Příjmení: Surname: | Linke-Crawford | |
Jméno: Given Name: | Frank | |
Jméno v originále: Original Name: | Frank Linke-Crawford | |
Fotografie či obrázek: Photograph or Picture: | ![]() | |
Hodnost: Rank: | nadporučík | |
Akademický či vědecký titul: Academic or Scientific Title: | - | |
Šlechtický titul: Hereditary Title: | - | |
Datum, místo narození: Date and Place of Birth: | 18.08.1893 Krakov / | |
Datum, místo úmrtí: Date and Place of Decease: | 30.07.1918 Guia / | |
Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three) | velitel, letecká rota 60 | |
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three) | Linke-Crawford byl během první světové války čtvrtým nejúspěšnějším rakousko-uherským leteckým esem. | |
Související články: Related Articles: | ||
Zdroje: Sources: | www.theaerodrome.com CHANT, Christopher, Austro-Hungarian Aces of World War 1: Osprey Aircraft of the Aces 46, Osprey Publishing, 2002 |
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#402054Verze : 1
RoBoT
MOD
Příjmení: Surname: | Linke-Crawford | |
Jméno: Given Name: | Frank | |
Jméno v originále: Original Name: | Frank Linke-Crawford | |
Všeobecné vzdělání: General Education: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Gymnázium v Meranu DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Kilitär oberrealschule v Mährish-Weisskirchen | |
Vojenské vzdělání: Military Education: | DD.MM.1910-DD.MM.1913 Tereziánská vojenská akademie ve Vídeňském Novém Městě DD.12.1915-DD.03.1916 pozorovatelský výcvik ve Vídeňském Novém Městě DD.09.1916-DD.01.1917 pilotní výcvik | |
Důstojnické hodnosti: Officer Ranks: | DD.MM.1913 poručík DD.MM.RRRR nadporučík | |
Průběh vojenské služby: Military Career: |
DD.MM.1913-DD.MM.1914 6. dragounský pluk DD.MM.1914-02.11.1914 hospitalizace 02.11.1914-DD.12.1914 6. dragounský pluk (velitel pěší eskadry) DD.12.1914-DD.02.1915 hospitalizace DD.02.1915-DD.08.1915 6. dragounský pluk DD.08.1915-DD.10.1915 hospitalizace DD.12.1915-DD.MM.RRRR k.u.k. Luftfahrtruppen DD.03.1916-24.06.1916 Flik 22 (pozorovatel) 24.06.1916-DD.08.1916 Flik 14 (pozorovatel) DD.08.1916-DD.09.1916 Flik 8 (pozorovatel) DD.01.1917-04.08.1917 Flik 12 (šéfpilot, zástupce velitele) 04.08.1917-DD.12.1917 Flik 41 (pilot) DD.12.1917-30.07.1918 Flik 60 (velitel) | |
Vyznamenání: Awards: |
Vojenská záslužná medaile bronzová Bronze Military Merit Medal Bronzene Militär-Verdienstmedaille - Vojenská záslužná medaile stříbrná Silver Military Merit Medal Silberne Militär-Verdienstmedaille - Vojenský záslužný kříž 3. třída Military Merit Cross 3rd Class Militärverdienstkreuz III. Kl. - Odznak polního pilota Field Pilot Badge Feldpilotenabzeichen - Řád železné koruny 3. třída Order of Iron Crown 3rd Class Orden der Eisernen Krone III. Kl. s válečnou dekorací a meči Medaile za statečnost velká zlatá Large Golden Bravery Medal Große Goldene Tapferkeitsmedaille - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.theaerodrome.com www.valka.cz https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Linke-Crawford books.google.cz |
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#640944Verze : 0
Jirka Cooper
MOD
Oberleutnant Frank Linke-Crawford
pilot eso císařského a královského letectva (k.u.k. LFT)
Narozen: 18. srpna 1893, Krakow
Zemřel: 31. července 1918, Guia (KIA)
Jednotky: Flik 22, Flik 12, Flik 41J, Flik 60J
Letadla: Hansa-Brandenburg C.I, Hansa-Brandenburg D.I, Albatros D.III, Phönix D.I, Aviatik D.I
Vítězství: 27 z toho 2 balóny + 1 neuznané
Použité prameny:
[1] www.theaerodrome.com
[2] CHANT, Christopher, Austro-Hungarian Aces of World War 1: Osprey Aircraft of the Aces 46, Osprey Publishing, 2002, ISBN 1 84176 376 4
