Lublin R-XVIb

     
Název:
Name:
Lublin R-XVIb Lublin R-XVIb
Originální název:
Original Name:
Lublin R-XVIb
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.03.1935 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.03.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 (11-1/6)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.02.1932 R-XVIa
DD.05.1933 R-XVIb
Osádka:
Crew:
2 + 2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1150 kg 2535 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1628 kg 3589 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,93 m 48ft 11,79in
Délka:
Length:
10,08 m 33ft 0,85in
Výška:
Height:
2,96 m 9ft 8,54in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,50 m2 328.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
dvoulistá dřevěná vrtule Szomański
Škoda-Wright J-5B Whirlwind, power 220 hp
two-bladed wooden propeller Szomański
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
250 l 55 Imp gal / 66 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
480 km 298.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
600 km 372.8 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- R-XVIa navržen jako dopravní letoun pro aerolinky LOT jako náhrada za Junkers F-13
- po prohře s typem PWS-24 Lublin překonstruován na sanitní s prostorem pro ošetřovatele a dvoje nosítka
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XVIb-t186006#542683 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/lublinr16.html

Lublin R-XVIb -


Lublin R-XVIb -


Lublin R-XVIb -


URL : https://www.valka.cz/Lublin-R-XVIb-t186006#542684 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více