Název: Name: | Lockheed 10A Electra | |
Originální název: Original Name: | Lockheed 10A Electra | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.02.1934-DD.MM.1941 Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1934-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 106 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.02.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 + 10 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2927 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4400 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4763 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16.76 m | |
Délka: Length: | 11.76 m | |
Výška: Height: | 3.07 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42.58 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 111.81 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-985-SB Wasp Junior o výkonu 336 kW dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 734 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 325.1 km/h v 1524 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 305.8 km/h v 2926 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5.1 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5913 m | |
Dolet: Range: | 1147.5 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1416.2 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - 3 postaveny pro USAAC jako Y1C-36 (37-065/067), po skončení testů přejmenovány na C-36 a v lednu 1943 na UC-36 - 15 zabaveno pro USAAC jako C-36A/UC-36A (42-32535, -38341/38344, -56638/56641, -57213/57216, -57505, -68362) - 1 postaven pro USAC jako Y1C-37/C-37/UC-37 (37-376) - 1 postaven pro sekretáře US Navy a jeho štáb jako XR2O-1 (BuNo 9054) | |
Zdroje: Sources: | Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-85177-835-6. Marson, Peter J. The Lockheed Twins. Air-Britain, Tonbridge 2001. ISBN 0-85130-284-X. Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938. http://www.cofe.ru/avia/L/L-50.htm http://www.aviastar.org/air/usa/lok_electra.php aeroweb.brooklyn.cuny.edu en.wikipedia.org http://de.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Modell_10 www.geocities.com |
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#234897Verze : 0
Vláďa
MOD
Lockheed L-10A Electra
Továrna Lockheed, která byla v roce 1932 znovu založena, se v polovině třicátých let zaměřila na začínající a menší letecké společnosti, které neměly dostatek financí na tehdy úspěšné typy dopravních letadel DC-2 či Boeing 247. V roce 1934 postavila pro tyto společnosti dopravní letoun celokovové skořepinové konstrukce. Původní návrhy počítaly s jednomotorovým letounem, ale nakonec byla přijata dvoumotorová koncepce s motory Pratt & Whitney Wasp Junior. První vzlet byl proveden 23.února 1934 a do provozu byl nasazen poprvé již v srpnu 1934 společností Northwest Airlines o něco později začaly Electry létat u Pan Americanu.
Lockheed se snažil svým zákazníkům nabídnout letoun za co nejnižší cenu a zpočátku se dostal do finančních potíží, později, když měl několik zakázek, byl nucen cenu zvýšit. V průběhu výroby došlo k několika úpravám, aby byly splněny požadavky zákazníků. Letoun se ukázal bát spolehlivým strojem a několik letadel sloužilo za války v armádním i námořním letectvu a jeden u Národní gardy. Ještě v šedesátých letech létalo v USA více než deset letadel tohoto typu.
Letoun se ve třicátých letech vyvážel i do Evropy (společnosti Aeroput, British Airways, LARES a LOT), dva letouny létaly také v Československu, vlastníkem byla firma Baťa.
Továrna Lockheed, která byla v roce 1932 znovu založena, se v polovině třicátých let zaměřila na začínající a menší letecké společnosti, které neměly dostatek financí na tehdy úspěšné typy dopravních letadel DC-2 či Boeing 247. V roce 1934 postavila pro tyto společnosti dopravní letoun celokovové skořepinové konstrukce. Původní návrhy počítaly s jednomotorovým letounem, ale nakonec byla přijata dvoumotorová koncepce s motory Pratt & Whitney Wasp Junior. První vzlet byl proveden 23.února 1934 a do provozu byl nasazen poprvé již v srpnu 1934 společností Northwest Airlines o něco později začaly Electry létat u Pan Americanu.
Lockheed se snažil svým zákazníkům nabídnout letoun za co nejnižší cenu a zpočátku se dostal do finančních potíží, později, když měl několik zakázek, byl nucen cenu zvýšit. V průběhu výroby došlo k několika úpravám, aby byly splněny požadavky zákazníků. Letoun se ukázal bát spolehlivým strojem a několik letadel sloužilo za války v armádním i námořním letectvu a jeden u Národní gardy. Ještě v šedesátých letech létalo v USA více než deset letadel tohoto typu.
Letoun se ve třicátých letech vyvážel i do Evropy (společnosti Aeroput, British Airways, LARES a LOT), dva letouny létaly také v Československu, vlastníkem byla firma Baťa.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#234896Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Fotografie
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#234898Verze : 0
Vláďa
MOD
Model 10A vo farbách španielskeho Nacionalistického letectva
foto: http://usuarios.lycos.es/mrvalverde/GC197101.HTM
foto: http://usuarios.lycos.es/mrvalverde/GC197101.HTM
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#138595Verze : 0
VH-UXI
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#138599Verze : 0
Reklama
commons.wikimedia.org
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Lockheed / Lockheed Martin |
Typ letounu | Lockheed 10A Electra |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 1122 |
Sériové / evidenční číslo | W9104 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 24. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Britská Elektra, původně civilní G-AFEB. Kromě zabavených civilních strojů Britové používali také tři stroje přelétnuté z Jugoslávie.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#490015Verze : 0
Aubi
MOD
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | Lockheed / Lockheed Martin |
Typ letounu | Lockheed 10A Electra |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 37-376 |
Taktické označení / imatrikulace | 1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Jediný stroj označený jako C-37 a sloužící jako štábní pro velitele Národní gardy.
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#490017Verze : 0
Aubi
MOD
Vlastní foto, Pima Air and Space Museum 2019
URL : https://www.valka.cz/Lockheed-10A-Electra-t66365#669831Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.