pilot eso císařského a královského letectva (k.u.k. LFT)
Narozen: 18. srpna 1893, Krakow
Zemřel: 31. července 1918, Guia (KIA)
Jednotky: Flik 22, Flik 12, Flik 41J, Flik 60J
Letadla: Hansa-Brandenburg C.I, Hansa-Brandenburg D.I, Albatros D.III, Phönix D.I, Aviatik D.I
Vítězství: 27 z toho 2 balóny + 1 neuznané
Použité prameny:
[1] www.theaerodrome.com
[2] CHANT, Christopher, Austro-Hungarian Aces of World War 1: Osprey Aircraft of the Aces 46, Osprey Publishing, 2002, ISBN 1 84176 376 4
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#218942Verze : 0
Frank Linke-Crawford
Frank Linke-Crawford se narodil 18. srpna 1893 v Krakově. Jeho otec Adalbert Linke byl majorem, matka byla původem Angličanka (Lucy Crawford). V roce 1910 nastoupil mladý Frank do Vojenské akademie ve Wiener-Neustadtu. Studium ukončil v roce 1913 v hodnosti leutenanta a byl zařazen k Dragoner-Regiment Nr. 6. Na začátku války byl s touto jednotkou nasazen na východní frontě. Do října 1915 byl několikrát vyznamenán, ale rovněž byl několikrát hospitalizován s dysenterií a malárií.
Podal si žádost o přeložení k letectvu a v prosinci 1915 byl poslán do školy pro letecké pozorovatele ve Wiener-Neustadtu. Po ukončení výcviku byl v březnu 1916 převelen k jednotce Flik 22, které velel hauptman Loconcsy. V září 1916 nastoupil znovu do školy, tentokrát k pilotnímu výcviku. Po jejím absolvování byl v lednu 1917 převelen k jednotce Flik 12, dislokované v severovýchodní Itálii. Zpočátku létal ve dvoumístných strojích na průzkumné a bombardovací mise, později létal jako stíhací doprovod na jednomístných letounech. Při jednom z dálkových průzkumných letů byl napaden italským stíhacím letounem SPAD, po přistání napočítali v Linke-Crawfordově letounu Hansa-Brandenburg C.I 68 průstřelů. Při doprovodné misi 2. srpna byl se svým letounem Aviatik C.I sestřelen, ale sám zůstal nezraněn.
Dva dny poté - 4. srpna - byl převelen ke stíhací jednotce Flik 41J, které velel hauptman Godwin Brumowski. Jednotka létala na strojích Hansa-Brandenburg D.I a Albatros D.III a měla základnu východně od Terstu. Své první vzdušné vítězství si připsal 21. srpna 1917, když ve svém letounu Hansa-Brandenburg D.I číslo 28.40 sestřelil nedaleko Monte Santo italský letoun Nieuport. Ihned následující den 22. srpna sestřelil italský letoun Savoia Pomilio u Gorzia. Následovalo vítězství opět nad italským letounem Savoia Pomilio u Bate z 23. srpna. Čtvrté vítězství získal 26. srpna v souboji s letounem SPAD nedaleko Monte San Gabriele. Mezi stíhací esa se zařadil 23. září v odpoledních hodinách, po vítězství nad italským hydroplánem v zátoce u Terstu. V této době létal Linke-Crawford na letounech Albatros D.III. Svůj první balón sestřelil 9. října u Shobba Estuary. Další italský letoun Savoia Pomilio sestřelil 23. října nedaleko Hermada. První "double" získal 5. listopadu sestřelením letounu Macchi L3 patřící k italské 292a Squadriglii, který havaroval na pevnině a vzápětí sestřelil tentýž typ letounu, který se zřítil do moře nedaleko pobřeží západně od Latisana. Další "double" si připsal 23. listopadu, když se svým Albatrosem D.III číslo 153.11 sestřelil dva jednomístné letouny Nieuport u Cortellazza a Casca di Fananza. První tucet svých vítězství uzavřel Frank Linke-Crawford 10. prosince 1917 nedaleko Monastier di Treviso sestřelením letounu Sopwith. Rok 1917 ukončil svým třináctým vítězstvím symbolicky 13. prosince, když v blízkosti Meolo sestřelil balón. V tomto období s oblibou létal v červené letecké kukle a proto měl mezi kamarády přezdívku "červená hlava".
