M113A2

Carrier, Personnel, Full-Tracked, Armored, M113A2
     
Název:
Name:
M113A2 M113A2
Originální název:
Original Name:
Carrier, Personnel, Full-Tracked, Armored, M113A2
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1979-DD.MM.199R FMC Corp., San Jose
DD.MM.1989-DD.MM.1995 Heavy Industries Taxila, Taxila
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1979-DD.MM.199R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?

2660 (první objednávka pro US Army / initial batch for the US Army)
775 M113A2 Mk 1 (montáž a částečná výroba v Pákistánu / assembly and partial production in Pakistan)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.197R
Osádka:
Crew:
2
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
11 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11343 kg 25007 lb
Celková délka:
Overall Length:
4864 mm 15 ft 11 ½ in
Celková šířka:
Overall Width:
2686 mm 8 ft 9 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2521 mm 8 ft 3 ¼ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
434 mm 1 ft 5 ⅛ in
Pancéřování:
Armour:
hliník 5083
hliník 5086


korba:
- čelo: 38 mm / 45°, 30°
- boky: 45 mm / 0°, 32 mm / 0°
- záď: 38 mm / 9°
- rampa: 38 mm / 8°
- strop: 38 mm / 90°
- dno: 29 mm / 90°
aluminum 5083
aluminum 5086


hull:
- front: 1.5 in / 45°, 30°
- sides: 1.75 in / 0°, 1.25 in / 0°
- rear: 1.5 in / 9°
- ramp: 1.5 in / 8°
- top: 1.5 in / 90°
- bottom: 1.125 in / 90°
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Detroit Diesel 6V53
- vznětový, vidlicový
- počet válců: 6
- maximální točivý moment: 667 Nm při 1300 ot/min
Detroit Diesel 6V53
- diesel, V-type
- number of cylinders: 6
- maximum torque: 492 lb.ft at 1300 rpm
Výkon:
Power:
158.1 kW při 2880 ot/min 212 bhp at 2880 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Allison TX-100
- automatická
- počet stupňů: 3+1
Allison TX-100
- automatic
- number of gears: 3+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
64 km/h 40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
483 km 300 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1.68 m 66 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
-1) m -1)
Výzbroj:
Armament:
1x 12,7mm kulomet M2HB (2000 nábojů) 1x 0.5 in machine gun M2HB (2000 rounds)
Uživatelské státy:
User States:


















































Poznámka:
Note:
1) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost plavby vpřed: 6 km/h
1) the vehicle is amphibious;
- maximum speed in the water: 3.6 mph
Zdroje:
Sources:
http://afvdb.50megs.com/usa/m113.html#M113A2
URL : https://www.valka.cz/M113A2-t239501#661927 Verze : 0
Obrněný transportér M113A2 provozovaný mírovými jednotkami OSN hlídkuje v ulicích poblíž letiště Kigali ve Rwandě, operace Support Hope, srpen 1994.


Fotografie:
US Department of Defense

M113A2 -


URL : https://www.valka.cz/M113A2-t239501#661937 Verze : 0
Obrněný transportér M113A2 vyjíždí z transportního letounu C-5 Galaxy na letišti Howard AFB v Panamě, operace Safe Haven, prosinec 1994.


Fotografie:
US Department of Defense

M113A2 -


URL : https://www.valka.cz/M113A2-t239501#661939 Verze : 0
Obrněný transportér M113A2 v prostoru sosutředění Liberty v kuvajtské poušti, operace Vigilant Warrior, říjen 1994. Operace Vigilant Warrior byla vojenská reakce ze strany Spojených států na pohyb dvou divizí irácké republikánské gardy směrem ke kuvajtské hranici, akce trvala od 8. října 1994 do 15. prosince 1994.


Fotografie:
US Department of Defense

M113A2 -


URL : https://www.valka.cz/M113A2-t239501#661943 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více