Main Menu
User Menu

Manšú Ki 116

Mansyū Ki-116 / キ116试作战斗机

     
Název:
Name:
Manšu Ki-116
Originální název:
Original Name:
キ116试作战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.06.1945 Manchuria Airplane Manufacturing Co., Ltd., Harbin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.06.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2240 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3193 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3500 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,238 m
Délka:
Length:
9,920 m
Výška:
Height:
3,450 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
152,05 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II (Ha-33-62), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 993 kW (1 350 k) v h= 2 000 m a 919 kW (1 250 k) v h= 5 800 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 950 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
734 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
619 km/h v 5800 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
550 km/h v 3600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech (po 150 nábojích)
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 350 nábojích).
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
キ116试作战斗机 - Šisaku Sento-ki - Experimntální armádní stíhač Ki-116
Jednalo se o přestavbu letounu Nakajima Ki-84-I Ko
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon, Ph.D., The Nakajima Hayate, Aircraft in Profile No. 70, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1966
Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-84a/b Hayate in Japanese Army Air Force Service, Reading, Berkshire, UK, Osprey Publishing Ltd., 1971, ISBN 0-85045-044-6
Leszek A. Wieliczko, Nakajima Ki-84 Hayate. Lublin, Poland, Kagero, 2005, ISBN 83-89088-76-2.
https://www.samoloty.ow.pl/str260.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mansu-Ki-116-t31026#111773Verze : 0
MOD
Manchu (Nakajima) Ki-116


Historie:
Továrna Manshu Hikoki Seizo Kabushiki Kaisha v mandžuském Charbinu postavila do konce války 94 ks letadel Nakajima Ki-84, během této licenční výroby se potýkala s nedostatkem výkonných motorů Nakajima Ha-45-21. Tento nedostatek vedl vedení továrny aby vydalo pokyn továrnímu konstrukčnímu týmu k provedení zásadní konstrukční úpravy - zástavbu lehčího, ale také méně výkonného motoru Mitsubishi Ha-112-II, tento motor dosahoval 1 500 koní při vzletu což bylo o 500 koní méně než měl motor původní. Pro přenos výkonu tohoto motoru potom postačovala i trojlistá vrtule použitá z průzkumného Mitsubishi Ki-46-III. Výkony samozřejmě poklesly, ale ještě na použitelnou míru a odlehčení letounu údajně zvýšilo obratnost a ovladatelnost letounu. Vyroben a zalétán byl jeden prototyp.


Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
www.samoloty.ow.pl/str260.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Mansu-Ki-116-t31026#111776Verze : 1
MOD