Na konci roku byl převelen k nové jednotce Flik 60J jako její velitel. Jednotka měla svoji základnu nedaleko Grigna v bažinaté kotlině obklopené horami asi 100 km severně od Benátek a byla vyzbrojena letouny Phönix D.I. Své účinkování v této jednotce zahájil svým třetím dvojitým vítězstvím 10. ledna 1918, když ve svém stroji Phönix D.I číslo 228.16 sestřelil letouny Nieuport a SAML 2 [1] (Sopwith [2]) nedaleko Valstagna. Své šestnácté vítězství si připsal 29. ledna nad letounem SIA 7b u Monte Lambara. Blíže neidentifikovaný dvoumístný letoun sestřelil 2. února u Campolongo. Následující den získal své osmnácté vítězství zničením letounu Nieuport jižně od Monte Pertica. Následoval vítězný souboj s italským letounem Savoia Pomilio 24. února východně od Cismon a své dvacáté vítězství nad letounem Sopwith dosáhl Linke-Crowford 11. března jižně od Monte di Val Bella. Bylo to jeho poslední vítězství, kdy pilotoval letoun Albatros D.III. V březnu 1918 byla jednotka Flik 60J přeložena na kvalitnější letiště ve Feltre asi 25 km východně od Grigna. Na konci března obdržela jednotka Flik 60J nové letouny Aviatik D.I série 115 a později ještě letouny Phönix D.II a Phönix D.IIa série 122 a 422. Své další dvojité vítězství získal 10. května již s novým strojem Aviatik D.I číslo 115.32, když se mu v ranních hodinách podařilo poslat k zemi v plamenech letoun Bristol F.2b v blízkosti Levico a později během dne přidat vítězství nad dalším letounem nedaleko Barcarola. Dopoledne 11. května sestřelil Sopwith Camel u Feltre a 1. června další Sopwith Camel u Visone. Dvacáté páté vítězství získal 15. června v souboji s letounem Sopwith nedaleko Rocca. V dopoledních hodinách 21. června sestřelil u Val Stizzone letoun Sopwith Camel. Své poslední vítězství si připsal 29. července 1918, když nedaleko Valstagna sestřelil britský letoun Bristol F.2b. Ke svému poslednímu letu odstartoval Frank Linke-Crawford dopoledne 31. července 1918 spolu se svými třemi dalšími kolegy. V souboji se třemi letouny Sopwith Camel 45. Squadrony RAF se oddělil od ostatních a s poškozeným letounem se pokoušel dolétnout k vlastním liniím. Poté byl znovu napaden dvěma italskými letouny Hanriot HD.1 patřícími k 81a Squadriglii, po několika zásazích se jeho Aviatik ještě ve vzduchu rozpadl na kusy a dopadl nedaleko Guia. Sestřel byl připsán Aldo Astolfimu a bylo to jeho jediné vzdušné vítězství. Linke-Crawford byl pochován ve městě Porbersch (Marburg), ale když bylo toto v roce 1919 připojeno k Jugoslávií bylo jeho tělo přemístěno a znovu pochováno v Salzburgu.
