V praxi to znamenalo zástavbu nového laserového inerciálního navigačního systému (LINS) od společnosti Honeywell, dále digitálního počítače CPU-143/A a nové kontrolní a zobrazovací jednotky pro obsluhu systému LINS.
Ve fázi LA byly modernizovány všechny německé F-4F. Do druhé fáze označené jako LV (probíhala od roku 1991) mající za cíl zdokonalit parametry v oblasti leteckého boje se zapojilo 110 letounů. Zásadní změnu v etapě LV představovala zástavba radiolokátoru AN/APG-65 a integrace střel AIM-120 AMRAAM. Spolu s novým radarem byl montován i nový radom světle šedé barvy. Díky tomu tak lze na první pohled rozeznat letouny modernizované ve fázi LA a LV, protože Phantomy, které prošly jen modifikací LA mají radomy černé, jež za sebou skrývají anténu radaru AN/APQ-120. To je případ i níže zobrazeného stroje 37+36, který svou aktivní kariéru zakončil v řadách eskadry JG 72 "Westfalen".
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#175707Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
SIAD 2004
McDonnell Douglas F-4F Phantom II
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
McDonnell Douglas F-4F Phantom II
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#57547Verze : 0
SIAD 2004
McDonnell Douglas F-4F Phantom II
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
McDonnell Douglas F-4F Phantom II
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#57548Verze : 0
McDonnell Douglas F-4F Phantom II - exponát Múzea letectva v Košiciach.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(©Norbert Mogyorósi)
(©Norbert Mogyorósi)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#204569Verze : 0
Elvis
MOD
Pridám ešte zopár fotiek rôznych detailov toho istého stroja.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(©Norbert Mogyorósi)
(©Norbert Mogyorósi)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#204570Verze : 0
Elvis
MOD
F-4F na stojánce Brněnského letiště - CIAF 2008
Foceno vlastní rukou
Na snímku je zachycen letoun 38+57 z výzbroje stíhací eskadry JG 71 Richthofen operující ze základny Wittmund. JG 71 je poslední operační jednotkou (kromě zkušebního střediska WTD-61) německého letectva užívající americké F-4F.
Foceno vlastní rukou
Na snímku je zachycen letoun 38+57 z výzbroje stíhací eskadry JG 71 Richthofen operující ze základny Wittmund. JG 71 je poslední operační jednotkou (kromě zkušebního střediska WTD-61) německého letectva užívající americké F-4F.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#279636Verze : 2
Další z posledních mohykánů německého letectva, McDonnell Douglas F-4F-59-MC Phantom II, opět ze sestavy JG 71 Richthofen. Pod křídlem má letoun podvěšeny 2 přepravní kontejnery (Transportbehaelter / King Travel Pod) s maximální nosností 249 kg. Fotografie byla pořízena v létě 2008. (fotografie ©herr66)
![]()
![]()



URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#286260Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
McDonnell Douglas F-4F Phantom II (38+33) také z JG 71 Richthofen německého letectva na Open Day 2009, Čáslav 23.5.2009
vlastní foto
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#314137Verze : 0
MART.in
MOD
McDonnell Douglas F-4F KWS Phantom II (38+28) z JG 71 Richthofen s výročním zbarvením.
Nese zbarvení k 45. výročí zavedení typu do výzbroje Luftwaffe. Zbarvení odkazuje k jednotce Luftwaffeninstandhaltungsgruppe 21 na letišti Jever v městské části Upjever v Shortens, která prováděla údržbu strojů po dobu jejich služby.
Nese nápisy:
Na směrovce
FELDWERFT 1967 - 1982
LW WERFT 62 1982 - 2002
LWINSTHGRP 21 2002-20??
Na trupu
45 JAHRE IN SHORTENS
45 JAHRE LUFTFAHRZEUGINSTANDHALTUNG
45 JAHRE FLUGSICHERHEIT
a
361 DI
31 HPO
23 PE
Zkratky znamenají:
361 DI - Depotinstandsetzung
31 HPO - Hourly Postflight Inspection
23 PE - Periodic Inspection
1.5.2012 přílet na AP 2012.
Nese zbarvení k 45. výročí zavedení typu do výzbroje Luftwaffe. Zbarvení odkazuje k jednotce Luftwaffeninstandhaltungsgruppe 21 na letišti Jever v městské části Upjever v Shortens, která prováděla údržbu strojů po dobu jejich služby.
Nese nápisy:
Na směrovce
FELDWERFT 1967 - 1982
LW WERFT 62 1982 - 2002
LWINSTHGRP 21 2002-20??
Na trupu
45 JAHRE IN SHORTENS
45 JAHRE LUFTFAHRZEUGINSTANDHALTUNG
45 JAHRE FLUGSICHERHEIT
a
361 DI
31 HPO
23 PE
Zkratky znamenají:
361 DI - Depotinstandsetzung
31 HPO - Hourly Postflight Inspection
23 PE - Periodic Inspection
1.5.2012 přílet na AP 2012.
Období | - |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4F Phantom II |
Kamufláž | Výroční |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 4689 |
Sériové / evidenční číslo | 38+28 |
Taktické označení / imatrikulace | 38+28 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 71 "Richthofen" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.06.2012 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4F Phantom II |
Kamufláž | Výroční |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 4689 |
Sériové / evidenční číslo | 38+28 |
Taktické označení / imatrikulace | 38+28 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 71 "Richthofen" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.06.2012 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4F Phantom II |
Kamufláž | Výroční |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 4689 |
Sériové / evidenční číslo | 38+28 |
Taktické označení / imatrikulace | 38+28 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 71 "Richthofen" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.06.2012 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4F Phantom II |
Kamufláž | Výroční |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 4689 |
Sériové / evidenční číslo | 38+28 |
Taktické označení / imatrikulace | 38+28 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 71 "Richthofen" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.06.2012 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas F-4F Phantom II |
Kamufláž | Výroční |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 4689 |
Sériové / evidenční číslo | 38+28 |
Taktické označení / imatrikulace | 38+28 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 71 "Richthofen" |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 01.06.2012 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-F-4F-Phantom-II-t2525#432478Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.