Název: Name: | Micubiši MK9E (Ha-43-51) | Mitsubishi MK9E (Ha-43-51) |
Originální název: Original Name: | 三菱 MK9E. ハ 43 51 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-kaisha | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | několik málo prototypů | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 18 | |
Hmotnost: Weight: | 1020 kg | 2249 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2010 mm | 6ft 7,15in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1230 mm | 4ft 0,45in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 140 mm | 5,51in |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | 5,91in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 41,6 l | 2538.59 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | nízkotlaké vstřikování paliva | Direct low-pressure fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,0 : 1 | 7,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým třírychlostním odstředivým kompresorem bez mezichladiče. | Supercharged: single-stage three-speed centrifugal supercharger without intercooler. |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1567 kW při 2900 ot/min | 2101 bhp at 2900 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový: 1 567 kW (2 130 k) při 2 900 ot./min maximální: I. převod. stupeň kompresoru: 1 471 kW (2 000 k) v h= 1 800 m při 2 800 ot./min, II. převod. stupeň kompresoru: 1 324 kW (1 800 k) v h= 5 600 m při 2 800 ot./min a III. převod. stupeň kompresoru:1 221 kW (1 660 k) v h= 8700 m při 2 800 ot/min. Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu. Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil v každé hlavě válce. | Power output: Take-Off: 2,101 hp at 2,900 rpm. Combat: 1st stage blowers: 1,973 hp at 2,800 rpm at 5,906 ft, 2nd stage blowers: 1,775 hp at 2,800 rpm at 18,373 ft and 3rd stage blowers: 1 637 hp at 2,800 rpm at 28,543 ft. Water methanol injection. Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005. ISBN 4-89522-461-9 http://www.warbirds.jp/kakuki/sanko/en_japan.htm http://ja.wikipedia.org/wiki archiv autora |