Se svými 27 potvrzenými vítězstvími se stal Frank Linke-Crawford čtvrtým nejúspěšnějším rakousko-uherským stíhacím letcem. V očích svých spolubojovníků to byl dobrý letec a dobrý člověk, velmi inteligentní muž s chrabrým srdcem a železnou vůlí.
Vyznamenání:
Záslužný vojenský kříž III. třídy (1917), Řád Železné koruny III. třídy s válečnou dekorací a meči (1917), Zlatá medaile Za Chrabrost pro důstojníky (16. března 1918). [3]
Letadla:
Na podzim roku 1917 létal s letounem Albatros D.III číslo 153.11, který měl na stranách trupu černého sokola v letu. V létě 1918 létal s letounem Aviatik D.I, který měl standardní kamufláž "Tarnstoff" a za kabinou v černém (červeném) pásu bíle lemované písmeno L.
[1] www.theaerodrome.com
[2] CHANT, Christopher, Austro-Hungarian Aces of World War 1: Osprey Aircraft of the Aces 46, Osprey Publishing, 2002, ISBN 1 84176 376 4
[3] aces.safarikovi.org
Frank Linke-Crawford se narodil 18. srpna 1893 v Krakově. Jeho otec Adalbert Linke byl majorem, matka byla původem Angličanka (Lucy Crawford). V roce 1910 nastoupil mladý Frank do Vojenské akademie ve Wiener-Neustadtu. Studium ukončil v roce 1913 v hodnosti leutenanta a byl zařazen k Dragoner-Regiment Nr. 6. Na začátku války byl s touto jednotkou nasazen na východní frontě. Do října 1915 byl několikrát vyznamenán, ale rovněž byl několikrát hospitalizován s dysenterií a malárií.
Podal si žádost o přeložení k letectvu a v prosinci 1915 byl poslán do školy pro letecké pozorovatele ve Wiener-Neustadtu. Po ukončení výcviku byl v březnu 1916 převelen k jednotce Flik 22, které velel hauptman Loconcsy. V září 1916 nastoupil znovu do školy, tentokrát k pilotnímu výcviku. Po jejím absolvování byl v lednu 1917 převelen k jednotce Flik 12, dislokované v severovýchodní Itálii. Zpočátku létal ve dvoumístných strojích na průzkumné a bombardovací mise, později létal jako stíhací doprovod na jednomístných letounech. Při jednom z dálkových průzkumných letů byl napaden italským stíhacím letounem SPAD, po přistání napočítali v Linke-Crawfordově letounu Hansa-Brandenburg C.I 68 průstřelů. Při doprovodné misi 2. srpna byl se svým letounem Aviatik C.I sestřelen, ale sám zůstal nezraněn.
Dva dny poté - 4. srpna - byl převelen ke stíhací jednotce Flik 41J, které velel hauptman Godwin Brumowski. Jednotka létala na strojích Hansa-Brandenburg D.I a Albatros D.III a měla základnu východně od Terstu. Své první vzdušné vítězství si připsal 21. srpna 1917, když ve svém letounu Hansa-Brandenburg D.I číslo 28.40 sestřelil nedaleko Monte Santo italský letoun Nieuport. Ihned následující den 22. srpna sestřelil italský letoun Savoia Pomilio u Gorzia. Následovalo vítězství opět nad italským letounem Savoia Pomilio u Bate z 23. srpna. Čtvrté vítězství získal 26. srpna v souboji s letounem SPAD nedaleko Monte San Gabriele. Mezi stíhací esa se zařadil 23. září v odpoledních hodinách, po vítězství nad italským hydroplánem v zátoce u Terstu. V této době létal Linke-Crawford na letounech Albatros D.III. Svůj první balón sestřelil 9. října u Shobba Estuary. Další italský letoun Savoia Pomilio sestřelil 23. října nedaleko Hermada. První "double" získal 5. listopadu sestřelením letounu Macchi L3 patřící k italské 292a Squadriglii, který havaroval na pevnině a vzápětí sestřelil tentýž typ letounu, který se zřítil do moře nedaleko pobřeží západně od Latisana. Další "double" si připsal 23. listopadu, když se svým Albatrosem D.III číslo 153.11 sestřelil dva jednomístné letouny Nieuport u Cortellazza a Casca di Fananza. První tucet svých vítězství uzavřel Frank Linke-Crawford 10. prosince 1917 nedaleko Monastier di Treviso sestřelením letounu Sopwith. Rok 1917 ukončil svým třináctým vítězstvím symbolicky 13. prosince, když v blízkosti Meolo sestřelil balón. V tomto období s oblibou létal v červené letecké kukle a proto měl mezi kamarády přezdívku "červená hlava".
