Název: Name: | MK4Q Kasei 22 (Ha-32-22) | MK4Q Kasei 22 (Ha-32-22) |
Originální název: Original Name: | 火星二二型 (ハ32-22) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 三菱重工業株式会社, Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-kaisha, Kobe | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Kawanishi H8K2, Kawanishi H8K2-L, Kawanishi H8K3, Kawanishi H11K1-L Soku | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 750 kg | 1653 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1753 mm | 5ft 9,01in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1340 mm | 4ft 4,75in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,69in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 42,06 l | 2566.66 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátory | Carburettors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,5 : 1 | 6,5 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | přeplňování: dvourychlostním jednostupňovým odstředivým kompresorem | Supercharger: single-stage twin-speed centrifugal supercharger |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1361 kW při 2600 ot/min | 1825.1 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: Vzletový: 1 361 kW (1 850 k) při 2 600 ot./min. Bojový výkon: I. převodový stupeň kompresoru 1 236 kW (1 680 k) při 2 500 ot/min v h= 2 100 m, II. převodový stupeň kompresoru 1 133 kW (1 540 k) při 2 500 ot/min v h= 5 500 m. Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu do saní. Ventilový rozvod: OHV, jeden sací a jeden výfukový na válec. | Take-off power: 1,825 hp at 2,600 rpm boosted +4.834psi Combat power output: 1,657 hp at 2,500 rpm at 6,890 ft with rated low blower. 1,520 hp at 2,500 rpm at 18,045 ft with rated high blower. Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated. The engine was equipped with an injection of water and methanol into the compressor. |
Zdroje: Sources: | Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9 René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X (okrajově) http://ja.wikipedia.org/wiki/ http://www.warbirds.jp/kakuki/sanko/en_japan.htm archiv autora |