Název: Name: | Lockheed XFC-130H Hercules | |
Originální název: Original Name: | Lockheed XFC-130H Hercules | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1980-DD.MM.1980 ?, Eglin Air Force Base, Florida | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1980-DD.MM.1980 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 konverze (C-130H 74-1683, 74-1686, 74-2065) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.09.1980 | |
Osádka: Crew: | ? | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 40.41 m | |
Délka: Length: | ? m | |
Výška: Height: | 11.66 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 162.12 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbovrtulový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Allison T56-A-15 o výkonu 3661 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | en.wikipedia.org http://weaponsandwarfare.com/?p=3350 |
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-XFC-130H-Hercules-t125902#492905Verze : 0
Aubi
MOD
Lockheed Hercules XFC-130H
Po neúspěšné misi Eagle Claw na záchranu rukojmí z americké ambasády při krizi v Íránu, byl vypracován plán druhé záchranné mise nazvané Credible Sport, jejíž součástí bylo přistání modifikovaného stroje C-130 Hercules na stadionu Amjadieh v Teheránu poblíž americké ambasády, vysazení týmu Delta Force a záchrana rukojmí. Následně měl stroj vzlétnout a na závěr přistát na letadlové lodi (již dříve se v listopadu 1963 prováděly zkoušky, v jejichž průběhu přistál na palubě USS Forrestal (CV-59) stroj USMC KC-130F).
K modifikaci byly vybrány tři stroje z 463. taktického přepravního křídla (463rd Tactical Airlift Wing), které měli pilotovat osádky strojů MC-130 Combat Talon, které se účastnily předchozí operace Eagle Claw.
Modifikace strojů probíhala pod přísným utajením na pomocném letišti #1 (Wagner Field) základny Eglin. Požadavek na úpravu byl předán Lockheedu 27. června 1980. Nejdříve se uvažovalo použití 58 jednotek JATO (jet-fuel assisted take off), což se ukázalo jako nedostatečné. S pomocí Námořní letecké zbrojní stanice China Lake (Naval Air Weapons Station China Lake) se hledalo další řešení za použití dostupných raketových motorů. Lockheed pokračoval v zesilování trupu strojů.
Výsledkem byla instalace třiceti raketových motorů v pěti setech:
osm motorů z raket ASROC ve čtyřech dvojicích mířících vpřed pro zastavení letadla
osm z raket Shrike instalovaných na bocích podvozkových šachet k zamezení pádu za nízké rychlosti
osm raket Mk-56 ze střel RIM-66 Standard MR na zádi pro urychlení při vzletu
dva páry z raket Shrike na pylonech křídel pro zabránění převrácení při startu
dva z raket ASROC na zádi, které měly zabránit přetočení letadla vpřed a zasáhnutí země nosem letadla
Dále úpravy zahrnovaly instalaci dvou hřbetních a dvou břišních plůtků (ploutví) na zadní části trupu, dvouštěrbinové klapky, zvětšená křidýlka, nový radom, záďový hák pro přistání na letadlové lodi a avioniku zahrnující radar pro sledování terénu s varovným systémem (Terrain Following/Terrain Avoidance radar), Dopplerův radar a GPS provázané s inerciálním navigačním systémem a obranná protiopatření.
Testovací stroj (s/n 74-2065) vzlétl poprvé 18. září 1980. První plně modifikovaný stroj (s/n 74-1683) byl dodán 17. října 1980.
Testy klapek a další dílčí testy proběhly bezproblémově, proto byl naplánován plný test na 29. říjen. Vzhledem k tomu, že inženýři Lockheedu chtěli ještě zkalibrovat počítačem řízené zažehávání raketových motorů, byly zážehy při této zkoušce řízeny ručně. Letový inženýr na palubě však během přistání, oslepen zažehnutými horními páry brzdících raket, spustil spodní pár brzdících raket příliš brzy. Raketové motory směřující dolů, které měly brzdit pád, nestačily zareagovat a stroj, který prakticky zastavil ve vzduchu, tvrdě dopadl na zem. To vedlo k zlomení křídla a následnému požáru. Požár se naštěstí podařilo zvládnout a posádka vyvázla bez zranění. Stroj 74-1683 byl však zničen a z bezpečnostních důvodů byl na místě rozebrán.
Později se objevily hlasy, že za předčasný zážeh dolního páru brzdících raket a nezažehnutí raket brzdících pád mohla závada na elektoinstalaci či počítači.
Další stroj byl krátce před dodáním, ale vítězství Ronalda Reagana ve volbách a další okolnosti vedly k zrušení plánů na záchranou misi. Rukojmí byli propuštěni v lednu 1981.
Zbylé stroje byly zbaveny raketového vybavení, stroj 74-2065 se vrátil zpět do běžné služby a stroj 74-1686 byl odeslán na základnu Robins, kde byl v červenci 1981 přeznačen na YMC-130H a využit pro testování vývoje typu MC-130H Combat Talon II v projektu Credible Sport II. V roce 1988 byl umístěn v expozici muzea letectví na základně Robins.