Na konci roku byl převelen k nové jednotce Flik 60J jako její velitel. Jednotka měla svoji základnu nedaleko Grigna v bažinaté kotlině obklopené horami asi 100 km severně od Benátek a byla vyzbrojena letouny Phönix D.I. Své účinkování v této jednotce zahájil svým třetím dvojitým vítězstvím 10. ledna 1918, když ve svém stroji Phönix D.I číslo 228.16 sestřelil letouny Nieuport a SAML 2 [1] (Sopwith [2]) nedaleko Valstagna. Své šestnácté vítězství si připsal 29. ledna nad letounem SIA 7b u Monte Lambara. Blíže neidentifikovaný dvoumístný letoun sestřelil 2. února u Campolongo. Následující den získal své osmnácté vítězství zničením letounu Nieuport jižně od Monte Pertica. Následoval vítězný souboj s italským letounem Savoia Pomilio 24. února východně od Cismon a své dvacáté vítězství nad letounem Sopwith dosáhl Linke-Crowford 11. března jižně od Monte di Val Bella. Bylo to jeho poslední vítězství, kdy pilotoval letoun Albatros D.III. V březnu 1918 byla jednotka Flik 60J přeložena na kvalitnější letiště ve Feltre asi 25 km východně od Grigna. Na konci března obdržela jednotka Flik 60J nové letouny Aviatik D.I série 115 a později ještě letouny Phönix D.II a Phönix D.IIa série 122 a 422. Své další dvojité vítězství získal 10. května již s novým strojem Aviatik D.I číslo 115.32, když se mu v ranních hodinách podařilo poslat k zemi v plamenech letoun Bristol F.2b v blízkosti Levico a později během dne přidat vítězství nad dalším letounem nedaleko Barcarola. Dopoledne 11. května sestřelil Sopwith Camel u Feltre a 1. června další Sopwith Camel u Visone. Dvacáté páté vítězství získal 15. června v souboji s letounem Sopwith nedaleko Rocca. V dopoledních hodinách 21. června sestřelil u Val Stizzone letoun Sopwith Camel. Své poslední vítězství si připsal 29. července 1918, když nedaleko Valstagna sestřelil britský letoun Bristol F.2b. Ke svému poslednímu letu odstartoval Frank Linke-Crawford dopoledne 31. července 1918 spolu se svými třemi dalšími kolegy. V souboji se třemi letouny Sopwith Camel 45. Squadrony RAF se oddělil od ostatních a s poškozeným letounem se pokoušel dolétnout k vlastním liniím. Poté byl znovu napaden dvěma italskými letouny Hanriot HD.1 patřícími k 81a Squadriglii, po několika zásazích se jeho Aviatik ještě ve vzduchu rozpadl na kusy a dopadl nedaleko Guia. Sestřel byl připsán Aldo Astolfimu a bylo to jeho jediné vzdušné vítězství. Linke-Crawford byl pochován ve městě Porbersch (Marburg), ale když bylo toto v roce 1919 připojeno k Jugoslávií bylo jeho tělo přemístěno a znovu pochováno v Salzburgu.
