Lavočkin UTI La-9

Lavochkin UTI La-9
Лавочкин УТИ Ла-9
     
Název:
Name:
Lavočkin UTI-La-9 Lavochkin UTI-La-9
Originální název:
Original Name:
Лавочкин УТИ Ла-9
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.05.1947 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.04.1948-DD.MM.1949 Ulan-Udenský letecký závod č.99, Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1949
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
266
(v roce 1951 bylo do podoby La-9V přestavěno asi 100 stíhacích La-9.)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1947
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2554 kg 5631 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3285 kg 7242 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 2in
Délka:
Length:
8,625 m 28ft 3,5in
Výška:
Height:
3,560 m 11ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2 189.34 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,754 kg/m2 38.25 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
Shvetsov ASh-82FN fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine with a two-speed supercharger and fuel injection rated at 1,825 hp for také-off (for five minutes), 1,627 hp at 5,348 ft and 1,410 hp at 15,256 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-105V-4 propeller of 10ft 2in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l 112.2 UK gallons (134.75 US gal)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
659 km/h v 5700 m 409.5 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 4500 m 236.1 mph in 14764 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,67 m/s 3281.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m 5,8 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34450 ft
Dolet:
Range:
955 km 593.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložený nad motorem, 100 granátů nebo
1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem
One fixed forward-firing 0.91 inch Nudelman-Suranov NS-23 cannon, mounted above the engine, 100 rounds or
one fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-gun, above the engine .
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- za původním pilotním sedadlem bylo přidáno druhé místo s kompletním druhým řízením.
- pro úsporu hmotnosti byly z centroplánu odstraněny dvě palivové nádrže a tři kanóny NS-23S.
- zaměřovač ASP-1H byl zaměněn za ASP-3N.
- ostruhové kolečko bylo použito z typu La-11.
- do části strojů byl namísto kanónu instalován kulomet UBS, který byl pro výcvik dostačující.


Další popis je na: Chronologický přehled konstrukcí S. A. Lavočkina
-
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
http://www.aviation.ru/La/la9-11.html
http://www.wio.ru/tacftr/lag.htm
http://www.airwar.ru/enc/other2/la9v.html
aerosvitva.aero
http://www.airpages.ru/ru/la9.shtml
archiv autora

Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


Lavočkin UTI La-9 -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-UTI-La-9-t71172#484164 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více