Main Menu
User Menu

Lohner 111.04

Lohner Dr.I

     
Název:
Name:
Lohner 111.04
Originální název:
Original Name:
Lohner 111.04
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Jacob Lohner & Co., Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.06.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
07.07.1917 ?
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
692,5 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
926 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,80 m
Délka:
Length:
6,35 m
Výška:
Height:
3,00 m
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
178 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,08 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
356 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
https://air.wz.cz/10-lohner/10.htm
URL : https://www.valka.cz/Lohner-111-04-t61310#221025Verze : 0
Jeden z prvních trojplošníků centrálních mocností. Prototyp byl vyroben 23. června 1917 a první let se uskutečnil 7. července. Stroj obdržel označení Lohner Dr.I číslo 111.04. S výjimkou křídel byl v podstatě totožný s letounem Lohner D.I číslo 111.03. Hauptmann Oskar Fekete a Oberleutnant Franz Mülle označili při zkouškách letové vlastnosti a výhled z kokpitu za neuspokojivé. Letoun byl armádou převzat v únoru 1918 a uskladněn v Aspernu. Později létal u Flik 6 a 11. října 1918 byl odepsán.

Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/Lohner-111-04-t61310#221027Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru air.wz.cz.
Lohner 111.04 -


URL : https://www.valka.cz/Lohner-111-04-t61310#221026Verze : 0