Se svými 27 potvrzenými vítězstvími se stal Frank Linke-Crawford čtvrtým nejúspěšnějším rakousko-uherským stíhacím letcem. V očích svých spolubojovníků to byl dobrý letec a dobrý člověk, velmi inteligentní muž s chrabrým srdcem a železnou vůlí.
Vyznamenání:
Záslužný vojenský kříž III. třídy (1917), Řád Železné koruny III. třídy s válečnou dekorací a meči (1917), Zlatá medaile Za Chrabrost pro důstojníky (16. března 1918). [3]
Letadla:
Na podzim roku 1917 létal s letounem Albatros D.III číslo 153.11, který měl na stranách trupu černého sokola v letu. V létě 1918 létal s letounem Aviatik D.I, který měl standardní kamufláž "Tarnstoff" a za kabinou v černém (červeném) pásu bíle lemované písmeno L.
[1] www.theaerodrome.com
[2] CHANT, Christopher, Austro-Hungarian Aces of World War 1: Osprey Aircraft of the Aces 46, Osprey Publishing, 2002, ISBN 1 84176 376 4
[3] aces.safarikovi.org
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#218945Verze : 0
Oberleutnant Frank Linke-Crawford
Seznam vítězství:
Zdroje
www.theaerodrome.com
gramaticky opraveno 29.06.2009 Hanyz
Seznam vítězství:
Pořadí | Datum sestřelu / Čas | Jednotka | Na letounu | Nepřítel | Místo sestřelu |
1. | 21. 08. 1917 | Flik 41J | Hansa-Brandenburg D.I (28.40) | průzkumný Nieuport | Monte Santo |
2. | 22. 08. 1917 | Flik 41J | Hansa-Brandenburg D.I (28.40) | Savoia-Pomilio | Gorizia |
3. | 23. 08. 1917 | Flik 41J | Hansa-Brandenburg D.I (28.40) | Savoia-Pomilio | Bate |
Pravděpodobně sestřelil | 25. 08. 1917 | Flik 41J | Hansa-Brandenburg D.I (28.40) | Sopwith 2 | - |
4. | 26. 08. 1917 | Flik 41J | Hansa-Brandenburg D.I (28.40) | SPAD 1 | Monte San Gabriele |
5. | 23. 09 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.04) | hydroplán | záliv Terst |
6. | 23. 09 1917 / 17:00 | Flik 41J | Albatros D.III (153.11) | pozorovací balón | Shobba Estuary |
7. | 23. 09 1917 / 16:30 | Flik 41J | Albatros D.III (153.11) | Savoia-Pomilio | Hermada |
8. | 05. 11. 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.11) | Macchi L3 | západně od Latisana |
9. | 05. 11. 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.11) | Macchi L3 | západně od Latisana |
10. | 23. 11. 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.11) | průzkumný Nieuport | Cortellazzo |
11. | 23. 11. 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.11) | průzkumný Nieuport | Cortellazzo |
12. | 10. 12. 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.16) | průzkumný Nieuport | Monastier di Treviso |
13. | 13. 12. 1917 | Flik 41J | Albatros D.III (153.16) | pozorovací balón | Meolo |
14. | 10. 01. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.16) | SAML 2 | Valstagna |
15. | 10. 01. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.16) | průzkumný Nieuport | Valstagna |
16. | 29. 01. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.14) | SIA 7b | Monte Lambara |
17. | 02. 02. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.06) | dvoumístný letoun | Campolongo |
18. | 03. 02. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.06) | průzkumný Nieuport | jižně od Monte Pertica |
19. | 24. 02. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.14) | Savoia-Pomilio | východně od Cismon |
20. | 11. 03. 1918 | Flik 60J | Phönix D.I (228.14) | průzkumný Sopwith | jižně od Monte di Val Bella |
21. | 10. 05. 1918 / 06:40 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | Bristol F.2b | Levico |
22. | 10. 05. 1918 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | průzkumné letadlo | Barcarola |
23. | 11. 05. 1918 / 10:15 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | Sopwith Camel | Feltre |
24. | 01. 06. 1918 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | Sopwith Camel | Visone |
25. | 15. 06.1918 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | Sopwith Camel | Rocca |
26. | 21. 06. 1918 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | Sopwith Camel | Val Stizzone |
