Martin-Baker M.B.2

     
Název:
Name:
Martin-Baker M.B.2 Martin-Baker M.B.2
Originální název:
Original Name:
Martin-Baker M.B.2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Martin-Baker Aircraft Co. Ltd., Denham
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
03.08.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1678 kg 3700 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2512 kg 5537 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.36 m 34ft
Délka:
Length:
10.52 m 34ft 6in
Výška:
Height:
2.97 m 9ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
19.7 m2 212 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
127.43 kg/m2 26.1 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Napier Dagger III vzduchem chlazený přeplňovaný čtyřiadvacetivýlec o vzletovém výkonu 541 kW při 3 500 ot/min a 592 kW při 4 000 ot/min v h= 1 520 m, krátkodobě 745,7 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná
Napier Dagger III, twenty-four-cylinder supercharged air-cooled H engine rated at 725 hp at 3,500 rpm for take-off and 794 hp at 4,000 rpm at 5,000 ft, short term 1,000 hp,
driving a two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
515 km/h v ? m 320 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
426.5 km/h v ? m 265 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11.2 m/s 2200 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8839 m 29000 ft
Dolet:
Range:
885.1 km 550 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
8x kulomet Browning ráže 7,7 mm v křídlech (300 nábojů na zbraň) Eight fixed forward-firing 0.303in Browning machine guns.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.britishaircraft.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin-Baker_MB_2
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220690 Verze : 1
Historie: Letoun navrhli James Martin a Valentin H. Baker podle specifikace F.5/34, která požadovala výkoný stíhací letoun se vzduchem chlazeným motorem.
Jejich letoun měl trup z ocelových trubek potažených plátnem, hloubka trupu byla od přídě k ocasu téměř stejná, křídlo bylo celokovové. Podvozek byl pevný, v rozměrných kapotách. K pohonu byl vybrán čtyřiadvaceti válcový (válce do H) motor Napier Dagger III s výkonem 798 koní, který mohl být krátkodobě zvýšen až na 1000 koní. Celý stroj byl navržen tak, aby jeho výrobu zvládli i méně kvalifikovaní pracovníci. Vývoj nejprve platila firma ze svého, teprve v červnu 1939 stroj koupilo Ministerstvo letectví.
Letoun (P9594) poprvé vzlétl 3. srpna 1938, za jeho kniplem seděl jeden z tvůrců stroje, Captain V. H. Baker. Letoun vykazoval i přes pevný podvozek dobré výkony a jeho konstrukce zaručovala rychlou výrobu a snadnou údržbu. Vyskytli se však problémy s letovými vlastnostmi a stíhačka se i obtížně pilotovala. Bylo provedeno několik úprav, ale vzhledem k faktu, že již běžela sériová výroba letounů Hurricane a Spitfire, byl vývoj zastaven.
Letoun zůstal u firmy Martin-Baker, která ho vlastnila ještě v prosinci 1941.


Prameny:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
http://www.martin-baker.com/history_mb2.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220693 Verze : 0
Prototyp nejprve létal s kormidlem bez pevné kýlovky. Vyskytly se však problémy se směrovou stabilitou a kormidlo bylo přepracováno.
Martin-Baker M.B.2 - http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html

http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220696 Verze : 0
Prototyp s upravenou SOP.
Martin-Baker M.B.2 -


Martin-Baker M.B.2 - http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html

http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220698 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html

Martin-Baker M.B.2 -


Martin-Baker M.B.2 -


Martin-Baker M.B.2 -


URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#538776 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více