Valníkový automobil vycházející z typové řady M939, bez navijáku.
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(US DoD)
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85064
Verze : 0
Technicko-taktická data
M923 Hmotnost prázdného vozidla: 9 806 kg Užitečné zatížení: 4 540 kg Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg
Rozměry: - délka: 7 803 mm - šířka: 2 477 mm - výška: 3 005 mm - rozvor: 4 547 mm
Pohonná jednotka: - typ: Cummings NHC 250; vznětový, vodou chlazený řadový šestiválec - maximální výkon: 250 k při 2 100 ot/min
Průměrná spotřeba paliva: 59 - 77 l / 100 km
M923A1 Hmotnost prázdného vozidla: 10 067 kg Užitečné zatížení: 4 540 kg Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg
Rozměry: - délka: 7 887 mm - šířka: 2 474 mm - výška: 3 073 mm - rozvor: 4 547 mm
Pohonná jednotka: - typ: Cummins NHC 250; vznětový, vodou chlazený řadový šestiválec - maximální výkon: 250 k při 2 100 ot/min
Průměrná spotřeba paliva: 59 - 77 l / 100 km
M923A2 Hmotnost prázdného vozidla: 9 502 kg Užitečné zatížení: 4 540 kg Maximální přípojná hmotnost: 6 810 kg
Rozměry: - délka: 7 887 mm - šířka: 2 474 mm - výška: 3 073 mm - rozvor: 4 547 mm
Pohonná jednotka: - typ: Cummins 6CTA8.3; vznětový, přeplňovaný, řadový šestiválec - maximální výkon: 240 k při 2 100 ot/min
Průměrná spotřeba paliva: 38 - 43 l / 100 km
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85186
Verze : 0
Reklama
Jako všechny zavedené typy, odvozené od M939, existuje v několika verzích, lišících se, jak zde bylo zmíněno, zejména motorem, dále pojezdovým ústrojím a několika dalšími detaily.
Jednotlivé verze lze velmi snadno zvnějšku rozeznat podle pneumatik, disků, tvaru nádrže na levé straně a uspořádání příslušenství na straně levé (jednotlivé odlišnosti platí stejně i pro další odvozené typy řady M939).
Základní verze: běžná kola, vzadu dvojmontáž, nádrž plněná přímo shora, na pravé straně podvozku bedna na výstroj.
Verze A1 přinesla změnu v podobě balónových kol s jednoduchou montáží vzadu a tuším, že i hydrauliky.
A2 dostala kromě nového motoru i centrální dohušťování pneumatik, které je skryto pod typickým trojúhelníkovým krytem na předních a "boudičkou" na zadních discích kol.
A3 se vizuelně liší jen jiným příslušenstvím, konkrétně bednou na výstroj, která je shodná s řadou M977 .
Zajímavá tabulka doporučených rychlostí na jednotlivé převodové stupně:
Transmission Range Selection Transfer Case Range Selection "L" Low Range "H" High Range "R" (reverse) 5 mph 5 mph "1" (first) 5 mph 12 mph "1-2" (second) 10 mph 25 mph "1-3" (third) 13 mph 33 mph "1-4" (fourth) 17 mph 43 mph "1-5" (drive) 22 mph 54 mph
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Bedna na výstroj, umístěná na rámu před zadními koly, je jediná vizuelní odlišnost, kterou jsem na tomto kusu A3 nalezl oproti A2...
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85785
Verze : 0
Na první fotografii je M923 A1 (balonová kola bez krytů centrálního dohušťování). Kromě toho bych tipoval, že jde o vozidlo, používané USMC, kvůli úchytům na nevímco, umístěným na předním nárazníku (dvojice rovnoběžných trubek, poblíž uvazovacích ok). To jsem viděl mnohokrát, ale jen u USMC. K čemu to je ale nevím.
URL : https://www.valka.cz/M923-t22478#85787
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.