27. | 29. 07.1918 | Flik 60J | Hansa-Brandenburg D.I (115.32) | Bristol F.2b | Valstagna |
Pořadí | Datum sestřelu / Čas | Jednotka | Na letounu | Nepřítel | Místo sestřelu |
Zdroje
www.theaerodrome.com
gramaticky opraveno 29.06.2009 Hanyz
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#317523Verze : 0
V kokpitu zobrazeného stroje 28.40 se střídala vskutku hvězdná sestava pilotů Flik 41J. Se strojem létal F. Linke-Crawford, G. Brumowski i B. Fiala
Letoun 28.40 "sedlala" celá řada pilotů Fliku 41J. Létali s ním Linke-Crawford (27 sestřelů, z toho 4 s tímto strojem), Benno Fiala (28 s.), G. Brumovski (35 s.) a Zgsf. (čet.) Hermann Richter (1 s., právě na tomto letounu). Letoun představuje standardní provedení letounů "KD" této série (až na chybějící kryt horní části motoru), má standardní směrovku původního provedení, kulomet na horním křídle v aerodynamickém krytu zvaném "rakvička", i větrný štítek. Stroj je kompletně v barvě materiálu. Šachovnice na trupu je spíše markingem letounu, než konkrétního pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/401843
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.40 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Letoun 28.40 "sedlala" celá řada pilotů Fliku 41J. Létali s ním Linke-Crawford (27 sestřelů, z toho 4 s tímto strojem), Benno Fiala (28 s.), G. Brumovski (35 s.) a Zgsf. (čet.) Hermann Richter (1 s., právě na tomto letounu). Letoun představuje standardní provedení letounů "KD" této série (až na chybějící kryt horní části motoru), má standardní směrovku původního provedení, kulomet na horním křídle v aerodynamickém krytu zvaném "rakvička", i větrný štítek. Stroj je kompletně v barvě materiálu. Šachovnice na trupu je spíše markingem letounu, než konkrétního pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.40 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/401843
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#401844Verze : 0
Rad
MOD
.
Stroj 28.44 používal u FLIk 41J Oblt. (npor.) Linke-Crawford, Zgsf. (čet.) Ferdinand Jaschek (jenž na tomto stroji získal jedno ze svých 4 potvrzených vítězství) a Kpl. Altmann Herzog, jenž se strojem smrtelně havaroval 16. 12. 1917. Letoun (vybavený novějším typem směrovky) je kromě černobílého markingu v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/401977
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.44 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 16.12.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Stroj 28.44 používal u FLIk 41J Oblt. (npor.) Linke-Crawford, Zgsf. (čet.) Ferdinand Jaschek (jenž na tomto stroji získal jedno ze svých 4 potvrzených vítězství) a Kpl. Altmann Herzog, jenž se strojem smrtelně havaroval 16. 12. 1917. Letoun (vybavený novějším typem směrovky) je kromě černobílého markingu v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.44 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 16.12.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/401977
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#401978Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento letoun sloužil v srpnu 1917 u Flik 41J. V jeho kokpitu se střídali Hptm. (kpt.) G. Brumowski, Oblt. (npor.) F. Linke-Crawford a Kpl. (des.) Heinrich Mayrbäurl, jenž jednoho ze svých 2 sestřelů docílil právě na tomto stroji (20. 8. 1917). Letoun je vybaven starším typem kulometného pouzdra VK II. Detail ukazuje umístění výsostného označení na spodních plochách. Stroj v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/401991
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.65 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR srpen 1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento letoun sloužil v srpnu 1917 u Flik 41J. V jeho kokpitu se střídali Hptm. (kpt.) G. Brumowski, Oblt. (npor.) F. Linke-Crawford a Kpl. (des.) Heinrich Mayrbäurl, jenž jednoho ze svých 2 sestřelů docílil právě na tomto stroji (20. 8. 1917). Letoun je vybaven starším typem kulometného pouzdra VK II. Detail ukazuje umístění výsostného označení na spodních plochách. Stroj v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28.5 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.65 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR srpen 1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/401991
