Název: Name: | Loire-Nieuport LN.10 | |
Originální název: Original Name: | Loire-Nieuport LN.10 | |
Kategorie: Category: | protiponorkový/protilodní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.07.1939 Société nationale des constructions aéronautiques de l'Ouest, Saint-Nazaire / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.07.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.07.1939 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9970 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12950 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 27,00 m | |
Délka: Length: | 18,10 m | |
Výška: Height: | 6,70 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 90,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14R-01 o výkonu 1177 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 400 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 286 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5000 m | |
Dolet: Range: | 3200 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm na hřbetě 1x pohyblivý dvojitý kulomet Darne ráže 7,5 mm v přídi 1x pohyblivý dvojitý kulomet Darne ráže 7,5 mm pod trupem 5x 235kg hlubiná puma, nebo 3x 410kg puma, nebo 2x 750kg torpédo | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://www.aviafrance.com/1074.htm https://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html https://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404 https://en.wikipedia.org/wiki/Gnome_et_Rh%C3%B4ne |
URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#251053Verze : 0
Loire-Nieuport LN-10
Historie :
Temto zajímavý plovákový letoun, vznik na požadavek francouzkého námořního letectva. V roce 1935 vypsalo, právě francouzké námořní letectvo ( Aéronavale ), soutěž na bombardovácí letoun, schopný nést jak klasické pumy, tak i torpéda. Firma Loire-Nieuport se do této soutěže přihlásila se svým projektem LN-10. Prototyp vyrobený firmou Loire-Nieuport v Saint-Nazaire, poprvé vzlétl 21. července 1939. Po prvních zkušebních letech, bylo na letounu provedeno několik konstrukčních změn. V průběhu roku 1939, byl prototyp přelétnut do zkušebního ústavu CEPA ( Commission d´Experience Pratique d´Aéronautique ) v Saint Raphael. Proběhlo několik zkušebních letů, po kterých zkušební ústav CEPA upozornil výrobce, na špatnou stabilitu letounu za letu. Prototyp byl poté přelétnul zpátky do Saint-Nazaire, a na letounu se opět provedly konstrukční změny ( zvětšení směrovek). Už v průběhu zkoušek, ztratilo námořní letectvo o tento typ letadel zájem, a tím vlastně celý projekt LN-10 odsoudilo k zániku. I přesto však firma dál pokračovala ve vývoji a testování prototypu, ten měl na konci května 1940 projít poslední letovou zkouškou. K ní však nikdy nedošlo, a jediný vyrobený prototyp byl raději zničen, aby nepadl do německých rukou.
Letoun Loire-Nieuport LN-10 byl jednoplošný plovákový bombardér celokovové konstrukce. Křídla měla při čelním pohledu tvar písmene W a do každého z nich, byla umístněna velká palivová nádrž, každá o objemu 2 130 litrů. Letoun měl dva velké celokovové plováky umístněné pod křídly, přímo nad plováky byly na vzpěrách, šikmo nad křídly umístněny motorové gondoly. V každé z nich byl čtrnáctiválcový vzduchem chlazený dvouhvězdicový motor, typu Gnome-Rhone 14R-01 o výkonu 1 600 koní. Motory poháněly třílisté stavitelné vrtule. Rychlost letounu byla 400 km/h a rychlost cestovní 286 km/h. Osádku letounu tvořilo 7 osob, dva piloti, dva střelci, navigátor, palubní mechanik a v neposlední řadě radista. Letoun byl vyzbrojen pohyblivým kanónem Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm, který byl umístněn ve hřbetní střelecké věži typu SAMM AB15. Dále pak byl vyzbrojen čtveřicí pohyblivých kulometů Darne ráže 7,5 mm, dva kulomety byly umístněny v prosklené přídi a další dva ve střeleckém stanovišti pod trupem. Letoun unesl náklad 1 600 kg pum nebo torpéd do vzdálenost 3 200 km. Pumový náklad mohl být různý, buď pět hlubinných pum o váze 235 kg, tří pum o váze 410 kg, anebo dvou torpéd o váze 750 kg.
Zdroje :
https://www.aviafrance.com/1074.htm
https://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404
https://en.wikipedia.org/wiki/Gnome_et_Rh%C3%B4ne
Historie :
Temto zajímavý plovákový letoun, vznik na požadavek francouzkého námořního letectva. V roce 1935 vypsalo, právě francouzké námořní letectvo ( Aéronavale ), soutěž na bombardovácí letoun, schopný nést jak klasické pumy, tak i torpéda. Firma Loire-Nieuport se do této soutěže přihlásila se svým projektem LN-10. Prototyp vyrobený firmou Loire-Nieuport v Saint-Nazaire, poprvé vzlétl 21. července 1939. Po prvních zkušebních letech, bylo na letounu provedeno několik konstrukčních změn. V průběhu roku 1939, byl prototyp přelétnut do zkušebního ústavu CEPA ( Commission d´Experience Pratique d´Aéronautique ) v Saint Raphael. Proběhlo několik zkušebních letů, po kterých zkušební ústav CEPA upozornil výrobce, na špatnou stabilitu letounu za letu. Prototyp byl poté přelétnul zpátky do Saint-Nazaire, a na letounu se opět provedly konstrukční změny ( zvětšení směrovek). Už v průběhu zkoušek, ztratilo námořní letectvo o tento typ letadel zájem, a tím vlastně celý projekt LN-10 odsoudilo k zániku. I přesto však firma dál pokračovala ve vývoji a testování prototypu, ten měl na konci května 1940 projít poslední letovou zkouškou. K ní však nikdy nedošlo, a jediný vyrobený prototyp byl raději zničen, aby nepadl do německých rukou.
Letoun Loire-Nieuport LN-10 byl jednoplošný plovákový bombardér celokovové konstrukce. Křídla měla při čelním pohledu tvar písmene W a do každého z nich, byla umístněna velká palivová nádrž, každá o objemu 2 130 litrů. Letoun měl dva velké celokovové plováky umístněné pod křídly, přímo nad plováky byly na vzpěrách, šikmo nad křídly umístněny motorové gondoly. V každé z nich byl čtrnáctiválcový vzduchem chlazený dvouhvězdicový motor, typu Gnome-Rhone 14R-01 o výkonu 1 600 koní. Motory poháněly třílisté stavitelné vrtule. Rychlost letounu byla 400 km/h a rychlost cestovní 286 km/h. Osádku letounu tvořilo 7 osob, dva piloti, dva střelci, navigátor, palubní mechanik a v neposlední řadě radista. Letoun byl vyzbrojen pohyblivým kanónem Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm, který byl umístněn ve hřbetní střelecké věži typu SAMM AB15. Dále pak byl vyzbrojen čtveřicí pohyblivých kulometů Darne ráže 7,5 mm, dva kulomety byly umístněny v prosklené přídi a další dva ve střeleckém stanovišti pod trupem. Letoun unesl náklad 1 600 kg pum nebo torpéd do vzdálenost 3 200 km. Pumový náklad mohl být různý, buď pět hlubinných pum o váze 235 kg, tří pum o váze 410 kg, anebo dvou torpéd o váze 750 kg.
Zdroje :
https://www.aviafrance.com/1074.htm
https://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404
https://en.wikipedia.org/wiki/Gnome_et_Rh%C3%B4ne
URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#251052Verze : 0
Loire-Nieuport LN-10
Zdroje :
https://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html
Zdroje :
https://www.airwar.ru/enc/sww2/ln10.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#251054Verze : 0
atf40.forumculture.net
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Loire-Nieuport LN.10 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Loire-Nieuport-LN-10-t71278#504843Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.