Název: Name: | Leichtbau GmbH | |
Originální název: Original Name: | Leichtbau GmbH | |
Historie názvů: History of Names: | DD.MM.1943-DD.MM.1945 Leichtbau GmbH | |
Obory výroby: Production Subjects: | letectví | |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | DD.MM.1943-DD.MM.1945 České Budějovice / | |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Koroseky / | |
Vznik: Founded: | DD.MM.1943 jako pobočka Gerhard-Fieseler-Werke | |
Zánik: Cancelled: | DD.MM.1945 | |
Produkty: Products: | DD.MM.1943-DD.MM.1944 Fieseler Fi 156 C-7 DD.MM.1943-DD.MM.1944 Fieseler Fi 156 D-2 DD.MM.1944-DD.MM.1944 Focke-Wulf Fw 190 A-8 DD.MM.1944-DD.MM.1945 Messerschmitt Me 262 A-1a | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | http://www.vlhs.cz/clanky/montaz.htm www.luftarchiv.de |
URL : https://www.valka.cz/Leichtbau-GmbH-1943-1945-t124092#422668Verze : 0
Aubi
MOD
V roce 1942 byla u firmy Gerhard Fieseler Werke GmbH zahájena výroba stíhače Focke-Wulf Fw 190 a musela proto být ukončena výroba Storchu. Ta sice probíhala i ve Francii u firmy Morane-Saulnier, kvůli výpadku dodávek ale byla pro výrobu Storchů založena nová firma v méně ohrožených Českých Budějovicích. Areál továrny se nacházel zhruba v místech brány dnešního vojenského letiště, a výroba Storchů ve verzi C-7 a sanitní D-2 zde byla zahájena v prosinci 1943. Letadla zde byla stavěna celá, dováženy byly pouze motory, a zalétávána byla na sousedícím letišti (založeném jako civilní v roce 1935). Postaveno zde mělo být 63 kusů Fi 156 C-7 a 10 Fi 156 D-2, výroba byla ukončena v červnu 1944. Poté byly veškeré montážní přípravky odvezeny, výrobu Storchů převzala firma Beneš-Mráz v Chocni, a krátkou dobu zde byly stavěny Fw 190, tentokrát z dovážených komponentů. Do září mělo být postaveno 10 až 30 strojů.
V říjnu 1944 měli být dělníci u Messerschmittu v Řezně přeškoleni a po návratu začali v nových prostorách v Korosekách pracovat na výrobě proudových stíhačů Me 262. Šlo opět o kompletaci z dovezených celků, výroba probíhala asi do dubna 1945, kdy byla ukončena kvůli nedostatku dílů. Dokončeno mělo být mezi 6 a 20 stroji. Na místě mělo zůstat několik nedokončených strojů, které odvezla Rudá armáda, tři stroje byly převezeny do pražské Avie.
Co z továrny nebylo odvezeno armádou, to si rozebrali místní.
V říjnu 1944 měli být dělníci u Messerschmittu v Řezně přeškoleni a po návratu začali v nových prostorách v Korosekách pracovat na výrobě proudových stíhačů Me 262. Šlo opět o kompletaci z dovezených celků, výroba probíhala asi do dubna 1945, kdy byla ukončena kvůli nedostatku dílů. Dokončeno mělo být mezi 6 a 20 stroji. Na místě mělo zůstat několik nedokončených strojů, které odvezla Rudá armáda, tři stroje byly převezeny do pražské Avie.
Co z továrny nebylo odvezeno armádou, to si rozebrali místní.
URL : https://www.valka.cz/Leichtbau-GmbH-1943-1945-t124092#422727Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.