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#401992Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Hansa-Brandenburg D.I (Ph.) série 28 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 28.15 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 41 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR léto 1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Marking letounu 28.15. V jeho kokpitu se střídali G. Brumowski a F. Linke-Crawford. Ten jej také těžce poškodil při přistání na polním letišti v Sesana. Letoun létal s oběma typy SOP, Linke-Crawford s ním havaroval v době, kdy již byl vybaven novějším typem s kýlovkou.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/402032
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#402033Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Lohner |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 115.32 |
Taktické označení / imatrikulace | L |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 30.07.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová. Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/569142
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#569143Verze : 0
Rad
MOD
V rozhovoru pro Dr. Martina O'Connora z 6. řijna 1977 o něm Julius Arigi řekl:
"Linke byl jak skvělý letec, tak skvělý člověk. Plně podporoval své muže a všeobecně ignoroval pravidla ohledně subordinace vůči nim. Často dával svá vítězství ostatním, méně zkušeným pilotům. Dokážete si představit, jaký to na ně mělo ohromný vliv."
"Linke byl jak skvělý letec, tak skvělý člověk. Plně podporoval své muže a všeobecně ignoroval pravidla ohledně subordinace vůči nim. Často dával svá vítězství ostatním, méně zkušeným pilotům. Dokážete si představit, jaký to na ně mělo ohromný vliv."
www.theaerodrome.com
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#640945Verze : 4
Jirka Cooper
MOD
https://en.wikipedia.org/wiki/Frank_Linke-Crawford
Frank Linke-Crawford před svým Oeffagem D.III 153.11 s obrazem sokola, řijen 1917. Krátce předtím, 23. září se stal esem.
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#640946Verze : 2
Jirka Cooper
MOD
Phönix D.II 122.01, první sériový D.II, byl v červnu 1918 přidělen FliK 60J, kdesloužil jako záložní stroj jejího velitele Franka Linke-Crawforda a kde dostal červený pruh na trupu s písmenem L vyvedeným jako bílý obrys.Po smrti Linke-Crawforda byl
"L" předán k FliK 9J,k kde s ním létal FP Korp. Karl Linner. 8. srpna 1918 byl Linner a FP Fw. Johann Pinkalsky (s D.II 222.12) při hlídkování v oblasti Levica napaden trojicí Bristolů F.2B od 139. peruti RAF, a Brisfit Capt.Sydney Dalrymplea s pozorovatelem-střelcem 2/Lt. H. Baldwinem oba Phönixy sestřelil.
Zdroj:
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/414050
"L" předán k FliK 9J,k kde s ním létal FP Korp. Karl Linner. 8. srpna 1918 byl Linner a FP Fw. Johann Pinkalsky (s D.II 222.12) při hlídkování v oblasti Levica napaden trojicí Bristolů F.2B od 139. peruti RAF, a Brisfit Capt.Sydney Dalrymplea s pozorovatelem-střelcem 2/Lt. H. Baldwinem oba Phönixy sestřelil.
Zdroj:
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Phönix |
Typ letounu | Phönix D.II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 122.01 |
Taktické označení / imatrikulace | L |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 9 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1918 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/414050
URL : https://www.valka.cz/Linke-Crawford-Frank-t4006#663704Verze : 0
Jirka Cooper
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.