Název: Name: | Let L-610G | |
Originální název: Original Name: | Let L-610G | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1988-DD.MM.1997 Let n.p., Kunovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1988-DD.MM.1991 L-610M DD.MM.1992-DD.MM.1997 L-610G | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 L-610M 2 L-610G | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.12.1988 L-610M 18.12.1992 L-610G | |
Osádka: Crew: | 2 + 40 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9860 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 15100 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 25,60 m | |
Délka: Length: | 21,72 m | |
Výška: Height: | 8,19 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 56,0 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbovrtulový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric CT7-9D o výkonu 1305 kW čtyřlistá vrtule Hamilton Sundstrand HS-14RF-23 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3420 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 478 km/h v 6000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 466 km/h v 7200 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7315 m | |
Dolet: Range: | 1255 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2424 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Jackson, Paul. Jane´s All the World´s Aircraft 2004-2005, Jane´s Information Group, Coulsdon 2004. http://www.l410.cz/wp/l610/prehled-vyrobenych-kusu http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=6214 |
URL : https://www.valka.cz/Let-L-610-t12617#434971Verze : 0
Aubi
MOD
L-610
Jeden z prototypů dopravního letounu L-610M z Letu Kunovice provozují i vzdušné síly Armády České republiky. Jeho vývoj byl zahájen v roce 1984 a bylo při něm využito provozních zkušeností z předcházejícího typu L-410 Turbolet. Letoun je vybaven dvěma turbovrtulovými motory Walter M-602 o výkonu 2 x 1360 kW. První z prototypů L- 610 verze ”M" byl zalétnut 30. prosince 1988. V přední části letounu byl zhotoven interiér běžné cestovní verze s dvaceti sedačkami. V další části trupu je salón pro dvanáct cestujících, vybavený dvěma konferenčními stolky. Připravovaný letoun L-610G bude rovněž po certifikačních zkouškách nabídnut k provozování vzdušným silám AČR. Letoun L-610G je koncipován jako hornoplošník s ocasními plochami ve tvaru T, zatahovacím tříkolovým podvozkem a přetlakovou kabinou. Drak letounu má předpokládanou životnost 50 000 letových hodin. Ke stavbě je použito moderních hliníkových slitin se zlepšenými mechanickými vlastnostmi. Řada konstrukčních částí je sendvičové konstrukce s použitím skelných laminátů a hybridních materiálů. Polyuretanové nátěry zvyšují odolnost konstrukce proti korozi. Pohonnou jednotku tvoří dva turbovrtulové motory General Electric CT7-9D se čtyřlistými vrtulemi Hamilton Standard H514 RF s hydraulickou regulací a plnou reversací. Hornokřídlé uspořádání letounu chrání pohonné jednotky před poškozením cizími předměty. Základem moderního elektronického vybavení je elektronický systém letových přístrojů EFIS se zdvojeným navigačním a komunikačním vybavením firmy Collins Pro Line 2 a integrovaným palubním počítačem.
Jeden z prototypů dopravního letounu L-610M z Letu Kunovice provozují i vzdušné síly Armády České republiky. Jeho vývoj byl zahájen v roce 1984 a bylo při něm využito provozních zkušeností z předcházejícího typu L-410 Turbolet. Letoun je vybaven dvěma turbovrtulovými motory Walter M-602 o výkonu 2 x 1360 kW. První z prototypů L- 610 verze ”M" byl zalétnut 30. prosince 1988. V přední části letounu byl zhotoven interiér běžné cestovní verze s dvaceti sedačkami. V další části trupu je salón pro dvanáct cestujících, vybavený dvěma konferenčními stolky. Připravovaný letoun L-610G bude rovněž po certifikačních zkouškách nabídnut k provozování vzdušným silám AČR. Letoun L-610G je koncipován jako hornoplošník s ocasními plochami ve tvaru T, zatahovacím tříkolovým podvozkem a přetlakovou kabinou. Drak letounu má předpokládanou životnost 50 000 letových hodin. Ke stavbě je použito moderních hliníkových slitin se zlepšenými mechanickými vlastnostmi. Řada konstrukčních částí je sendvičové konstrukce s použitím skelných laminátů a hybridních materiálů. Polyuretanové nátěry zvyšují odolnost konstrukce proti korozi. Pohonnou jednotku tvoří dva turbovrtulové motory General Electric CT7-9D se čtyřlistými vrtulemi Hamilton Standard H514 RF s hydraulickou regulací a plnou reversací. Hornokřídlé uspořádání letounu chrání pohonné jednotky před poškozením cizími předměty. Základem moderního elektronického vybavení je elektronický systém letových přístrojů EFIS se zdvojeným navigačním a komunikačním vybavením firmy Collins Pro Line 2 a integrovaným palubním počítačem.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-610-t12617#42710Verze : 0
fotky- použití AČR
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Let-L-610-t12617#43331Verze : 0
foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Let-L-610-t12617#43333Verze : 0
prototyp XL 610 M vevnitř:
Foceno vlastní rukou
Foceno vlastní rukou
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Let-L-610-t12617#256159Verze : 0
Kunovice, archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Let-L-610-t12617#310307Verze : 0
karaco
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.