Main Menu
User Menu
Reklama

Lavočkin LaGG-3 (1. - 3. série)

Lavochkin LaGG-3

Лавочкин ЛаГГ-3

     
Název:
Name:
Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3
Originální název:
Original Name:
Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1940-DD.MM.1941 Leningradský letecký závod č. 23, Leningrad /
DD.01.1941-DD.MM.1941 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
DD.03.1941-DD.MM.1941 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1940-DD.06.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
322 (do 22. 06. 1941)
První vzlet:
Maiden Flight:
30.03.1940 I-301
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2680 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3346 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,810 m
Délka:
Length:
8,810 m
Výška:
Height:
3,060 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,62 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
189,9 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK 105P okapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k).
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
452 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
575 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,25 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,1 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m
Dolet:
Range:
655 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1100 km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet UBK ráže 12,7 mm s 220 náboji
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm po 220 nábojích a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm po 325 nábojích.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letouny prvních sérií se potýkaly s velkými nedostatky, které vznikly ve výrobě, maximální rychlost mnohdy poklesla až na 550 km/h.
V závodech chyběly kanóny a tak se výzbroj vrátila ke stejnému složení jako měl I-22.


Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina.
Zdroje:
Sources:
TTD doplnil a upravi mederátor Vláďa
dle původního Schlengeho příspěvku
Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1.
Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9
http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3.html
http://www.airpages.ru/ru/lagbp.shtml
a svého archivu
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-1-3-serie-t1335#5238Verze : 0
MOD
LaGG-3 z výzbroje 3. GIAP, letiště Kolpino (leningradská oblast), zima 1943. V kabině sedí staršina Psutkov.
Lavočkin LaGG-3 (1. - 3. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-1-3-serie-t1335#19801Verze : 0
MOD
Atraktivní zbarvení, které zcela jistě zaujme nejednoho kitaře.


Fridrich
Lavočkin LaGG-3 (1. - 3. série) -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-1-3-serie-t1335#19850Verze : 0
Diskuse
Jestli mě paměť neklame, tak na té atraktivní Lavočce bojoval Jurij Ščipov. Viděl ji i v šedo-šedé kamufláži, ale mohlo se jednat i o jiný stroj téhož pilota.
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-LaGG-3-1-3-serie-t1335#78937Verze : 0
MOD