Název: Name: | Letov Š-228E | |
Originální název: Original Name: | Letov Š-228E | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 Vojenská továrna na letadla Letov, Letňany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1932-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1478 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2121 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,20 m | |
Délka: Length: | 9,50 m | |
Výška: Height: | 3,20 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 39,18 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 39,6 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône Mercury VII o výkonu 368 kW/500 hp dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 258 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 230 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,75 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7300 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers 1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. L+K 1998/05. |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-228E-t8384#23882Verze : 0
Protože už v roce 1931 bylo zřejmé, že ani poslední vývojová verze série Letov Š-X28 označená Š-128 nebyla úplně nejvhodnějším řešením problémů nového letounu, byl druhý prototyp Š-128 vybaven novým motorem Gnome-Rhone Mercure VII doplněným o automaticky stavitelnou dvoupolohovou kovovou vrtuli. Nově modernizovaný letoun byl podroben továním a letovým zkouškám a následným rozhodnutím vedení Letovu byl, doplněný civilní imatrikulací OK-VOT, vyslán 14.9.1931 na předváděcí cestu do pobaltských států. Zde zaujal především posuzovací komisi estonského letectva. Ta vyjádřila o nákup letounu zájem, ovšem pod podmínkou, že bude zlepšena jeho ovladatelnost při provozu na nezpevněných plochách a zvýšena stabilita za letu.
Jako pracovní název pro Š-128 překonstruovaný dle estonských požadavků bylo zvoleno označení Š-128SM. Letoun dostal nový podvozek s hydropneumatickými tlumiči a zvětšenou svislou a vodorovnou ocasní plochu. Překonstruovaný letoun byl po zalétání přeznačen na Š-228. Na základě objednávky potom byly vyrobeny 4 letouny Š-228E pro estonské vojenské letectvo. Původní prototypový letoun byl ponechán v majetku továrny Letov a v únoru 1932 byl pod označením OK-VOU odeslán k další předváděcí cestě do Pobaltí zaměřené především na Finsko. Zde sice o měsíc později havaroval, ale zájem, který ve Finsku vzbudil, dal vzniknout další verzi označené Š-328.
Zdroje:
Jako pracovní název pro Š-128 překonstruovaný dle estonských požadavků bylo zvoleno označení Š-128SM. Letoun dostal nový podvozek s hydropneumatickými tlumiči a zvětšenou svislou a vodorovnou ocasní plochu. Překonstruovaný letoun byl po zalétání přeznačen na Š-228. Na základě objednávky potom byly vyrobeny 4 letouny Š-228E pro estonské vojenské letectvo. Původní prototypový letoun byl ponechán v majetku továrny Letov a v únoru 1932 byl pod označením OK-VOU odeslán k další předváděcí cestě do Pobaltí zaměřené především na Finsko. Zde sice o měsíc později havaroval, ale zájem, který ve Finsku vzbudil, dal vzniknout další verzi označené Š-328.
Zdroje:
V. Němeček: Československé letectvo 1
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-228E-t8384#180865Verze : 1
Reklama
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-228E-t8384#27360Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/letovs228.html
Období | - |
Výrobce | Letov |
Typ letounu | Letov Š-228E |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 137 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-228E-t8384#433670Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.