Název: Name: | Martinsyde R.G. | |
Originální název: Original Name: | Martinsyde R.G. | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.1916 Martinsyde, Ltd., Woking / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1916 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 789 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1026 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.75 1) m | |
Délka: Length: | 7.87 2) m | |
Výška: Height: | 2.31 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.8 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Falcon I o výkonu 142 kW, později Rolls-Royce Falcon III o výkonu 202 kW čtyřlistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 212.4 3) km/h v 1981 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 186.7 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4.2 min do 1981 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7163 4) m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,7mm kulomet Vickers | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 2 h S motorem Falcon I: 1) 9,70 m 2) 7,82 m 3) 203,6 km/h 4) 6705 m | |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. Martinsyde Buzzard, Windsock Datafile 76. Albatros Productions, Berkhamsted 1999. ISBN 0-902207-17-3. Hornát, Jiří: Martinsyde R.G., L+K 14/03 http://www.airwar.ru/enc/fww1/g100.html www.aviastar.org www.diggerhistory.info www.australianflyingcorps.org http://www.cofe.ru/avia/M/M-38.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_G.100 |
URL : https://www.valka.cz/Martinsyde-R-G-t68649#399755Verze : 0
Aubi
MOD
Martinsyde R.G.
V roce 1917 na základě letounu Martinsyde G.100 Elephant vznikl prototyp stíhače Martinsyde R.G., který měl velmi podobné tvary, byl ale podstatně menší a pro stíhání měl mnohem lepší vlastnosti. Jako motor byl zvolen Rolls-Royce Falcon I o výkonu 142 kW. Poloha těžiště si vyžádala umístění pilotní kabiny skoro pod baldachýn horního křídla, což silně omezovalo výhled. Obě křídla byla stejné délky, výzbroj se skládala ze synchronizovaného kulometu Vickers, umístěného na horním levém podélníku trupu vně baldachýnových vzpěr a z Lewisu, umístěného výkyvně na pravém boku pilotní kabiny.
První vzlet e uskutečnil na přelomu roku 1916 a 1917, během února 1917 prošel úředními skouškami. Jeho letové vlastnosti byly skvělé, měl překonat dokonce nové S.E.5, kritizována ale byla poloha pilota. To chtěla továrna řešit potažením baldachýnu průhledným materiálem a zvednutím pilotní sedačky, nakonec ale byla uskutečněna rozsáhlejší přestavba. Pilotní prostor byl posunut více dozadu, do baldachýnu byl vykrojen větší otvor a zároveň byly uskutečněny další změny v kostrukci, aby se anulovaly následky na těžiště. Byly také odstraněny jakési přechody mezi trupem a dolním křídlem, čímž se zmenšilo jeho rozpětí, zvětšeno bylo rozpětí horního křídla, výzbroj se nyní sestávala z dvou synchronizovaných kulometů Vickers před kabinou a byl poněkud zvednut hřbet stroje, takže vznikla opěrka pilotovy hlavy. Motory byl vyměněn za silnější verzi Falcon III o výkonu 202 kW a poháněl čtyřlistou vrtuli.
Někdy koncem jara 1917 byl tento upravený stroj zalétán a v červnu prošel zkouškami. Přes skvělé výsledky se ale do výroby nedostal, rozhodnuto bylo o výrobě Camelů a S.E.5a. Postaveny byl dva nebo možná tři prototypy. Přestože se nedostal do výroby, posloužil jako odrazový můstek pro již úspěšný stíhač Martinsyde F.3.
Zdroj:
V roce 1917 na základě letounu Martinsyde G.100 Elephant vznikl prototyp stíhače Martinsyde R.G., který měl velmi podobné tvary, byl ale podstatně menší a pro stíhání měl mnohem lepší vlastnosti. Jako motor byl zvolen Rolls-Royce Falcon I o výkonu 142 kW. Poloha těžiště si vyžádala umístění pilotní kabiny skoro pod baldachýn horního křídla, což silně omezovalo výhled. Obě křídla byla stejné délky, výzbroj se skládala ze synchronizovaného kulometu Vickers, umístěného na horním levém podélníku trupu vně baldachýnových vzpěr a z Lewisu, umístěného výkyvně na pravém boku pilotní kabiny.
První vzlet e uskutečnil na přelomu roku 1916 a 1917, během února 1917 prošel úředními skouškami. Jeho letové vlastnosti byly skvělé, měl překonat dokonce nové S.E.5, kritizována ale byla poloha pilota. To chtěla továrna řešit potažením baldachýnu průhledným materiálem a zvednutím pilotní sedačky, nakonec ale byla uskutečněna rozsáhlejší přestavba. Pilotní prostor byl posunut více dozadu, do baldachýnu byl vykrojen větší otvor a zároveň byly uskutečněny další změny v kostrukci, aby se anulovaly následky na těžiště. Byly také odstraněny jakési přechody mezi trupem a dolním křídlem, čímž se zmenšilo jeho rozpětí, zvětšeno bylo rozpětí horního křídla, výzbroj se nyní sestávala z dvou synchronizovaných kulometů Vickers před kabinou a byl poněkud zvednut hřbet stroje, takže vznikla opěrka pilotovy hlavy. Motory byl vyměněn za silnější verzi Falcon III o výkonu 202 kW a poháněl čtyřlistou vrtuli.
Někdy koncem jara 1917 byl tento upravený stroj zalétán a v červnu prošel zkouškami. Přes skvělé výsledky se ale do výroby nedostal, rozhodnuto bylo o výrobě Camelů a S.E.5a. Postaveny byl dva nebo možná tři prototypy. Přestože se nedostal do výroby, posloužil jako odrazový můstek pro již úspěšný stíhač Martinsyde F.3.
Zdroj:
Hornát, Jiří: Martinsyde R.G., L+K 14/03
http://www.airwar.ru/enc/fww1/g100.html
www.aviastar.org
www.diggerhistory.info
www.australianflyingcorps.org
http://www.cofe.ru/avia/M/M-38.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_G.100
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Martinsyde-R-G-t68649#240699Verze : 2
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.