Maeda Ku 1

Maeda Ku-1 / 前田式 ク1
     
Název:
Name:
Maeda Ku-1 / Malý transportní kluzák Typ 2 Maeda Ku-1 / Maeda Army Type 2 Small Glider,
Originální název:
Original Name:
前田式 ク1 二式小型輸送滑空機
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Maeda Iron Works, Sakai /
DD.MM.1941-DD.MM.194R Japan International Air Industries, Ltd., Kyoto /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
100 (přibližný údaj)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.09.1941
Osádka:
Crew:
2 + 8 vojáků výsadku
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
700 kg 1543 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1020 kg 2249 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1300 kg - lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,000 m 55ft 9,28in
Délka:
Length:
9,360 m 30ft 8,5in
Výška:
Height:
1,700 m 5ft 6,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,10 m2 323.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
43,19 kg/m2 8.85 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
-
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
0 0
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
178 km/h v ? m 110.6 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná none
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
二式小型輸送滑空機 / Nišiki kogata jusó kakkúki / Malý transportní kluzák Typ 2 二式小型輸送滑空機 / Nishiki kogata juso kakkuki / Type 2 small transport glider
Zdroje:
Sources:
http://www.aviastar.org/air/japan/maeda_ku-1.php
http://www.dws.xip.pl/bron/japonia/j56.html
http://www.airwar.ru/enc/glider/ku1.html
ja.wikipedia.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Maeda-Ku-1-t30708#111052 Verze : 0
Stručná historie:
Maeda Ku-1 byl první armádní kluzák, byl stavěn podle specifikací armádního letectva z června 1940. Práce na projektu řídil prof. Hiroshi Sato, výsledným dílem byl hornoplošník celodřevěné konstrukce, osádka i přepravovaní vojáci byli v poměrně prostorné trupové gondole, ocasní plochy byly nesly dva štíhlé nosníky. Podvozek tvořila jednak pomocná přistávací lyžina pod trupem a dvě hlavní kapotovaná podvozková kola na bocích trupu.
Prototyp byl zalétán 1. září 1941, potom se rozjela sériová výroba, postavena byla přibližně stokusová série. Používán byl téměř výhradně k výcviku a později byl nahrazen kluzákem Kokusai Ku-7, který byl prakticky jen zvětšenou verzí. Ku-1 nebyl nikde bojově nasazen. Trup byl gondolovitý, osádku tvořili dva piloti a šest až osm vojáků.
Na kluzáku probíhal vývoj až do konce roku 1942, vedle verze Maeda Ku-1-I existovaly projekty na verze Ku-1-II a Ku-1-III, pokud byly tyto verze vůbec vyrobeny, tak zřejmě pouze v prototypech.
Pro vlekání těchto cvičných klůzáků byla používána tato letadla: Mitsubishi Ki-30, Mitsubishi Ki-51 a Kawasaki Ki-48.
URL : https://www.valka.cz/Maeda-Ku-1-t30708#113459 Verze : 0
Pro představu hrubý náčrtek a konečně jsem také sehnal fotografii.
Maeda Ku 1 -


Maeda Ku 1 -


URL : https://www.valka.cz/Maeda-Ku-1-t30708#150161 Verze : 1
Obrázek z modelu pana Jaromíra Anise fa A&V model.
Maeda Ku 1 -


URL : https://www.valka.cz/Maeda-Ku-1-t30708#111079 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více