Název: Name: | Letov Š-6 | |
Originální název: Original Name: | Letov Š-6 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1924 Vojenská továrna na letadla, Kbely / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 35 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1198 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2008 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,75 m | |
Délka: Length: | 8,85 m | |
Výška: Height: | 3,51 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 42,97 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 46,7 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maybach Mb.IVa o výkonu 191 kW/260 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 186 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 160 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 31,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6250 m | |
Dolet: Range: | 780 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers vz.09, 250 nábojů 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis vz.15, 900 nábojů 120 kg bomb | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2. |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-6-t8368#23866Verze : 0
Letoun Letov Š-6 vzniknul dalším vývojem letounu Letov Š-2. Narozdíl od původního letounu byl vybaven novými křídly s větší tloušťkou profilu a kovovou trubkovou konstrukcí trupu (původně měly mít kovovou kostru i křídla ale díky nedostatku vhodného materiálu byla použita dřevěná konstrukce). Jako pohonná jednotka letounu byl použit motor Maybach Mb-IVa.
Letoun byl zkonstruován v roce 1923 a ještě v témže roce byl zalétán na letišti Praha-Kbely. Nově inovovaný letoun měl podstatně lepší vlastnosti než původní Letov Š-2. V rámci zkušebních letů a pozdějšího předvádění překonal letoun několik dosavadních leteckých rekordů. Ještě v roce 1923 v rámci zkoušek provedl Letov Š-6 s civilní imatrikulací L-BORA přelet na trase Praha-Göteborg-Praha a o rok později v květnu 1924 dosáhnul pilotovaný Aloisem Ježkem výškového rekordu 6147 m s nákladem 500 kg. Posledním rekordem letounu Letov Š-6 byl národní vytrvalostní rekord v době trvání letu 10:32:20.
Pro potřeby československého letectva bylo postaveno 35 sériových letounů Letov Š-6, které díky omezeným výdajům na nová letadla vydržely ve výzbroji československého letectva až do roku 1934.
Jako zajímavost lze uvést že jde o první letoun stavěný v nově osamostatněných Hlavních leteckých dílnách, které byly později přejmenovány na továrnu Letov.
Zdroje:
V.Němeček:Československá letadla 1
Archiv autora
Letoun byl zkonstruován v roce 1923 a ještě v témže roce byl zalétán na letišti Praha-Kbely. Nově inovovaný letoun měl podstatně lepší vlastnosti než původní Letov Š-2. V rámci zkušebních letů a pozdějšího předvádění překonal letoun několik dosavadních leteckých rekordů. Ještě v roce 1923 v rámci zkoušek provedl Letov Š-6 s civilní imatrikulací L-BORA přelet na trase Praha-Göteborg-Praha a o rok později v květnu 1924 dosáhnul pilotovaný Aloisem Ježkem výškového rekordu 6147 m s nákladem 500 kg. Posledním rekordem letounu Letov Š-6 byl národní vytrvalostní rekord v době trvání letu 10:32:20.
Pro potřeby československého letectva bylo postaveno 35 sériových letounů Letov Š-6, které díky omezeným výdajům na nová letadla vydržely ve výzbroji československého letectva až do roku 1934.
Jako zajímavost lze uvést že jde o první letoun stavěný v nově osamostatněných Hlavních leteckých dílnách, které byly později přejmenovány na továrnu Letov.
Zdroje:
V.Němeček:Československá letadla 1
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-6-t8368#179979Verze : 0
Reklama
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Letov Š-6 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-6-t8368#27169Verze : 0
Horní pohled na Letov Š-6 při letu
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-6-t8368#336959Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.