Zdroj:
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
www.youtube.com (video ze zkoušek s osudnou havárií)
Po neúspěšné misi Eagle Claw na záchranu rukojmí z americké ambasády při krizi v Íránu, byl vypracován plán druhé záchranné mise nazvané Credible Sport, jejíž součástí bylo přistání modifikovaného stroje C-130 Hercules na stadionu Amjadieh v Teheránu poblíž americké ambasády, vysazení týmu Delta Force a záchrana rukojmí. Následně měl stroj vzlétnout a na závěr přistát na letadlové lodi (již dříve se v listopadu 1963 prováděly zkoušky, v jejichž průběhu přistál na palubě USS Forrestal (CV-59) stroj USMC KC-130F).
K modifikaci byly vybrány tři stroje z 463. taktického přepravního křídla (463rd Tactical Airlift Wing), které měli pilotovat osádky strojů MC-130 Combat Talon, které se účastnily předchozí operace Eagle Claw.
Modifikace strojů probíhala pod přísným utajením na pomocném letišti #1 (Wagner Field) základny Eglin. Požadavek na úpravu byl předán Lockheedu 27. června 1980. Nejdříve se uvažovalo použití 58 jednotek JATO (jet-fuel assisted take off), což se ukázalo jako nedostatečné. S pomocí Námořní letecké zbrojní stanice China Lake (Naval Air Weapons Station China Lake) se hledalo další řešení za použití dostupných raketových motorů. Lockheed pokračoval v zesilování trupu strojů.
Výsledkem byla instalace třiceti raketových motorů v pěti setech:
osm motorů z raket ASROC ve čtyřech dvojicích mířících vpřed pro zastavení letadla
osm z raket Shrike instalovaných na bocích podvozkových šachet k zamezení pádu za nízké rychlosti
osm raket Mk-56 ze střel RIM-66 Standard MR na zádi pro urychlení při vzletu
dva páry z raket Shrike na pylonech křídel pro zabránění převrácení při startu
dva z raket ASROC na zádi, které měly zabránit přetočení letadla vpřed a zasáhnutí země nosem letadla
Dále úpravy zahrnovaly instalaci dvou hřbetních a dvou břišních plůtků (ploutví) na zadní části trupu, dvouštěrbinové klapky, zvětšená křidýlka, nový radom, záďový hák pro přistání na letadlové lodi a avioniku zahrnující radar pro sledování terénu s varovným systémem (Terrain Following/Terrain Avoidance radar), Dopplerův radar a GPS provázané s inerciálním navigačním systémem a obranná protiopatření.
Testovací stroj (s/n 74-2065) vzlétl poprvé 18. září 1980. První plně modifikovaný stroj (s/n 74-1683) byl dodán 17. října 1980.
Testy klapek a další dílčí testy proběhly bezproblémově, proto byl naplánován plný test na 29. říjen. Vzhledem k tomu, že inženýři Lockheedu chtěli ještě zkalibrovat počítačem řízené zažehávání raketových motorů, byly zážehy při této zkoušce řízeny ručně. Letový inženýr na palubě však během přistání, oslepen zažehnutými horními páry brzdících raket, spustil spodní pár brzdících raket příliš brzy. Raketové motory směřující dolů, které měly brzdit pád, nestačily zareagovat a stroj, který prakticky zastavil ve vzduchu, tvrdě dopadl na zem. To vedlo k zlomení křídla a následnému požáru. Požár se naštěstí podařilo zvládnout a posádka vyvázla bez zranění. Stroj 74-1683 byl však zničen a z bezpečnostních důvodů byl na místě rozebrán.
Později se objevily hlasy, že za předčasný zážeh dolního páru brzdících raket a nezažehnutí raket brzdících pád mohla závada na elektoinstalaci či počítači.
Další stroj byl krátce před dodáním, ale vítězství Ronalda Reagana ve volbách a další okolnosti vedly k zrušení plánů na záchranou misi. Rukojmí byli propuštěni v lednu 1981.
Zbylé stroje byly zbaveny raketového vybavení, stroj 74-2065 se vrátil zpět do běžné služby a stroj 74-1686 byl odeslán na základnu Robins, kde byl v červenci 1981 přeznačen na YMC-130H a využit pro testování vývoje typu MC-130H Combat Talon II v projektu Credible Sport II. V roce 1988 byl umístěn v expozici muzea letectví na základně Robins.
Zdroj:
en.wikipedia.org
en.wikipedia.org
www.youtube.com (video ze zkoušek s osudnou havárií)
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-XFC-130H-Hercules-t125902#427304Verze : 0
MART.in
MOD
http://www.combatreform.org/c130.htm
webcommunity.ilvolo.it
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lockheed XFC-130H Hercules |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jeden z prototypů při startu za použití raket...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lockheed XFC-130H Hercules |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
... a 74-1683 těsně před osudným zažehnutím brzdících raket.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-XFC-130H-Hercules-t125902#492907Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.chnjet.com/forum/thread-3475-1-1.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Lockheed XFC-130H Hercules |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Následky dopadu. Je také vidět jak moc bylo upraveno křídlo.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-XFC-130H-Hercules-t125902#492908Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.