Main Menu
User Menu

Lavočkin La-9RD

Lavochkin La-9RD

Лавочкин Ла-9РД

     
Název:
Name:
Lavočkin La-9RD
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-9РД
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1947-DD.MM.1948 Moskevský letecký závod č. 51, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1947-DD.MM.1948
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2822 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3815 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
8,625 m
Výška:
Height:
3,560 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
216,885 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový a pulzační
Počet motorů:
Number of Engines:
1 + 2
Typ:
Type:
1x Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá stavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm
2x pulzační motor RD-13 pod křídly o tahu 1,96 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
825 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
772 km/h v 6400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložená nad motorem, každý se zásobou 75 granátů.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Od 21.listopadu 1947 do 13.ledna 1948 byly na tomto letounu provedeny státní zkoušky.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
https://www.aviation.ru/La/la9-11.html
https://www.laspace.ru/rus/vintjetlist.php
https://www.airwar.ru./enc/fww2/la9rd.html
https://allaircraft.ru/102-la-9.html
https://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-13.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-9RD-t71250#484106Verze : 0
MOD
- Zkušební komise nedoporučila tuto verzi do sériové výroby.
- Počet kusů... jistých je deset, protože v létě 1947? přelétla formace
devíti La-9 RD na přehlídce v Tušinu a jeden stál v tu dobu na letišti.



Použité zdroje:
HPM č. 6 a 7 ročník 2003
Václav Němeček, Sovětská letadla, první vydání, Polygrafia Praha, 1969
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-9RD-t71250#250863Verze : 0
Zdroj : https://www.aviastar.org/air/russia/la-9.php
Lavočkin La-9RD - La-9 RD

La-9 RD
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-9RD-t71250#252857Verze : 0